Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+ App beschikbaar maken voor Apple TV

• December 7, 2023
  • 638 reacties
  • 32314 keer bekeken

Toon eerste bericht

638 reacties

Forum|alt.badge.img+16
  • September 3, 2025

De meeste forums hebben een prullenbak, dus misschien kunnen de berichten terug gezet worden.

Ik zal hier terugkeren op het forum als de berichten gewoon teruggeplaatst worden, op eentje na waren ze netjes on-topic. Tot die tijd zal ik hier niet meer actief zijn.  

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 3, 2025

Ik denk dat het weg modderen voornamelijk te maken heeft dat KPN toch nog steeds een bedrijf is met concurrentie en bestuursleden 🤑 dus tjsa, objectief zijn als KPN medewerker gaat ‘m gewoon niet worden.
Ze werken nog steeds in opdracht voor een baas. 

Precies. Wiens brood met eet, diens woord men spreekt. 

De oplettende lezer ziet het overigens ook aan de ‘likes’ die door (de overijverige) moderatoren aan sommige ‘posts’ worden gegeven…

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Het is overduidelijk wat moderator ​@Marcia van KPN heeft veroorzaakt met het ten onrechte verwijderen van (goed inhoudelijke) berichten uit mijn topic.
Bozen gezichten 😡😡 en overduidelijke reactie’s van de mede community leden binnen deze topic.

Ik ben het daarom ook zeker eens met ​@Chrizziey dat bepaalde berichten gewoon weer teruggeplaatst ↩ dienen te worden, mist dat uiteraard mogelijk is aangezien deze berichten ook inmiddels volledig gewist kunnen zijn.

Daarnaast lijkt het mij ook verstandig dat een andere moderator mijn topic in de gaten gaat houden, aangezien ​@Marcia van KPN het inmiddels wel heeft verspeeld.
Denk dat het goed is dat bijvoorbeeld ​@Shyrin van KPN het stokje overneemt of een ander moderator.
Ik ben het ook eens met ​@bnh dat Shyrin haar eerlijke en open mening en blik hierover moet geven.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • Antwoord
  • September 5, 2025

Ik lees dat deze discussie veel losmaakt: van boze leden die niet meer wil deelnemen tot aan het aanwijzen en uitsluiten van een moderator. De wens om een TV+ App voor Apple TV is duidelijk en ik snap heel goed dat het frustrerend voelt dat er nog geen concreet nieuws over is. Alle signalen nemen we serieus, maar ik wil ook een paar zaken rechtzetten: 

• De app is nu niet beschikbaar. Hij staat wél op de roadmap van het TV+ Apps team maar er is nog geen nieuwe informatie die we kunnen delen. 
  • Over bedrijfsgevoelige informatie (zoals planning of keuzes) geven we geen toelichting. Ik snap dat jullie dat graag willen maar ik snap nog meer waarom KPN dat niet doet (iets met ‘brood’ en ‘spreken’). Zodra er nieuws is, delen we dat via een officiële update. 
  • Kritiek mag altijd, maar wel op een vriendelijke, respectvolle en constructieve manier.

Het insinueren dat berichten verwijderd worden om kritische geluiden te onderdrukken klopt niet en ik vind het ook echt jammer dat dit zo wordt gesteld. Minstens 90% van de berichten hier bestaat uit kritiek en toch vieren we dit jaar ons 15-jarig jubileum. Als we alles hadden verwijderd, waren we daar toch nooit gekomen? 😉

Moderatie gebeurt altijd volgens richtlijnen. Berichten worden verwijderd als ze off topic zijn of niet bijdragen. Ik heb de verwijderde berichten bekeken en sta achter de keuzes die daarbij gemaakt zijn. 

Een aantal voorbeelden om hier transparant over te zijn:
In een aantal berichten is zelf aangegeven dat deze off topic zijn, niks toevoegen aan de discussie en er gevraagd wordt om on topic te gaan. Ik snap ook de keuze om bepaalde berichten met informatie (in dit geval cijfers) te laten staan als de topicstarter aangeeft het heel fijn te vinden dat deze cijfers gedeeld worden.

Wil je een concreet voorbeeld bespreken of merk je dat berichten onterecht verwijderd zijn, stuur me gerust een PB of gebruik de Melden-knop. Dan kijken we daar serieus naar. 

Daarnaast lijkt het mij ook verstandig dat een andere moderator mijn topic in de gaten gaat houden, aangezien ​@Marcia van KPN het inmiddels wel heeft verspeeld.
Denk dat het goed is dat bijvoorbeeld ​@Shyrin van KPN het stokje overneemt of een ander moderator.

De moderatie ligt bij het hele KPN Community team. Het aanwijzen of uitsluiten van individuele moderators is niet aan community leden. 

We plaatsen de eerder verwijderde berichten niet terug, maar volgen wel de (goede) suggestie van bnh om in dit topic wat meer ruimte te laten voor discussie. ​@Michel.uit.Arnhem gaf zelf ook aan:

Ik vind dat er binnen mijn topic een goede en vooral correcte discussie gaande is 

Ik hoop dat jullie input en ervaringen blijven delen: zo blijven wij op de hoogte wat er onder onze klanten speelt! 

Tot slot, en dit zeg ik echt met een 😉knipoog😉: ik las gisteren een artikel dat mij deed denken aan deze discussie. Soms duurt het lang voordat een app verschijnt, zelfs als de wens al jaren duidelijk is:

Apple iPad krijgt na vijftien jaar Instagram-app | Tweakers | NU.nl

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • September 5, 2025

Meta is zo 2010 ​@Shyrin van KPN haha 😜
Bedankt voor je inhoudelijke reactie en voor de extra ruimte!

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 5, 2025

Jammer dat de dislike knop ontbreekt. 

En tja… wat de relevantie van Instagram app voor de iPad is, terwijl dit topic over het nog steeds ontbreken een TV App van kpn voor de Apple TV gaat, omgaat me. Een jammerlijke poging om recht praten wat krom is ofwel de plank volkomen misslaan.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • September 5, 2025

Jammer dat de dislike knop ontbreekt. 

En tja… wat de relevantie van Instagram app voor de iPad is, terwijl dit topic over het nog steeds ontbreken een TV App van kpn voor de Apple TV gaat, omgaat me.

Het is meer een vergelijking van Shyrin dat ook voor andere grote bedrijven het soms lang kan duren, dat KPN niet de enige is hierin.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • September 5, 2025

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 5, 2025

Dat begrijp ik ook wel ​@bnh maar gezien het onderwerp is het dan beter een vergelijk te maken met wanneer de conculega’s de Apple TV zijn gaan ondersteunen in plaats van naar anderen te wijzen in een poging om het nog steeds ontbreken van een kpn TV App voor de Apple TV te relativeren, tenzij is kpn er trots op is, een plaats in het rijtje van achterblijvers te veroveren. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • September 5, 2025

beter een vergelijk te maken met wanneer de conculega’s de Apple TV zijn gaan ondersteunen

De reden zijn waarschijnlijk dezelfde

Instagram wilde lang geen iPad-app uitbrengen, omdat het bedrijf dacht dat de doelgroep niet groot genoeg was.

Forum|alt.badge.img+16
  • September 5, 2025

@Shyrin van KPN Ik ben vooral benieuwd wat er off-topic is geweest aan mijn post over het feit dat KPN bij het bouwen van de TV+ app geen prioriteit heeft gegeven aan Apple TV, gezien die als enige geen app heeft en de rest al wel. ​@Marcia van KPN vond dit schijnbaar off-topic dat dit verwijderd is. Echter was dit een kritisch geluid naar kpn toe, maar wel stilletjes verborgen. Ik ben ook benieuwd waarom een ontzettend grote afbeelding met een grafiek vol offtopic merken wel mag blijven staan, erg vervuilend en voegt niks toe aan de discussie. Ook staat het hier vol met Android discussie dus ik ga die ook stuk voor stuk melden.

