Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+ App beschikbaar maken voor Apple TV

• December 7, 2023
  • 638 reacties
  • 32314 keer bekeken

Toon eerste bericht

638 reacties

• August 31, 2025

Waarom is er wel een kpntv+ app op de iphone en blijkt het erg moeilijk voor een apple tv? 

Dat is de hamvraag. Alle genoemde redenen voor het niet maken van een TVOS app (lees AppleTV)  gaan in principe ook op voor het beschikbaar stellen van de app via IOS.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • August 31, 2025

Waarom is er wel een kpntv+ app op de iphone en blijkt het erg moeilijk voor een apple tv? 

Zijn twee verschillende systemen, iOS en tvOS met twee verschillende bedieningsconcepten. iOS met touchscreen en tvOS met afstandsbediening (leanback UI). iOS meest in standsmodus en tvOS alleen in liggende modus (portrait vs landscape)

• August 31, 2025

Zijn twee verschillende systemen, iOS en tvOS met twee verschillende bedieningsconcepten. iOS met touchscreen en tvOS met afstandsbediening (leanback UI). iOS meest in standsmodus en tvOS alleen in liggende modus (portrait vs landscape)

Dat gaat ook op voor Android en AndroidTV/ GoogleTV dat is geen reden dat de app voor AppleTV er nog niet is.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • August 31, 2025

Dat gaat ook op voor Android en AndroidTV/ GoogleTV dat is geen reden dat de app voor AppleTV er nog niet is.

@MY1980 vroeg over de reden waarom een app voor iOS (iPhone) bestaat en niet voor tvOS (AppleTV) en niet waarom wel een app voor AndroidTV en niet voor AppleTV. Je kent toch zelfs de reden …, de is in deze topic  al vaker genoemd en lijkt allergie te veroorzaken bij zogenaamde Apple fans ...

• Deelnemer
  • August 31, 2025

@MY1980 vroeg over de reden waarom een app voor iOS (iPhone) bestaat en niet voor tvOS (AppleTV) en niet waarom wel een app voor AndroidTV en niet voor AppleTV. Je kent toch zelfs de reden …, de is in deze topic  al vaker genoemd en lijkt allergie te veroorzaken bij zogenaamde Apple fans ...

Hahah ik heb eindelijk de reden gevonden van al het jeuk en de rode vlekken op mn lichaam… soms krijg ik er zelfs spastische stuiptrekkingen van 😂🙈 ga al weken naar de huisarts die wist het zelfs niet.. 🤪

• September 1, 2025

Er is nergens in dit topic va uit KPN een expliciete reden gegeven waarom deze app variant er nog niet is. Enkel een belofte uit December 2023 dat deze er komt. Zie de uitgelichte reactie van Paul. De rest betreft aannames van klanten waarvan een enkele enigszins onderbouwd is maar het blijft een aanname.

@MY1980 vraagt letterlijk het volgende 

Die moeilijkheid is niet het verschil in de bediening. Want diezelfde moeilijkheid was er uiteraard ook bij het geschikt maken van de app voor GoogleTV. En de introductie van die variant heeft bij KPN ook de nodige tijd geduurt. De app voor Samsungs Tizen was er al langer.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • September 1, 2025

Die moeilijkheid is niet het verschil in de bediening.

Niet in de bediening maar door verschil in de bediening is men gedwongen andere API te gebruiken en een app opnieuw te moeten programmeren.

Er is nergens in dit topic va uit KPN een expliciete reden gegeven waarom deze app variant er nog niet is.

Een bedrijf moet zijn resources (mankracht) effectief inzetten en prioriteit stellen. Men kijk naar hoeveel gebruikers hebben deze platvorm, dus het is logisch dat eerst de platvorm met meeste gebruikers ontwikkeld wordt. Dan is het toch een heel logische volgorde

Android smartphones → iPhones → TV (Android TV → Samsung → LG ...) 

