Skip to main content
Vraag

Part2 ontbreekt in EPG bij Vienna Blood op BBC First

• 17 februari 2025
  • 27 reacties
  • 397 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+3

zie

als je goed kijkt zie je alleen maar part1 afleveringen waar zijn de part 2 ?

zie Ziggo GO

wat heeft kpn dan staan ?

dus er is een part 2  en die part 2 linkt wel naar alle part 1 afleveringen

maar wat doet de seizoen opname dan

En kpn gaan jullie dit oplossen ?

27 reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 212 reacties
  • 18 februari 2025

en weer past een moderator mijn titel aan

titel was “door fouten in epg met vienna blood op bbc first word weer een seizoen opname vernaggeltr”

part2 staat wel degelijk in titel van dinsdag avond maar word niet opgenomen

zie eena onderste foto voor bewijs part2, dit is via browser

Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 212 reacties
  • 18 februari 2025

zie het verschil tussen tvgids in browser (KPN TV: TV Gids)  hierboven en wat de box weergeeft

​​​​​​

Wat kunnen we hieruit afleiden ?

• er zijn verschillende database met verschillen daartussen,, zogenoemde data inconsistenties
  • part 2 is wel degelijk aangeleverd voor de titel maar staat blijkbaar niet in de database waarop de seizoen opname zijn beslissingen baseert
  • Dat de box wel een magere database gebruikt zowel voor titels als ook acteurs etc

De eerste stap voor KPN lijkt mij dat seizoen opname zijn beslissingen gaat nemen op de uitgebreide database en niet op de uitgeklede subset

Tweede stap zou moeten zijn dat box de uitgebreide database gaat weergeven

Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 212 reacties
  • 19 februari 2025

En KPN heeft het niet opgelost

• gisterochter ticket telefonisch aangemaakt (09:00)
  • en rond datzelfde tijd heeft een moderator mijn melding gelezen en de titel aangepaast 
  • rond 10:30 werd ik nog gebeld door iemand van de technische dienst om het nog eens uitgelegd te krijgen

Dus alle klanten met een seizoen opname voor seizoen 2 missen nu de deel 2 van deel 1

Dus seizoen opname is waardeloos

de verwachte oplossing was part 2 toevoegen aaan titel (in die subset) of afl nr veranderen  in 2b

En nu eens kijken wat ze wel of niet voor volgende week doen

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1229 reacties
  • 20 februari 2025

Hey ​@matthijs peters. Als ik je goed begrijp is het nu te laat voor Vienna Blood: The Devil's Kiss, omdat Part 2 al is uitgezonden. Dat is jammer. Dat is ben ik bang wel een beetje het lot van zulke signalen als je het vlak van te voren doorgeeft. Wij moderators pakken topics naar volgorde op en momenteel is de oppaktijd ongeveer 3 dagen. Als je wilt dat het meteen opgepakt wordt, dan is een telefoontje de snelste manier. Dan kan er gelijk een ticket worden aangemaakt zoals je merkt. 

Maar als ik je goed begrijp ben je nu bang dat voor Darkness Rising Part 1 en 2 hetzelfde gaat gebeuren? Daar kan ik wel gelijk een navraag voor uitzetten of de serieopname goed ingepland kan worden. 

En ben je er van op de hoogte dat we sinds kort zijn overgestapt op een nieuwe gidsleverancier? Het is bekend dat alles nog niet helemaal soepel gaat en dat er her en der wat foutjes in de gids staan. Dus we waarderen het zeker dat je de moeite neemt om dit door te geven, alleen probeer het tijdig te doen. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 212 reacties
  • 20 februari 2025

@Arjan van KPN 

niet helemaal waar wat je zegt.

Er was dinsdag aL een moderator die het nodig vond om de titel van mijn topic aan te passen.

Maar hij of zij heeft niets aan dit topic zelf gedaan.

En ik had het dinsdag ook telefonisch gemeld en er was een ticket aaangemaakt

En dat heb ik allemaal hier boven al gemeld

en zie Star Trek: Voyager twee verschillende afleveringen met zelfde nummer | KPN Community

titel correctie werd toen in 1 dag geregeld

Daarnaast moeten kpn en kpn interned services gewoon behoorlijke validatie controles draaien en niet wachter op klanten die maar 7 dagen van de toekomst kunnen zien

En jij gaat ook niet in op het feit dat part2 wel degelijk was aangeleverd en te zien was via de browser

Dus er is een infrastructureel probleem dat serie opname met subset van data werkt, zie hierboven  waaar ik het allemaaal beschrijf

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1229 reacties
  • 21 februari 2025

Zoals je wel vaker hebt gemerkt bij je topics passen we altijd meteen de topictitel aan als we dat nodig vinden. Dit doen we omdat we de titel dan beter bij de inhoud van het topic vinden passen en dat lezers het ook beter kunnen vinden via Google. Als het een generieke titel is, dan weet diegene die zoekt bijvoorbeeld niet dat het hier gaat om een opname op BBC First, terwijl die daar wel naar op zoek is. 

Die topictitels aanpassen is een taak van een moderator, maar die pakt niet meteen het topic inhoudelijk op. Daar kijkt een andere moderator later naar. Zodoende komt dit topic pas op mijn pad drie dagen later. Soms zijn we sneller en kunnen we binnen een dag reageren en zoals nu hebben we een grotere voorraad en pakken we het topic later op. In de eerste plaats is deze Community ook een klant-helpt-klant omgeving en niet zozeer een plek waar je direct hulp van een moderator kunt verwachten. 

Dat er dingen fout gaan met de gids ontken ik ook niet. Dat is wel bekend bij ons en daar werken wij aan om dat te verbeteren. Het is niet nodig dat elke keer in je topics te benoemen. Aan het tv-team heb ik gevraagd te controleren of serieopname goed gaat voor Darkness Rising Part 1 en 2, dus dat gaat goedkomen voor de mensen die het op die manier willen opnemen. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 212 reacties
  • 21 februari 2025

@Arjan van KPN 

titel te generiek ?

Mijn titel was “door fouten in epg met vienna blood op bbc first word weer een seizoen opname vernaggelt”

Dus ik vertel in de titel seizoen opname gaat fout met serie Vienna Blood op BBc first.

Ik vertel ook in de titel dat dit niet de eerste seizoen opname is die kapot gaat

en wat maakt de moderator ervan ?

Part2 ontbreekt in EPG bij Vienna Blood op BBC First

Oftewel dat serie opname niet opneemt dat word verwijderd

Dus de zwaarte van het probleem word in de titel afgezwakt

Daarnaast klopt het niet helemaal wat er nu word beweerd in de titel want part 2 staat wel degelijk in  de uitgebreide titel van de browser variant. En is dus ook bij de kpn aangeleverd

Dus moet de moderaator de titel dan eigenlijk niet veranderen in:

Doordat seizoenopname werkt met subset van aangeleverde data gaat het fout met vienna blood op bbc first

En de moderator die de titel heeft  aangepast zag de inhoud van topic en kan dan de zwaarte en urgentie van de melding beoordelen.  In praktijk werk je niet volgordelijk maar geef je voorrang aan belangrijke zaken. Zie politie met moord en beroving: moord gaat voor, zie ziekehuis, gebroken been of hartstilstand zie de loodgieter: afvoer verstopt vs toilet loopt over etc

Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 212 reacties
  • 26 februari 2025

@Arjan van KPN ​@Erik van KPN

En KPN heeft niets gedaan en seizoen opname heeft dus deel 2 niet opgenomen gisteravond en volgende week gaat het weer fout.

In 8 dagen tijd heeft KPN dus niet de moeite genomen om een titel en/of afl nr. te laten aanpassen zodat de seizoen opname wel alle afleveringen gaat opnemen.

In wezen vind hier een soort contract breuk plaats tussen de klant en KPN

en zie Star Trek: Voyager twee verschillende afleveringen met zelfde nummer | KPN Community

Hier werd in 1 dag geregeld dat afl nr 24 in 1024 veranderd werd

Dus KPN maakt zichzelf onbetrouwbaar en ongeloofwaardig

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1229 reacties
  • 28 februari 2025

Ik heb mijn best gedaan om dit kenbaar te maken bij het TV-team dat er een issue speelt bij de serieopnames van de afleveringen die je hebt genoemd. Helaas hebben ze kennelijk besloten om andere werkzaamheden een hogere prioriteit te geven. Zo zijn we druk bezig met de overstap naar een nieuwe gidsleverancier en dit heeft allerlei implicaties voor het goed tonen en de werking van de gids. Daar gaat veel tijd in zitten. Excuus dat het niet aangepast is, maar gelukkig had je het zelf al handmatig goed ingepland. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 212 reacties
  • 28 februari 2025

@Arjan van KPN  ​@Erik van KPN 

Wat ik wel of niet doe is niet van belang in dit geval

Zie 

Daar hebben zich in de loop van der tijd nog minimaal 2 andere klanten gemeld en voor hun was het pech want geen replay meer.

Het enige wat kpn had moeten regelen was om de titel en/of afl nr te laten aanpassen

zoals hier in 1 dag gebeurde 

Maar kpn KIEST ervoor om bewust nalatig na alle kpn klanten met een seizoen opname te gedragen

En ik heb daar nu zelf 3 voorbeelden van in nog geen 2 maanden tijd

Dus contract breuk en aansprakelijkheid (in mijn subjectieve mening)

Maar KPN geeft gewoon de middelvinger naar zijn klanten toe.

