Skip to main content
Update

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher 1.239.1

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • September 8, 2026
  • 130 reacties
  • 2934 keer bekeken
Toon eerste bericht

130 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 19, 2026

"”Zo dat ie goed opstart is !"” 

Wat bedoel je hiermee?

Dat opnieuw opstarten, doe je dat met de spanning (volksmond stroom) eraf halen of zoals ik het eerder beschreef met behulp van de KPN ab?

Dat laatste doe ik altijd en na het opnieuw opstarten kan je meteen aan de slag.

Len B
Slimmerik
  • Slimmerik
  • September 19, 2026

Ik wou op de VRT de serie fc de kampioenen in plane als serie opname ! Gebruik de REC knop normaal hier voor zo als nu ook maar er gebeurde niks liep zo vast zo als hier op de foto ziet ! 

met de terug knop reageerde de gids wel weer maar via de REC knop kan ik niks in plane loop die constant vast ! Als je er op klik op de programma’s dan lukt het wel maar via de REC knop blijf de tv gids hangen ! 

Ik zag je foto over FC De Kampioenen ,

en dacht laat ik ​@Peterpiwi zijn omschrijving hier eens herhalen en wat denk je , niets aan de hand , gewist en weer opnieuw gepland , naar voren , achteren , boven en onder scrollen , alles functioneerde goed.

De werking van de DIW7022 kan wel eens afhankelijk zijn van de lokatie waar je woont , je kabels , je TV , je aansluitingen van TV en woning etc etc.

Als b.v. de ontwikkelaars iets ontwikkelen en dat direct testen op een TV-Box kan dat ??? km verderop wel eens heel anders werken , zie alleen al de verschillen in Up- en Download snelheid bij de klanten , het schijnt al een verschil te kunnen maken bij haperingen/storingen of je 20 meter vanaf een tussenstation van de KPN woont of 1 , 2, of 3 km [?] , ikzelf schijnt aardig verwijderd van zo’n station te wonen.  -Het ergste is dat de glasvezelkabel van KPN ±30 meter van mijn huis ligt maar nog geen zicht wanneer hij naar binnen komt.

Wat de reden ook is dat het bij jou niet werkte en precies dezelfde proceduren bij mij wel 🤷🏻‍♂️ , misschien ff aan Joost vragen . . . . !

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 19, 2026

"”Zo dat ie goed opstart is !"” 

Wat bedoel je hiermee?

Dat opnieuw opstarten, doe je dat met de spanning (volksmond stroom) eraf halen of zoals ik het eerder beschreef met behulp van de KPN ab?

Dat laatste doe ik altijd en na het opnieuw opstarten kan je meteen aan de slag.

Ja dat weet ik ik haal hem 2 min van stroom dan opstarten en dan als die opgestart is wacht ik 10 min zo dat het systeem waar die opdraait goed opgestart is zo als eentje gids bijvoorbeeld !

en eigenlijk zou je een tv ontvanger niet elke week om de 10 dagen steeds stroom loos moeten zetten zo dat het goed werk bij ziggo had ik dat nooit ! 

En er word altijd maar gezegd haal het van de stroom nou dat werk bij sommige dingen maar vele al niet hoor om dat het software matig is kunnen we thuis niks aan doen 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 19, 2026

Ja dat weet ik ik haal hem 2 min van stroom dan opstarten en dan als die opgestart is wacht ik 10 min zo dat het systeem waar die opdraait goed opgestart is zo als eentje gids bijvoorbeeld !

en eigenlijk zou je een tv ontvanger niet elke week om de 10 dagen steeds stroom loos moeten zetten zo dat het goed werk bij ziggo had ik dat nooit ! 

En er word altijd maar gezegd haal het van de stroom nou dat werk bij sommige dingen maar vele al niet hoor om dat het software matig is kunnen we thuis niks aan doen 

Bekend probleem de spanning er om de maand afhalen.