Een concrete roadmap kan je nooit van KPN verwachten, dat is vertrouwelijke business strategie en dus de beste antwoord zou zijn, "de app zal komen als hij klaar is”. Gebruik jouw gezonde verstand en geen fantasie.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • September 1, 2025

Ik weet niet hoe het momenteel zit met de verkoop van Smart TV'S eigenlijk verwacht ik dat Samsung en LG nog steeds boven aan staan.

De Nr. 2 en Nr. 3 samen (allebei Google TV) hebben dezelfde verkoopcijfers dan Samsung+LG plus de andere TV fabrikanten (meeste Android TV) en Setopboxes (ook meest Android of AndroidTV)

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 1, 2025

Er is nergens in dit topic va uit KPN een expliciete reden gegeven waarom deze app variant er nog niet is.

Een bedrijf moet zijn resources (mankracht) effectief inzetten en prioriteit stellen. Men kijk naar hoeveel gebruikers hebben deze platvorm, dus het is logisch dat eerst de platvorm met meeste gebruikers ontwikkeld wordt. Dan is het toch een heel logische volgorde

Android smartphones → iPhones → TV (Android TV → Samsung → LG ...) 

Beetje napapegaaien van kpn. Je vergeet dat er voor de genoemde platforms er al lang apps zijn. Dat kpn de keutel voor wat betreft de Apple TV intrekt door te stellen dat het upgraden van de bestaande apps voor de diverse platforms naar TV+ prioriteit heeft, is natuurlijk niet meer dan een mooie afleidingsmanoeuvre en een (gezocht) gelegenheidsargument om voorlopig (of definitief) niets met de Apple TV te hoeven doen.

Als kpn écht de ambitie zou hebben, een app voor de Apple TV te ontwikkelen dan had zij dat al lang kunnen doen, net zoals alle andere Nederlandse providers die allang hebben.

Ik denk dat de app voor de Apple TV van kpn er overigens niet gaat komen, maar om hoon en teleurstelling te voorkomen blijft kpn om de hete brij heen draaien door af en toe nietszeggende en de inmiddels overbekende, afgezaagde en steeds ongeloofwaardig wordende kretologie op dit forum te slingeren. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Ik weet niet hoe het momenteel zit met de verkoop van Smart TV'S eigenlijk verwacht ik dat Samsung en LG nog steeds boven aan staan.

De Nr. 2 en Nr. 3 samen (allebei Google TV) hebben dezelfde verkoopcijfers dan Samsung+LG plus de andere TV fabrikanten (meeste Android TV) en Setopboxes (ook meest Android of AndroidTV)

Hoi ​@TDN 

Uiteraard heel fijn dat je deze cijfers met ons deelt.
Het grootste deel draait op Google TV (voorheen Android TV), of heeft een eigen besturingssysteem.
Zo draait een LG TV op WebOS, om maar een voorbeeld te noemen.

Toch is dit nog steeds géén goede reden om de Apple gebruiker links te laten liggen.
Want er kan ook een team gewoon aan de slag met de KPN TV+ App speciaal voor de gebruikers van Apple TV 4K.

Aangezien er inmiddels al ruim 2 jaar om een KPN TV app wordt gevraagd voor de Apple TV 4K, is er geen enkele goede reden te noemen waarom Google TV voorrang zou moeten krijgen.

Het ligt echt aan de mentaliteit van KPN, en de keuze’s die zei daarin willen maken.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Zoals ik eerder aangegeven heb, verwijder ik off-topic berichten in dit topic. Ik heb weer een aantal berichten weggehaald. Laten we het bij het onderwerp houden. Wel wil ik nog één ding aangeven: er wordt veel gespeculeerd over Apple TV. En ik las ook iets als: ‘zeg dan liever niets, dan dat het nu zo lang moet duren’. Maar zoals zo vaak, geldt ook hier: zoveel mensen, zoveel wensen. Daarin kan je het als bedrijf helaas niet vaak goed doen in de ogen van de klant. Als je niets zegt, dan ben je niet transparant en als je wel iets zegt, maar om welke redenen dan ook gaat iets niet door, is iets vertraagd of is er nog iets anders aan de hand, dan krijg je ook kritiek. Wat ik kan snappen, natuurlijk is het zuur als je dit al zo lang wilt. Voor ons moderators is het vaak een hele afweging wat we wel of niet delen. Soms gaat het goed, soms gaat het niet goed. We leren er in ieder geval altijd wat van en nemen gegeven feedback altijd serieus.

