Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+ zelfde als bij zakelijk abonnement?

• March 14, 2024
  • 9 reacties
  • 174 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Nu was ik laatste keer best aan het klagen over TV+ maar nu heb ik een vraag.

Zelf hebben we thuis nog het oude platform, nu heb ik een zakelijke TV abo los hier van (sinds heel kort), en het viel mij op bij het aansluiten dat dit KPN+ is, mijn eerste gedachte was “nee he”, maar ik moet zeggen dat dit eigenlijk vrij goed werkte. Geen issues met lipsync, geen zwart beeld. Ok, zappen is iets trager maar die 2 sec ach.

Nu mijn vraag, is dit dezelfde STB en netwerk als wanneer je thuis TV+ hebt? Want dan merk ik niet veel verschil met hoe het nu is.

Beste antwoord door Erik van KPN

Dit klopt:

Nee, tv+ en zTV (zakelijk tv) zijn twee fysiek verschillende producten.

zTV kan bijvoorbeeld geen apps downloaden of draaien en heeft enkel tv. Verder heb je met zTV narrowcast functies welke je met tv+ dan weer niet hebt.

Maar dit ook. De zTV die Ik_Combineer noemt is de MKB variant die Peter hieronder linkt. 

Nou het is iets subtieler. 

Bij klein zakelijk heb je gewoon TV+. Net als bij Consument. Klein zakelijk = zzp.

Bij KPN EEN heb je MKB TV. Dat is andere apparatuur met alleen basispakket. En de enige extra pakketten zijn de sport pakketten. Andere niet beschikbaar. 

https://www.kpn.com/zakelijk/televisie/zenders-pakketten.htm#KPNEEN

Beide vormen maken gebruik van dezelfde basis firmware, maar de details zijn anders.

Aanvulling november 2024

Enkele maanden verder, voor toekomstige lezers, @Ik_Combineer schreef elders dat dit inmiddels anders is:

Ook voor KPN EEN  wordt de sagecom 7022 uitgeleverd. Dit is niet voorbehouden aan consumenten of kleinzakelijk.

(En dat die gebruikers beter de zakelijke helpdesk kunnen bellen op 0800-0403.)

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 14, 2024

zTV kan bijvoorbeeld geen apps downloaden of draaien en heeft enkel tv. Verder heb je met zTV narrowcast functies welke je met tv+ dan weer niet hebt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • March 14, 2024

Aha, geeft allebei aan KPN TV+ dus vandaar dat ik dat dacht, dat het 2 verschillende producten zijn snap ik.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 14, 2024

Bij klein zakelijk heb je gewoon TV+. Net als bij Consument. Klein zakelijk = zzp.

Bij KPN EEN heb je MKB TV. Dat is andere apparatuur met alleen basispakket. En de enige extra pakketten zijn de sport pakketten. Andere niet beschikbaar. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 16, 2024

Dit klopt:

Maar dit ook. De zTV die Ik_Combineer noemt is de MKB variant die Peter hieronder linkt. 

Beide vormen maken gebruik van dezelfde basis firmware, maar de details zijn anders.

Aanvulling november 2024

Enkele maanden verder, voor toekomstige lezers, @Ik_Combineer schreef elders dat dit inmiddels anders is:

Ook voor KPN EEN  wordt de sagecom 7022 uitgeleverd. Dit is niet voorbehouden aan consumenten of kleinzakelijk.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 16, 2024

@Erik van KPN weet je dat zeker? De ontvanger van zTV is afgerond. Volgens mij is dat niet de DIW7022

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ah, I stand corrected. Ik dacht ergens gezien te hebben dat het wel de DIW 7022 was. Ik pas mijn bericht even aan.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 17, 2024

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 17, 2024

Dat is hem inderdaad Peter!

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 4, 2024

Enkele maanden verder, voor toekomstige lezers, @Ik_Combineer schreef elders dat dit inmiddels anders is: