Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+ app niet te downloaden voor Sony Bravia Android TV

• 17 januari 2025
  • 25 reacties
  • 655 keer bekeken

Op advies van KPN de TV+ app verwijderd van mijn gloednieuwe Sony Bravia Android TV.

Dit wegens problemen met de app.

Hij sloot steeds af. Ik probeer hem nu opnieuw te downloaden maar dan geeft Playstore aan dat de app niet te downloaden is voor mijn apparaat. Is de app (tijdelijk) verwijderd van Playstore wegens de vele klachten?

Zo niet, hoe kan dit en hoe kan ik de app weer downloaden?

Overigens werkte de oude ITV app probleemloos.

Sinds de update van afgelopen week zijn de problemen pas begonnen.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Ria66 en ​@Ester1973 ,

Dat heeft KPN gedaan omdat de huidige versie niet goed werkt op bepaalde merken. Er volgt binnenkort een nieuwe versie. 

KPN schrijft: 

We brengen zo snel mogelijk een nieuwe update uit voor alle merken, waar dan ook deze oplossing voor TCL en Philips in verwerkt zal zijn.

bron:

Bekijk origineel

25 reacties

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 17 januari 2025

Hier hetzelfde probleem

• Auteur
  • Helper
  • 53 reacties
  • 17 januari 2025
Ester1973 schreef:

Hier hetzelfde probleem

De app is voorlopig verwijderd tot nader bericht 😖

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36497 reacties
  • Antwoord
  • 18 januari 2025

Hallo ​@Ria66 en ​@Ester1973 ,

Dat heeft KPN gedaan omdat de huidige versie niet goed werkt op bepaalde merken. Er volgt binnenkort een nieuwe versie. 

KPN schrijft: 

We brengen zo snel mogelijk een nieuwe update uit voor alle merken, waar dan ook deze oplossing voor TCL en Philips in verwerkt zal zijn.

bron:

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 536 reacties
  • 18 januari 2025

Waarom is de nieuwe app niet als béta versie naast de oude app gekomen? Als dan alles in orde is en alle klanten tevreden zijn kan de oude app verwijderd worden.

Als je dus pech hebt kun je nu helemaal geen tv meer kijken als de app verwijderd is?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8246 reacties
  • 18 januari 2025
j3roentje schreef:

Waarom is de nieuwe app niet als béta versie naast de oude app gekomen? Als dan alles in orde is en alle klanten tevreden zijn kan de oude app verwijderd worden.

Als je dus pech hebt kun je nu helemaal geen tv meer kijken als de app verwijderd is?

Waarom niet ​@j3roentje , je hebt de tv-decoder van KPN toch nog?

Of begrijp ik iets verkeerd?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3397 reacties
  • 18 januari 2025
j3roentje schreef:

Je kan niet tegelijk een normale versie en publiek beta versie in de Appstore houden, dan moet KPN voor 2 versies betalen en verschillende APP_ID gebruiken.

j3roentje schreef:

Met beetje handigheid kan je alles op internet vinden, van de oude versies tot de gesloten beta versie.

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 536 reacties
  • 18 januari 2025
JanD schreef:
j3roentje schreef:

Ja klopt, ik wel. Maar er zijn een hoop mensen die maar 1 ontvanger hebben en voor de extra tv's in huis de app gebruiken, voor de kinderen en op de slaapkamer.

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 536 reacties
  • 18 januari 2025
TDN schreef:
j3roentje schreef:

Je kan niet tegelijk een normale versie en publiek beta versie in de Appstore houden, dan moet KPN voor 2 versies betalen en verschillende APP_ID gebruiken.

j3roentje schreef:

Met beetje handigheid kan je alles op internet vinden, van de oude versies tot de gesloten beta versie.

Dat kan prima hoor hoor, was in het begin met iTV app ook. Die béta versie staat nog steeds in in de Playstore.

• Auteur
  • Helper
  • 53 reacties
  • 18 januari 2025
j3roentje schreef:

Dat ben ik helemaal met je eens.

• Auteur
  • Helper
  • 53 reacties
  • 18 januari 2025
j3roentje schreef:
JanD schreef:
j3roentje schreef:

Ja klopt, ik wel. Maar er zijn een hoop mensen die maar 1 ontvanger hebben en voor de extra tv's in huis de app gebruiken, voor de kinderen en op de slaapkamer.

Wij dus.