• September 2, 2025

Edit. Off topic deel verwijderd.

Ik hoop voor de AppleTV gebruikers dat er ooit een  pilot wordt aangekondigd hoewel ik dat eigenlijk niet zie gebeuren, maar dat dacht ik ook over de software voor de Experiawifi dus geef de hoop niet op.

Forum|alt.badge.img+16
  • September 2, 2025

Wat ik wel bijzonder vind is dat een groot gros on topic berichten zijn verwijderd. Terwijl er een hele swiep off topic blijft staan waaronder een hele offtopic discussie over Android TV en niet beargumenterende aannames. Jammer dat men dus niet een kritische discussie mag hebben. 🤔

Ik ben hier dus weg.. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • September 2, 2025

Wat ik wel bijzonder vind is dat een groot gros on topic berichten zijn verwijderd. Terwijl er een hele swiep off topic blijft staan waaronder een hele offtopic discussie over Android TV en niet beargumenterende aannames. Jammer dat men dus niet een kritische discussie mag hebben. 🤔

Ik ben hier dus weg.. 

Ik denk ook dat in dit topic de berichten niet verwijderd hadden hoeven worden ​@Marcia van KPN. Een opmerking van een moderator om de discussie in goede banen te leiden, was waarschijnlijk voldoende geweest. Het verwijderen van berichten kan echt extreem demotiverend zijn om überhaupt nog aan discussies deel te nemen. Het voelt als zonde van je inspanning en tijd op deze manier.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 2, 2025

Zoals ik eerder aangegeven heb, verwijder ik off-topic berichten in dit topic. Ik heb weer een aantal berichten weggehaald. Laten we het bij het onderwerp houden.

Het onderwerp van dit topic is ‘KPN TV+ App beschikbaar maken voor Apple TV’.

Het is dan natuurlijk prima om berichten te verwijderen die helemaal niets met het onderwerp te maken hebben, maar wat is dan de relevantie om de kwartaalcijfers van het ‘wereldwijde tv-zendingsaandeel’ van het vierde kwartaal 2024 zo prominent te laten staan? 

Is het misschien een fijne opsteker voor kpn om te laten zien waarom kpn Andoid TV/Google TV omarmt heeft en het daarom welgevallig is, ongeacht of het in het (zoveelste) topic over het schitteren door afwezigheid van kpn v.w.b. de Apple TV, on- dan wel off-topic is.

Wel wil ik nog één ding aangeven: er wordt veel gespeculeerd over Apple TV. En ik las ook iets als: ‘zeg dan liever niets, dan dat het nu zo lang moet duren’. Maar zoals zo vaak, geldt ook hier: zoveel mensen, zoveel wensen. Daarin kan je het als bedrijf helaas niet vaak goed doen in de ogen van de klant. Als je niets zegt, dan ben je niet transparant en als je wel iets zegt, maar om welke redenen dan ook gaat iets niet door, is iets vertraagd of is er nog iets anders aan de hand, dan krijg je ook kritiek. Wat ik kan snappen, natuurlijk is het zuur als je dit al zo lang wilt. Voor ons moderators is het vaak een hele afweging wat we wel of niet delen. Soms gaat het goed, soms gaat het niet goed. We leren er in ieder geval altijd wat van en nemen gegeven feedback altijd serieus.

Veel woorden om de facto niets te zeggen. En over transparantie gesproken: probeer eens uitleggen waarom het voor kpn als enige provider zo moeilijk is (of het de moeite niet waard vind) om een app voor de Apple TV te ontwikkelen. Daar leren we in ieder geval altijd wat van.

• September 2, 2025

Zullen we eens echt speculeren Alphabet inc. heeft KPN de restrictie opgelegd geen AppleTV app te lanceren.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 2, 2025

@Rowi. , met alle respect, dat slaat nergens op.  Met die logica zou er ook geen iOS app zijn.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Ik heb het “beste antwoord” ongedaan gemaakt, omdat ik vindt dat wat daarin beschreven staat niet meer actueel is, er is de afgelopen periode van alles geroepen vanuit KPN dat het antwoord van oud-moderator ​@Paul van KPN niet meer klopt met de huidige werkelijkheid rond om de KPN TV+ App en de Apple TV 4K mediaspeler.

Ook zag ik dat moderater ​@Marcia van KPN ook een bericht van mij had verwijderd, terwijl ik gewoon een goede en open reactie gaf op een mede community lid binnen mijn topic.
Dat ging inhoudelijk gewoon over de KPN TV+ App voor Apple TV 4K.
Waarschijnlijk heb je hem verwijderd omdat ik een paar zinnen schreef over Ziggo, die het wel voor elkaar heeft omtrent een TV app voor Apple TV??

Ik ben het ook ontroerend met community lid ​@bnh eens, dat het verwijderen van op zich goede berichten binnen een goed lopende discussie zoals deze, juist (extreem) demotiverend kan gaan werken.
Het is voor mij, maar ook de andere community leden binnen deze topic, anders zonde van de tijd en inspanning, en dat mag niet gebeuren.

Ik vind dat er binnen mijn topic een goede en vooral correcte discussie gaande is, maar dat jij ​@Marcia van KPN (helaas dat ik het je moet zeggen, maar ik neem geen blad voor de mond) daar bewust berichten uit verwijderd, omdat KPN het waarschijnlijk niet aanstaat wat erin geschreven wordt of om de discussie over het lanceren van de KPN TV+ App voor Apple TV tot stilstand te laten brengen zodat het uit zichzelf dooft.

Ik ben hier aardig kwaad 😡over, terwijl deze discussie (topic) helemaal niet nodig was geweest, als KPN (net als alle andere provider) gewoon de TV app beschikbaar had gesteld voor gebruikers van Apple TV, want daar is overduidelijk behoefte aan maar wordt niets mee gedaan vanuit KPN (en dat is gewoon een feit na nu ruim 2 jaar).

Het zorgt er nu juist voor, dat ik en de andere community leden met een Apple TV 4K in huis, nog strijdvaardiger worden om KPN uiteindelijk over de brug te laten komen, om de KPN TV+ App beschikbaar te stellen voor Apple TV gebruikers.

• September 2, 2025

@Rowi. , met alle respect, dat slaat nergens op.  Met die logica zou er ook geen iOS app zijn.

Die was er al voordat KPN met hun Google ontvangers kwam. Let op ik schreef ook bewust echt speculeren. Er zijn in dit draadje wel enkele logische opmerkingen geplaatst maar ook genoeg andere onzin. Dus waarom zou dergelijke afspraken niet gemaakt kunnen worden. Er zijn wel meer absurde exclusiviteits afspraken.

Er is een pilot met de Tv+ app voor Samsung nog niet voor LG dus als er al een AppleTV variant komt zijn we ongetwijfeld een jaar of twee verder dan heeft de topicstarter of net geluk of pech. Geluk in de zin van aanmelden voor een  pilot.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Er is een pilot met Samsung nog niet voor LG dus als er al een AppleTV variant komt zijn we ongetwijfeld een jaar of twee verder dan heeft de topicstarter of net geluk of pech. Geluk in de zin van aanmelden voor een  pilot.

Hoi ​@Rowi. 

Ik zit inderdaad tot 2027 nog bij Ziggo als klant, want dan loopt mijn contract daar af.
Dus KPN heeft vanaf nu 2 jaar de tijd om te komen met een KPN TV+ App voor Apple TV 4K, zodat ik in 2027 weer terug kan keren voor internet en televisie bij KPN.