Ik had dat met de Arris VIP 2952, terwijl de meeste hier geen last van hadden.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 19, 2026

De werking van de DIW7022 kan wel eens afhankelijk zijn van de locatie waar je woont , je kabels , je TV , je aansluitingen van TV en woning etc.

Ik denk dat het probleem bij jou is, dat je koper (DSL) en de Box 12 hebt.

Dat is zoals bekend geen goede combinatie met de DIW7022.

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 19, 2026

Ik wou op de VRT de serie fc de kampioenen in plane als serie opname ! Gebruik de REC knop normaal hier voor zo als nu ook maar er gebeurde niks liep zo vast zo als hier op de foto ziet ! 

met de terug knop reageerde de gids wel weer maar via de REC knop kan ik niks in plane loop die constant vast ! Als je er op klik op de programma’s dan lukt het wel maar via de REC knop blijf de tv gids hangen ! 

Ik zag je foto over FC De Kampioenen ,

en dacht laat ik ​@Peterpiwi zijn omschrijving hier eens herhalen en wat denk je , niets aan de hand , gewist en weer opnieuw gepland , naar voren , achteren , boven en onder scrollen , alles functioneerde goed.

De werking van de DIW7022 kan wel eens afhankelijk zijn van de lokatie waar je woont , je kabels , je TV , je aansluitingen van TV en woning etc etc.

Als b.v. de ontwikkelaars iets ontwikkelen en dat direct testen op een TV-Box kan dat ??? km verderop wel eens heel anders werken , zie alleen al de verschillen in Up- en Download snelheid bij de klanten , het schijnt al een verschil te kunnen maken bij haperingen/storingen of je 20 meter vanaf een tussenstation van de KPN woont of 1 , 2, of 3 km [?] , ikzelf schijnt aardig verwijderd van zo’n station te wonen.  -Het ergste is dat de glasvezelkabel van KPN ±30 meter van mijn huis ligt maar nog geen zicht wanneer hij naar binnen komt.

Wat de reden ook is dat het bij jou niet werkte en precies dezelfde proceduren bij mij wel 🤷🏻‍♂️ , misschien ff aan Joost vragen . . . . !

Oh ja ben het zeker met je een zo glasvezel verzamel punt zeg maar staat hier pak weg zo 500meter van me huis en nadeel is dat ze hier ook overal aan het graven zijn dus denk ook wel beetje vocht probleem kunnen geven ! 

ik heb hele goede kabels heb zo gezegd  Netwerkkabel | Cat6 S/FTP Dan echt hele goede en HDMI kabels ook Ultra High Speed ​​HDMI -kabel 48 Gbps 8k 60 Hz & 4 K 120 hz dus dat zit allemaal goed !

maar net wat u zij kan zeker een( probleem ) geven maar kan ook best software matig iets niet lekker lopen kan allemaal hier 

maar we gaan het veder zien wat het brengt deze dagen ! Benieuwd wel haha 

maar veder werkt alles wel soepel dus ja we gaan het zien wat de tv gids ga doen 

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 19, 2026

Bekend probleem de spanning er om de maand afhalen.

Ik had dat met de Arris VIP 2952, terwijl de meeste hier geen last van hadden.

Ja we gaan het zien toch bedankt voor mee denken ! 

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • September 19, 2026

@Peterpiwi ik heb op de TV+box in de hobbykamer dit geprobeerd meerdere keren (5x) te reproduceren. Urbanus van binnen als serie opgenomen en naderhand FC de Kampioenen als serie opgenomen op exact dezelfde wijze zoals je beschrijft. Telkens gewist en wederom weer opgenomen, maar geen enkele keer een vastloper kunnen waarnemen. Zelfs toen ik de box alsnog een keer opnieuw heb opgestart heb en weer die opnames plande bleef alles normaal functioneren.

Eventueel een testresultaat geven van mijn andere TV+box in de woonkamer is niet mogelijk vanwege mijn deelname aan een testgroep met deze box. 

Len B
Slimmerik
  • Slimmerik
  • September 19, 2026

​ ,, . . . . . . . . .  maar geen enkele keer een vastloper kunnen waarnemen’’ !

En dat is nu net het grote probleem.

Zelfs met een monteur in huis en een expert-monteur aan de telefoon is het probleem in veel gevallen niet te reproduceren , de expert-monteur zag in zijn metingen dat er iets helemaal niet goed gaat en de monteur en ik konden niets waarnemen van het probleem.

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 19, 2026

​ ,, . . . . . . . . .  maar geen enkele keer een vastloper kunnen waarnemen’’ !

En dat is nu net het grote probleem.

Zelfs met een monteur in huis en een expert-monteur aan de telefoon is het probleem in veel gevallen niet te reproduceren , de expert-monteur zag in zijn metingen dat er iets helemaal niet goed gaat en de monteur en ik konden niets waarnemen van het probleem.

Dan zo je zeggen dat het toch ergens in de grond niet lekker ga ! 

hebben ze in jou omgeving gegraven in de grond ? Meschien net een kabbel geraak waar klein min knik in zit die dan de problemen geven !

hier zijn ze hele dorp aan het graven bij mensen die ik ken oude buren hebben ze gewoon zo kabbel geraakt en steeds problemen of helemaal geen tv !

meschien bij jou ook zo iets 

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • September 19, 2026

@Peterpiwi Je hebt een DECT basisstation + telefoon direct naast je TV staan en vermoedelijk ook je TV+box. 
Zelf ben ik geen techneut, maar heb wel eens gelezen dat geadviseerd wordt deze niet te dicht bij TV’s, TV boxen, modems en wifi punten te plaatsen. Het is maar een tip en wat je er mee doet moet je zelf even uittesten. 

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 19, 2026

@Peterpiwi Je hebt een DECT basisstation + telefoon direct naast je TV staan en vermoedelijk ook je TV+box. 
Zelf ben ik geen techneut, maar heb wel eens gelezen dat geadviseerd wordt deze niet te dicht bij TV’s, TV boxen, modems en wifi punten te plaatsen. Het is maar een tip en wat je er mee doet moet je zelf even uittesten. 

Punt 1 huis telefoon heb ik nooit problemen mee gehad

2 de tv ontvanger staat er ruim 2 meter vandaan dus elkaar storen me waarschijnlijk maar kan natuurlijk altijd 

3 modem staat er erg ver vandaan die staat in de kelder me fritzbox 7590 AX 

extra wifi punt van de fritzbox hangt boven op de slaapkamer dus ook erg vandaan en netgear switch hangt ook boven 

Daar bij gebruik ik wel goede internet kabels   | Cat6 S/FTP 

ik heb veder geen storingen in huis hoor alleen tv gids de /doe beetje gek maar dat is niet bij iedereen maar goed dat komt vast wel weer goed ik ga niks aan me thuis netwerk doen wat is wel raar voor de update werkte tv gids goed nu na de update van die vage dingen  dus ligt niet aan me thuis netwerk! 

Toch bedankt voor u berichtje !

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 19, 2026

Goed punt wel wat je (weer) aanhaalt ​@Peterpiwi. Daarom hebben we het eerder al aangekaart bij de juiste mensen en afdeling om er naar te kijken. 

Beste ​@Arjan van KPN  vanavond 19-09-2026 tijdens Ajax - Excelsior in de 21 min weer kleine hapering tijdens de wedstrijd is nu echt minimaal maar goed het gebeurt nog steeds ! 

Ik heb de ultra HD / HDR UIT STAAN  heb het eerder nooit meegemaakt dit erg raar. ! 

kan natuurlijk ook aan ESPN liggen dat weet ik niet zie wel bij alle storingen .nl dat er toch regelmatig meldingen wordt gemaakt over dit soort dingen 

daarom zeg ik ook kan ook aan ESPN zelf liggen en niet aan jullie maar ik dacht meld het toch even !

als u een terugkoppeling heeft hoor ik het graag ! 