App verwijderd en nu zit ik voorlopig vast aan casten via mijn mobiel.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3397 reacties
  • 18 januari 2025
j3roentje schreef:
TDN schreef:

Dat kan prima hoor hoor, was in het begin met iTV app ook. Die béta versie staat nog steeds in in de Playstore.

Dan ben je aangemeld voor (gesloten) beta testen. Ik als normale gebruiker kan deze beta versie niet in Appstore vinden. Heb je een links in plaats van een screenshot? 

B.v. KPN TV+ Android  of KPN TV+ Android TV

• Auteur
  • Helper
  • 53 reacties
  • 18 januari 2025

Ik zie die Beta versie echt niet staan.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16122 reacties
  • 20 januari 2025

Zoals Noordzee al zegt is de app tijdelijk beperkt beschikbaar. Bij de volgende update zal die weer voor iedereen beschikbaar worden. Dat is op dit moment afwachten.

De Bèta versie zal je inderdaad niet zien staan, die is alleen zichtbaar als je daar toegang toe hebt. Dat screenshot is ook niet de huidige Bèta.

• Auteur
  • Helper
  • 53 reacties
  • 20 januari 2025

Toch is het fijn als we een beetje een indicatie krijgen.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16122 reacties
  • 20 januari 2025

Dat ben ik met je eens, maar die heb ik op dit moment niet. Zodra er een update is delen we dit onder Product Updates. Je kunt je daarop abonneren zodat je een bericht krijgt als er iets nieuws is.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 29 januari 2025

Ik heb de vernieuwde app verwijderd van mij Sony Bravia tv omdat deze gewoon slecht was. Oude versie werkte prima. Nu kan ik helemaal

geen kpn app vinden en/of opnieuw installeren. Via mij. Telefoon synchroniseren werkt niet fijn.
 daarnaast hebben wij helemaal niet gevraagd om een nieuwe app te testen het is ons verplicht.
Al met al worden we aan het lijntje gehouden door kpn.
Meer dan 20 jaar klant en dan wordt je zo behandeld. Kan de oude app opnieuw geïnstalleerd worden? Kom met een oplossing en of een mededeling wanneer het is opgelost Nog ff en ik stap over naar ziggo of caiway.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Nederpelt, de app is tijdelijk niet beschikbaar voor alle merken. Dat is iets verder naar boven in het topic uitgelegd. Zodra er een nieuwe update komt delen we dat in een Product Update. Tot dat moment hebben wij daar ook niet meer informatie over.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 10 februari 2025

​@Jasper van KPN 

Inmiddels 11 dg verder. Wat is de status?

• Auteur
  • Helper
  • 53 reacties
  • 10 februari 2025

Toch te vroeg gejuichd?

App net twee keer op moeten starten, bij terugkijken, omdat hij de eerste keer meteen afsloot.

Tweede keer ging wel goed.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16122 reacties
  • 11 februari 2025
Nederpelt schreef:

​@Jasper van KPN 

Inmiddels 11 dg verder. Wat is de status?

Je hebt nog niet bij de Product Updates gekeken begrijp ik ​@Nederpelt , daar hebben we gisteren een nieuwe update geplaatst: 

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 11 februari 2025

Oh ja moet ik zelf ook nog gaan kijken. Ik vind je een koekenbakker. Je kan op zijn minst het toch aangeven. KPN is gewoon een treurige zaak geworden. 

• Auteur
  • Helper
  • 53 reacties
  • 11 februari 2025
Nederpelt schreef:

Oh ja moet ik zelf ook nog gaan kijken. Ik vind je een koekenbakker. Je kan op zijn minst het toch aangeven. KPN is gewoon een treurige zaak geworden. 

Er wordt toch gezegd dat er een nieuwe update geplaatst us?

Verder, als je je aangemeld hebt, krijg je keurig een mail dat er een nieuwe update is.

• Auteur
  • Helper
  • 53 reacties
  • 11 februari 2025

De blijdschap was helaas van korte duur.

App geeft alleen maar zwart beeld na openen.😖

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16122 reacties
  • 12 februari 2025

Ik zag je bericht daarover al in de update langskomen Ria, daar is zo te zien ook al verder meegekeken. Het is niet handig om hetzelfde op 2 plekken te bespreken, dat maakt het verwarrend. Laten we dat verder bespreken in de update.

• Auteur
  • Helper
  • 53 reacties
  • 12 februari 2025

Dat is per ongeluk in dit topic terecht gekomen

Reageer