Heeft KPN het in 2027 nog niet voor elkaar qua TV app voor Apple TV 4K, wat ik voor iedereen binnen mijn topic uiteraard niet hoop, dan blijf ik waarschijnlijk gewoon bij Ziggo of kies voor Odido.
Dus het ligt volledig in handen van KPN, en aan een pilot werk ik dan uiteraard graag mee, mits ik dan al contract vrij ben bij Ziggo.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 2, 2025

Dit bericht zal vast weg gemodereerd worden maar 

… tenzij kpn en Alphabet Inc. in de huwelijkse voorwaarden overeengekomen zijn dat de iOS apps niet teruggetrokken hoeven te worden omdat die al voor de huwelijksvoltrekking bestonden en om te voorkomen dat kpn dan echt een play figuur slaat.

En ook dat kpn  iPhones mag blijven verkopen en ondersteunen …

Forum|alt.badge.img+16
  • September 3, 2025

Ik vind dat er binnen mijn topic een goede en vooral correcte discussie gaande is, maar dat jij ​@Marcia van KPN (helaas dat ik het je moet zeggen, maar ik neem geen blad voor de mond) daar bewust berichten uit verwijderd, omdat KPN het waarschijnlijk niet aanstaat wat erin geschreven wordt of om de discussie over het lanceren van de KPN TV+ App voor Apple TV tot stilstand te laten brengen zodat het uit zichzelf dooft.

@Michel.uit.Arnhem Dit wordt toch weg gemodereerd. Maar ik ga even reageren, het valt mij al langer op, dat als men zich kritisch uitlaat op besluiten van kpn deze berichten standaard verwijderd worden met als argument '’Off-topic'’. Helaas kan je geen bezwaar maken, dat zou nog fair geweest zijn immers ;). 

Ik wil altijd discussiëren maar nu is besloten in dit topic alle berichten die kritiek uiten op de besluiten van KPN te verwijderden. Daarom heb ik er geen zin meer in, ben hier niet om kpn enkel naar de mond te praten. Ik ben vaak kritisch, maar ook regelmatig positief. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 3, 2025

Ik denk dat het weg modderen voornamelijk te maken heeft dat KPN toch nog steeds een bedrijf is met concurrentie en bestuursleden 🤑 dus tjsa, objectief zijn als KPN medewerker gaat ‘m gewoon niet worden.
Ze werken nog steeds in opdracht voor een baas. 

Ontopic: Dit is wel 1 van de redenen dat ik nog geen Apple TV heb omdat KPN hier niet in mee gaat. 

Forum|alt.badge.img+16
  • September 3, 2025

Ik denk dat het weg modderen voornamelijk te maken heeft dat KPN toch nog steeds een bedrijf is met concurrentie en bestuursleden 🤑 dus tjsa, objectief zijn als KPN medewerker gaat ‘m gewoon niet worden.
Ze werken nog steeds in opdracht voor een baas. 

Maar om nou een hele lading on topic berichten te verwijderen en te bestempelen als off topic omdat ze kritisch zijn op het beleid van kpn vind ik erg bijzonder.  Ik heb echt wel wat beters te doen dan hele dag kpn veren toe te stoppen 🙄. Ik log dan lekker uit en vind het allemaal wel goed zo. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • September 3, 2025

Laten we even de reactie van ​@Marcia van KPN afwachten, misschien wil ze deze recente moderatie actie extra toelichten, wellicht kan in dit topic meer ruimte overgelaten worden voor een meer vrije maar nette discussie omdat ​@Michel.uit.Arnhem hier geen bezwaar tegen heeft.
De meeste forums hebben een prullenbak, dus misschien kunnen de berichten terug gezet worden.

En wellicht kan ​@Shyrin van KPN ook haar mening hierover geven als Community Manager, wat hun belangrijk vinden als beleid in dit soort topics, en misschien kan ze onze reacties over het zomaar verwijderen als feedback meenemen aangezien er momenteel wat klanttevredenheid onderzoeken lopen.

Maar laten we het vooral netjes houden en niet te snel conclusies trekken voordat de moderatoren hierop hebben gereageerd. Het zou zonde zijn als er onderling scheve gezichten van komen.