Ik ben oprecht teleurgesteld, met nadruk op teleurgesteld dat er zomaar ontopic discussies verwijderd worden dat ik niet langer meer deelneem aan discussies. Je maakt in je vrije tijd, tijd om met anderen te discussieren en als het dan kritiek tegen kpn is wordt het zonder pardon verborgen. M.i. had een bericht voor het off topic stuk prima de zaak afgedaan.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • September 5, 2025

Ik denk dat je dit stukje in mijn reactie over het hoofd hebt gezien ​@Chrizziey?

Hier wil ik het graag bij laten in dit topic.
De berichten over moderatie zijn eigenlijk off-topic en vallen tegen onze eigen regels en voorwaarden. Ik erken dat ik daar tot op zekere hoogte in mee ben gegaan, maar hier trek ik een duidelijke grens.

Als je dit verder of een specifiek voorbeeld wilt bespreken, kan dat via een privébericht of de Melden-knop. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Ik wil ​@Shyrin van KPN hartelijk bedanken voor haar duidelijke uitleg, haar blik en kritiek over mijn topic en de laatste stand van zaken voor zover die er al zijn.

Voor de rest sta ik achter haar uitleg en op welke wijze wij een goede en open discussie blijven voeren, omtrent de KPN TV+ app voor Apple TV 4K binnen mijn goedlopende topic.

Haar volgende alinea zegt eigenlijk alles, waar ik mij als TS achter kan scharen, en niet omdat ik toevallig ook een Superuser ben:

Het insinueren dat berichten verwijderd worden om kritische geluiden te onderdrukken klopt niet en ik vind het ook echt jammer dat dit zo wordt gesteld. Minstens 90% van de berichten hier bestaat uit kritiek en toch vieren we dit jaar ons 15-jarig jubileum. Als we alles hadden verwijderd, waren we daar toch nooit gekomen? 😉

Moderatie gebeurt altijd volgens richtlijnen. Berichten worden verwijderd als ze off topic zijn of niet bijdragen. Ik heb de verwijderde berichten bekeken en sta achter de keuzes die daarbij gemaakt zijn. 

• September 5, 2025

Fijn dat er weer eens iets van KPN te horen is over dit onderwerp, maar jongens… wat duurt het lanceren van deze app belachelijk langgggg! Ondertussen betaal ik voor een andere dienst, terwijl ik bij mijn KPN-abonnement TV “gratis” krijg. Kom op KPN, zet die Apple TV-app bovenaan de roadmap, druk op de groene knop en gáán met die banaan! 🍌📺

TvG2016
Helper
  • September 5, 2025

@Shyrin van KPN  schreef

Over bedrijfsgevoelige informatie (zoals planning of keuzes) geven we geen toelichting. Ik snap dat jullie dat graag willen maar ik snap nog meer waarom KPN dat niet doet (iets met ‘brood’ en ‘spreken

En deze kan ik niet zo goed plaatsen. Ik begrijp alles van de term bedrijfsgevoelige uitingen . En dat deze niet openbaar geplaatst mogen worden. En daar heb ik in de basis alle begrip voor. Maar is dit geval is het een onterechte dooddoener om een mag ik zeggen pijnlijke discussie proberen dood te laten bloeden. En dat verdient geen schoonheidsprijs van KPN.

waarom het terugvallen op bedrijfsgevoelige informatie in deze niet opgaat, is omdat elke provider al een degelijke app aan klanten levert. Er is dus helemaal geen informatie van toepassing waarmee KPN strategisch kan onderscheiden of waarmee KPN voorloper is.

Heek hard gezegd is het een bewuste keuze van KPN om tot heden geen Apple TV app uit te brengen. En het riedeltje roadmap is een leuke marketing uiting. Maar het stelt feitelijk niets voor. Het is een stip aan de horizon. Iets wat ooit eens gaat gebeuren. Ik kan ook zeggen dat in de roadmap van KPN staat dat het ooit eens verkocht gaat worden. Ooit kan over een maand zijn maar ook over 20 jaar. Als hé dus over een roadmap spreekt dan moet je daar ook een maximale tijdspanne bij plaatsen.