Len B
Slimmerik
  • Slimmerik
  • September 19, 2026

hier zijn ze hele dorp aan het graven bij mensen die ik ken oude buren hebben ze gewoon zo kabbel geraakt en steeds problemen of helemaal geen tv !

meschien bij jou ook zo iets 

Nee , ze zijn hier niet aan het graven bij mijn weten.

Het is misschien de ***** verzoeken , toch maar even doen dus🤞🤞🤞🤞 !

Ik blijf het apart vinden dat ik , wel met ups en downs , sinds de plaatsing van de DIW7022 ergens in  November ‘25 300> storingen c.q. haperingen heb meegemaakt en ook daarvoor een schakelaar in mijn TV-meubel heb gemaakt zodat ik niet iedere keer op mijn knietjes hoef om de stekkers van de modem en de box eruit te hoeven halen voor wéér een stroomloos-zetting.

De update met Launscher-versie 1.239.1 [vandaar🤞😉] is eerlijk gezegd wel een verbetering , met uitzondering van het serie programmeren van een aantal programma’s , zal ook wel weer goed komen , 🙏🏻.

Het enige wat ik hier in huis heb gedaan is het systeem aan , uit , aan , uit etc etc gezet , vandaar dus het apart vinden van alles.

Het nu nog te vroeg om de champagne open te trekken , de tijd zal het leren en hopen dat een volgende update geen roet in het eten gooit. 

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 19, 2026

Goed punt wel wat je (weer) aanhaalt ​@Peterpiwi. Daarom hebben we het eerder al aangekaart bij de juiste mensen en afdeling om er naar te kijken. 

Beste ​@Arjan van KPN  vanavond 19-09-2026 tijdens Ajax - Excelsior in de 21 min weer kleine hapering tijdens de wedstrijd is nu echt minimaal maar goed het gebeurt nog steeds ! 

Ik heb de ultra HD / HDR UIT STAAN  heb het eerder nooit meegemaakt dit erg raar. ! 

kan natuurlijk ook aan ESPN liggen dat weet ik niet zie wel bij alle storingen .nl dat er toch regelmatig meldingen wordt gemaakt over dit soort dingen 

daarom zeg ik ook kan ook aan ESPN zelf liggen en niet aan jullie maar ik dacht meld het toch even !

als u een terugkoppeling heeft hoor ik het graag ! 

wat een ramp 2 e helft van Ajax pff denk zo om de 5 tot 8 minuten dat het hapert / freeze moment beeld stil sta & strepen in het beeld zeggen van die strepen zo als er geen verbinding is ! 

denk dat het wel bij ESPN zit maar kpn ken dat beter na gaan als ik ! 

heb wel klacht ingediend bij ESPN ben benieuwd wat ze zeggen ! 
hoop dat er snel iets veranderd want zo is voetbal kijken niet meer leuk 

Len B
Slimmerik
  • Slimmerik
  • September 19, 2026

Opname willen plannen voor volgende week zaterdag , waarschijnlijk hetzelfde wat jij heb ondervonden ​@Peterpiwi ‘

Pr. weekend.

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 19, 2026

Opname willen plannen voor volgende week zaterdag , waarschijnlijk hetzelfde wat jij heb ondervonden ​@Peterpiwi ‘

Pr. weekend.

Hoi hoi ja is inderdaad het zelfde kerel ! 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 19, 2026

wat een ramp 2 e helft van Ajax pff denk zo om de 5 tot 8 minuten dat het hapert / freeze moment beeld stil sta & strepen in het beeld

Wat raar, ​@Peterpiwi . Ik had een storing vrije Ajax - Excelsior. Via multicast UHD.

denk dat het wel bij ESPN zit maar kpn ken dat beter na gaan als ik ! 

Dat denk ik derhalve niet. 

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 19, 2026

Wat raar, ​@Peterpiwi . Ik had een storing vrije Ajax - Excelsior. Via multicast UHD.

Dat is inderdaad kijk ik gebruik de UHD niet  dus waar het mis ga weet ik niet ! 

mijn tv ontvangers staan standaard op multicast maar goed  we gaan het zien vind inderdaad ook erg raar 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 19, 2026

Heb je bij ESPN ook aangegeven dat je klacht niet de UHD stream betreft?!

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 19, 2026

Heb je bij ESPN ook aangegeven dat je klacht niet de UHD stream betreft?!

Ja dat heb ik zeker kerel komt goed 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 19, 2026

Trouwens,  kijk je via wifi met de DIW7022, ​@Peterpiwi ?

Dan heb ik met instelling multicast + beste kwaliteit ook veel storing met espn multicast. 

Tenzij ik multicast zonder beste kwaliteit instel. Dan lopen de multicast streams van ESPN als een zonnetje op onbewolkte dag.

Ik denk dat het onterecht is je klacht bij espn neer te leggen. 

Dan waren we tijdens ajax overspoeld met klachten!

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 19, 2026

Trouwens,  kijk je via wifi met de DIW7022, ​@Peterpiwi ?

Dan heb ik met instelling multicast + beste kwaliteit ook veel storing met espn multicast. 

Tenzij ik multicast zonder beste kwaliteit instel. Dan lopen de multicast streams van ESPN als een zonnetje op onbewolkte dag.

Ik denk dat het onterecht is je klacht bij espn neer te leggen. 

Dan waren we tijdens ajax overspoeld met klachten!

Nee alles is bekabeld hier zelfs ps5 en de Nintendo switch 2  dat is goed geregeld 

als je bij àlles storing kijk tijdens de wedstrijd van Ajax dan waren er toch best pieken.   Maar we wachten gewoon af wat kpn en ESPN. Er van zeggen en anders moet ik toch veder kijken ! 

wel raar zou zijn eerst nooit problemen en dan nu 1 x wel  raar maar goed we gaan het zien ! 

komt vast goed ! We geven niet op heb net ook al in de instellingen gekeken maar dat staat gewoon goed ! 

Len B
Slimmerik
  • Slimmerik
  • September 20, 2026

Ter info;

Bovenstaande hedenmorgen nog een aantal malen gereproduceerd.

Dit gebeurt [alleen bij mij 🤷🏻‍♂️] op de laatste dag tot waar de [ADHD] EPG is geprogrammeerd !

Als je vandaag , zon-20-9 , de EPG opent en je bladert door/naar volgende week zon-27-9 en je klikt op het programma om de afleveringen c.q. beschrijving te lezen en je wilt dan terug naar de Gids staat deze muurvast.  -Dit blijft zich herhalen op de laatste dag van de EPG.

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 20, 2026

Ter info;

Bovenstaande hedenmorgen nog een aantal malen gereproduceerd.

Dit gebeurt [alleen bij mij 🤷🏻‍♂️] op de laatste dag tot waar de [ADHD] EPG is geprogrammeerd !

Als je vandaag , zon-20-9 , de EPG opent en je bladert door/naar volgende week zon-27-9 en je klikt op het programma om de afleveringen c.q. beschrijving te lezen en je wilt dan terug naar de Gids staat deze muurvast.  -Dit blijft zich herhalen op de laatste dag van de EPG.

Goedemorgen 

dat had ik vanmorgen ook bij VT wonen op sbs 6 vanavond ! Als je dan even weg klik en opnieuw opstart dat is het weer normaal ! 

Denk dat toch wel software matig is  want dit was vorige jaar ergens ook zo  dus denk dat er weer iets gebeurd is waardoor het terug is 

mijn mening als het goed is blijf er vanaf !