Forum|alt.badge.img+3

en zie 

dus afl 26 en afl 27

en zie https://en.wikipedia.org/wiki/Van_der_Valk_(2020_TV_series)

seizoen 3 heeft maar 3 afleveringen totaal en met part 1 en part 2  word het dan 6 afleveringen

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Voor de Van der Valk serie heb ik het doorgegeven aan het TV-team ​@matthijs peters. Laten we hopen dat het nu wel aangepast wordt. 

Forum|alt.badge.img+3

vaan der valk is dus aangepast en goed.  Dat was dus een voorbeeld van aangepast.

vienna blood is ook nu na 14 dagen nog niet goed

die 26 en 27 zijn dus nood aanpassingen van kpn om met part 1 en part 2 overweg te kunnen

bij van der Valk

Des te schrijnender dat er bewust niets is gedaan aan Vienna Blood

Forum|alt.badge.img+3

en wederom heeft kpn er niets aan gedaan 

dus nu heeft KPN 3 weken lang de seizoen opnames bewust onbruikbaar gemaakt voor alle kpn klanten met die seizoen opname

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Er is toch wel iets gedaan. Want vanaf deze week is een tijdelijke oplossing geïmplementeerd waardoor toekomstige serieopnames, waarbij afleveringen een part 1 en 2 hebben, wel volledig worden opgenomen. 

Soms kost het oplossen van een probleem langer dan 1 dag ;) 

Forum|alt.badge.img+3

@Arjan van KPN 

dat beweer je nu wel maar 11 maart is nog steeds fout

en seizoen opname is dus nu al minimaal 3 weken lang bewust kapot gemaakt door de kpn

Zelfs na ingediende klacht kreeg ik als reactie daar gaan we niets aan doen

onacceptabel

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Een bestaande serieopname zal niet aangepast worden. Kun je eens proberen de serieopname te verwijderen en een nieuwe in te plannen? Dan ben ik benieuwd of dan wel alle afleveringen meegenomen worden. 

Forum|alt.badge.img+3

@Arjan van KPN 

1. wat gebeurt met bestaande opnames als je een seizoen opname verwijderd ?
  2. Is jullie aanpassing wel goed als het geen enkel effect heeft op lopende seizoen opnames ?  als je afl nr aanpast zoals jullie wel gedaan hebben bij “Van der Valk”  dan pakt de bestaande seizoen opname het wel op.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Als je een serieopname annuleert, dan worden de opgenomen afleveringen niet verwijderd. Die kun je nog steeds afspelen. Alleen toekomstige afleveringen worden dus niet meer opgenomen. 

En dit is de aanpassing die nu toegepast kan worden en die ook actief blijft. Dus als je nu een serieopname doet, worden alle Part 1 en 2 afleveringen meegenomen. Hoe dat in het verleden wel of niet hersteld is, daar heb ik geen weet van helaas. En dat is ook niet meer relevant denk ik. 

Forum|alt.badge.img+3

@Arjan van KPN ​@TijtheMan 

@Noordzee 

zie 

ik heb geen nieuwe seizoen opname ingepland en vandaag was deze aflevering toegevoegd

en wat is er veranderd ?  afl nr veranderd van 2 naar 1002

Sorry waarom is dit niet 2 weken geleden al gedaan ?

Waarom heeft kpn sinds 17 februari de seizoen opnames laten klappen terwijl alleen afl nr op de dinsdag aaangepast moest worden ?

Blijft gewoon een hele slechte beurt van KPN

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30

Het is niet nodig om steeds iedereen te taggen, Matthijs. Zeker niet als het geen Moderators zijn, zoals Noordzee en Tijtheman. Mijn collega Arjan heeft je topic in beheer en reageert wanneer dat kan.

We kiezen er echt niet bewust voor om klanten te pesten door dingen niet op te pakken. Wel kan het zijn dat andere zaken prio hebben, zoals Arjan hierboven al uitgelegd heeft. Dit heeft niets te maken met onwil, maar we hebben niet onbeperkte capaciteit en moeten onze werkuren aan verschillende zaken spenderen. 

Blijf vooral melden wanneer het niet goed gaat, zodat we dit door kunnen blijven geven. Dit wordt zeer op prijs gesteld. Maar hou er rekening mee dat niet alles met een knip in de vingers geregeld is, hoewel we onze uiterste best blijven doen. Voor nu is het in ieder geval opgelost, dat is goed om te lezen. 

Forum|alt.badge.img+3

@Marcia van KPN 

van die 2 personen werkt er 1 voor kpn en allebei zijn op de hoogte van deze en andere discussies van mij.

Ongetwijfeld zijn er zaken met andere prioriteiten maar een afl nr laten veranderen dat kost niet veel tijd

Dus nee met dat smoesje gaat kpn dit falen niet verklaren

Zoek ook maar eens mijn klacht van rond 18 februari op en hoe kpn daar mee omgegaan is.

En dat alles omdat kpn geen zin had  om een afl nr te laten aanpassen ondanks de gevolgen voor de betalende klanten

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+8
  • KPN TV
  • 589 reacties
  • 10 maart 2025
matthijs peters schreef:

@Arjan van KPN ​@TijtheMan 

@Noordzee 

zie 

ik heb geen nieuwe seizoen opname ingepland en vandaag was deze aflevering toegevoegd

en wat is er veranderd ?  afl nr veranderd van 2 naar 1002

Sorry waarom is dit niet 2 weken geleden al gedaan ?

Waarom heeft kpn sinds 17 februari de seizoen opnames laten klappen terwijl alleen afl nr op de dinsdag aaangepast moest worden ?

Blijft gewoon een hele slechte beurt van KPN

Als ik het zo lees lijk je niet blij te zijn met het toegevoegd zijn van de aflevering aan de opnames. Kent u de uitdrukking 'Je vangt meer vliegen met een druppel honing dan met een vat azijn’?

Waarom dit 2 weken geleden niet gebeurd is…. Als we dat gedaan zouden hebben, dan waren er meerdere klanten benadeeld geweest doordat de opname bij hen stuk zou zijn gegaan. Daar de geplande seizoensopname blijft bestaan (tenzij u die zelf verwijderd) zullen nieuwe afleveringen gewoon toegevoegd worden als deze uitgezonden worden. Daar het wijzigen van het afleveringsnummer de situatie creëert dat het een "nieuwe” aflevering is zal deze worden toegevoegd. Dus de eerdere klanten worden niet benadeeld en (uiteindelijk (als je een tijdsbestek van 2 weken zo mag noemen)) wordt het hersteld voor de andere klanten. In mijn optiek een WinWin situatie.

En hoe kan herstellen van z’n situatie bestempeld worden als 'een hele slechte beurt’?

Forum|alt.badge.img+3

@TijtheMan 

Azijn is in dit geval gekweekt door de kpn zie mijn eerste forum post afgesloten zonder aankondiging door de KPN omdat de vragen hun niet aanstonden

daarnaast hebben moderatoren meerdere keren “seizoen opname mislukt” uit mijn topic titels verwijderd

En wederom zonder enkele aankondiging naar de topic eigenaar toe

En dan jou drogredenatie “Als we dat gedaan zouden hebben, dan waren er meerdere klanten benadeeld geweest doordat de opname bij hen stuk zou zijn gegaan”

door op de dinsdag het afl nr niet aan te passen is de seizoen opname bij alle kpn klanten  mislukt !

Want voor alle klanten was dinsdag binnen die seizoen opname een herhaling vaan de dag ervoor

Stel dat die handmatig hadden ingepland dan zou hun seizoen opname het opgepakt hebben nadat afl nr was aangepast en dat zie je nu morgen gebeuren. Want de situatie  nu is niet anders t.o.v. 3 weken geleden. Deze aanpaassing is sinds gisteren actief en daarvoor stond er afl2 en nu afl1002

Dus door de inactiviteit van de kpn is er juist meer mis gegaan  dan goed

Dus als jijj be jou stelling blijft onderbouw die dan maar met argumenten.

en zie ook nogmaals 

2 dagen van te voren werd daar afl nr vaan 24 naar 1024 veranderd

En de slecthte beurt is dat jullie seizoen opnames bewust kapot hebben laten lopen en jullie komen nu met een oplossing die ook 3 weken geleden aal kon want de situatie nu is niet anders dan 3 weken geleden.

Leg maar uit wat er nu anders is dan de situatie van 3 weken geleden

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+8
  • KPN TV
  • 589 reacties
  • 10 maart 2025

@matthijs peters,

Ik ben niet bekend met de historie van de topics en het verloop ervan. Wat ik er zelf tot op heden van meemaak is dat het ons inhoudelijk helpt om met de signalen die we daaruit krijgen een heleboel kunnen herstellen en zelfs op langere termijn kunnen voorkomen. Dat gezegd hebbende is het gevoel wat het bij mij achterlaat door de toon die ik teruglees alles behalve prettig. Ongeacht waardoor er azijn is blijft honing een betere optie.

Bij mijn beste weten kan je pas iets een drogreden noemen wanneer er ook daadwerkelijk kennis is van de materie waar het over gaat (gebaseerd op Argumentum ad ignorantiam).

Ik blijf absoluut bij mijn stelling en voel me op geen enkele wijze genoodzaakt dit verder te beargumenteren. Het blijkt dat, ongeacht wat ik erover aangeef, dit blijkbaar niet op waarheid berust en verdere uitweiding hierover is daarmee totaal nutteloos.

Reageer