En wat bertreft het verwijderen van berichten. Is een providerforum eigen. Vaak worden minder vrolijke artikelen verwijderd. Het is jammer dat dit gebeurt. Ik heb dit topic enige tijd gevolgd. Maar enkele uitzonderingen daargelaten was het volgens mij binnen de lijntjes…

• Topper
  • September 5, 2025

@Shyrin van KPN  schreef

Over bedrijfsgevoelige informatie (zoals planning of keuzes) geven we geen toelichting. Ik snap dat jullie dat graag willen maar ik snap nog meer waarom KPN dat niet doet (iets met ‘brood’ en ‘spreken

En deze kan ik niet zo goed plaatsen. Ik begrijp alles van de term bedrijfsgevoelige uitingen . En dat deze niet openbaar geplaatst mogen worden. En daar heb ik in de basis alle begrip voor. Maar is dit geval is het een onterechte dooddoener om een mag ik zeggen pijnlijke discussie proberen dood te laten bloeden. En dat verdient geen schoonheidsprijs van KPN.

waarom het terugvallen op bedrijfsgevoelige informatie in deze niet opgaat, is omdat elke provider al een degelijke app aan klanten levert. Er is dus helemaal geen informatie van toepassing waarmee KPN strategisch kan onderscheiden of waarmee KPN voorloper is.

Heek hard gezegd is het een bewuste keuze van KPN om tot heden geen Apple TV app uit te brengen. En het riedeltje roadmap is een leuke marketing uiting. Maar het stelt feitelijk niets voor. Het is een stip aan de horizon. Iets wat ooit eens gaat gebeuren. Ik kan ook zeggen dat in de roadmap van KPN staat dat het ooit eens verkocht gaat worden. Ooit kan over een maand zijn maar ook over 20 jaar. Als hé dus over een roadmap spreekt dan moet je daar ook een maximale tijdspanne bij plaatsen.

En wat bertreft het verwijderen van berichten. Is een providerforum eigen. Vaak worden minder vrolijke artikelen verwijderd. Het is jammer dat dit gebeurt. Ik heb dit topic enige tijd gevolgd. Maar enkele uitzonderingen daargelaten was het volgens mij binnen de lijntjes…

Die app komt er niet. Heb ook om die reden mijn abo terug gebracht tot internet. Tv en mobiel neem ik elders af. En alles werkt prettig via mijn Apple TV. Ben momenteel aan het oriënteren om ook glasvezel elders onder te brengen. Ben zelf geen fan van totaal pakketten omdat je zoveel shit krijgt waar je niets aan hebt. 
mik kan Canal+ app van harte aanbevelen. Draait soepel op de Apple TV en verbind probleemloos met de zes AirPlay speakers.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 5, 2025

Die app komt er niet.

Het zou helpen als we wel bij de feiten blijven. Helemaal nu er drie uur geleden nog is bevestigd dat het op de roadmap staat, klopt jouw bericht natuurlijk niet. 

Heb ook om die reden mijn abo terug gebracht tot internet.

Dit is misschien wel de krachtigste ‘tool’ die je als klant bezit, dus groot gelijk. De wens in dit topic is erg duidelijk en als KPN nu niet biedt wat je zoekt, zijn er voldoende andere aanbieders. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • September 5, 2025

Ik vind het jammer dat KPN zo omgaat met het forum. Offtopic berichten horen erbij. Nu lijkt het net of KPN fantastisch werk levert, terwijl ze erg te kort schieten en dat mogen toekomstige Abonnees ook zien. Maar KPN houd van mooi weer spelen, erg jammer dat ze de consumenten misleiden. 

Forum|alt.badge.img+16
  • September 5, 2025

Ben het niet vaak met je eens ​@TvG2016 , maar nu ben ik het volledig eens met bovenstaande. Hier houd ik het ook bij, ook voor deze nu opgebroken discussie, kpn zal vermoed ik ook weinig doen om deze signalen qua Apple TV van klanten serieus op te pakken, dus zou het een roepende in de woestijn zijn. 

• Deelnemer
  • September 5, 2025

Hoi,

Even iets anders.

Wellicht is het een idee (als dit niet al zo is) om ook op de roadmap te plaatsen dat er een Apple TV+ app (streamingdienst) voor de KPN TV+ ontvanger komt voor diegene die geen Apple TV of verouderde Smart TV hebben waar geen Apple TV+ app voor beschikbaar is en men wel de streamingdienst van Apple wil gebruiken.

Ja, ik ken ook genoeg mensen met een Android telefoon (ben zelf een Apple gebruiker) die een abonnement hebben op Apple TV+

Groeten,

Adriaan

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 5, 2025

Die app komt er niet.

Het zou helpen als we wel bij de feiten blijven. Helemaal nu er drie uur geleden nog is bevestigd dat het op de roadmap staat, klopt jouw bericht natuurlijk niet.

​​​​​Nou ja… in een ander topic over dit onderwerp staat toch iets anders. Daar beweert kpn bij monde van een andere moderator vandaag dat de wens bekend is maar ‘of en wanneer weten we niet’

Maar misschien is het juist de bedoeling om verwarring te zaaien met meerdere ‘roadmaps’ zodat dit zo langzamerhand uiterst beschamende en voor kpn vervelende onderwerp tot grote opluchting van kpn vanzelf van de (doodlopende) ‘roadmap’ verdwijnt .

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • September 5, 2025

Ik heb KPN internet en kijk al jarenlang uit naar de Apple TV app. Onbegrijpelijk dat deze er nog niet is. Alle argumenten van KPN zijn ongeloofwaardig, niet feitelijk, en ze nemen hun klanten niet serieus. Ik kijk nu met veel plezier naar NLZiet. Super kwaliteit en voldoet 100% aan mijn wensen. De KPN app die blijkbaar op de roadmap staat moet wel ineens heeeel erg goed worden om mij over te halen. En dat wordt een uitdaging voor de ontwikkelaars en voor de marketing guys die hun aansturen. (Ik heb overigens ook nog een Ziggo TV abonnement, en de Ziggo Go app werkt perfect en gebruik ik vaak op reis).
PS, ik overweeg nu ook een andere internetprovider, KPN levert maximaal 100MB op mijn adres (en vaak maar 50MB in de praktijk), belooft al 3 jaar glasvezel, staat op roadmap, maar komt maar niet. Zelfde aan-het-lijntje-houden-verhaal als met de Apple TV app.

Zie dit als een nog een klant die ook heel graag de Apple TV wil hebben, ik switch uit principe niet graag, maar KPN dwingt je er bijna toe.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • September 5, 2025

Wat goed om te zien dat de groep die een app voor de AppleTV wil, steeds groter wordt hier op het forum! Ik wil ook alle lezers van dit topic oproepen om op een nette manier hun stem te laten horen. Hoe meer mensen, hoe sterker het signaal naar KPN!

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

@Shyrin van KPN  schreef

Hoi ​@TvG2016 

Een hele mooie aanvulling binnen mijn topic, hartelijk dank daarvoor.
Ben het zeker met je eens wat je schreef, zoals dat bedrijfsgevoelige informatie en de roadmap weinig zegt, en niet echt van toepassing is als het gaat om de KPN TV app voor Apple TV 4K.
Zeker als de overige providers deze app al voor hun klanten hebben, is daar nog weinig bedrijfsgevoelig aan.
Daarnaast kun je inderdaad bij een roadmap wel een tijdspanne plaatsen, zodat de klant wat meer weet.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Wat goed om te zien dat de groep die een app voor de AppleTV wil, steeds groter wordt hier op het forum! Ik wil ook alle lezers van dit topic oproepen om op een nette manier hun stem te laten horen. Hoe meer mensen, hoe sterker het signaal naar KPN!

Hoi ​@bnh 

Een super mooie oproep 📣 van je, waar ik als topic-starter vierkant achter sta.
Hoe meer KPN klanten met een Apple TV 4K in huis, hun stem binnen deze topic laten horen, hoe duidelijker het voor KPN wordt om de app te lanceren.

Uiteraard op een nette, keurige en vriendelijke manier.