Skip to main content

[Storing] Gesproken ondertiteling op reguliere NPO zenders

• July 1, 2025
  • 10 reacties
  • 303 keer bekeken
[Storing] Gesproken ondertiteling op reguliere NPO zenders
Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

[Storing] Gesproken ondertiteling op NPO zenders

Er lijkt op dit moment een storing gaande met NPO1, NPO en NPO3. Je kunt gesproken ondertiteling ervaren op de reguliere NPO1, NPO2 en NPO3 zenders en juist niet op de GOS kanalen 191, 192, 193. We hebben het in onderzoek!

Zodra we een update hebben zullen we dit topic updaten. Onze excuses voor het ongemak.

Update 1: 21:51 Storing is bekend bij het TV-team en er wordt aan een oplossing gewerkt

Update 2: 02-07-2025 09:00 uur De storing is gisteravond laat opgelost. Echter kunnen de uitzendingen van gisteren helaas niet hersteld worden. Vanaf vandaag werkt 't weer zoals je gewend bent.

10 reacties

• Helper
  • July 1, 2025

Vandaar mijn KPN TV+ decoder geupdatet naar 

• model: DIW7022
  • OS versie: 11
  • Hailstorm version: 4.2.0
  • OS build: RTT0.211009.001.034.14

de talkbackfunctie staat uit! En hij leest na ondertiteling ook andere teksten voor bv een titel van een persoon in het journaal. Het is gewoon bij nederland 3 onderandere.

Er zijn geen firmware of launcher updates beschikbaar.

mrGanesha
Slimmerik
  • July 1, 2025

Ook hier bij de TV+ app op AndroidTV wordt de ondertiteling van Nederland 3 voorgelezen. Vreselijk irritant.

waarschijnlijk dus een server-side probleem.

• Nieuwkomer
  • July 1, 2025

Sinds vandaag wordt de ondertiteling uitgesproken. Via toegankelijkheid staat er niks aan. Het is op de normale kanalen. Super irritant… kan iemand mij helpen om dit uit te zetten?

• Nieuwkomer
  • July 1, 2025

Wij kijken geen programma terug, maar toch wordt de ondertiteling voorgelezen. Het gaat ook niet om de zogenaamde GOS zenders. We kunnen ook nergens vinden hoe we dit op kunnen lossen in de instellingen. Weet iemand hoe we dit uit kunnen zetten? 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • July 1, 2025

Ik heb daar ook laat van, wat dan wel weer gek is dat de GOS kanalen niet voorgelezen worden.

• Nieuwkomer
  • July 1, 2025

Op de standaard NPO zenders 1, 2 & 3 krijgen wij sinds kort de npo gos binnen. Terwijl de zenders 191, 192 & 193 npo zonder gesproken ontertiteling is. Kijken live tv niet via de gids. 3x gecontroleerd. Hoe kan dit weer juist gezet worden?

edit: tevens zojuist ook de instellingen van de tv zelf gecontroleerd, daar staat alle spraak opties uit. 

• Nieuwkomer
  • July 1, 2025

Ik heb het even gecheckt en hier wordt ook de ondertiteling niet voorgelezen bij de wel GOS zenders. Het lijkt dus inderdaad omgedraaid! 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Jullie berichten zijn hier naar toe verplaatst zodat alles mooi centraal verzameld is. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 1, 2025

Ik ZIE het ook op de versterker.

Bij bv 193 is het ineens Dolby 5.1. Terwijl de gesproken ondertiteling een stereo kanaal is.

En op bv 3 wordt dan alleen 'stereo’ aangegeven op m'n versterker.

Alleen op 193 staat nog het verkeerde geluid op dit moment 22:21

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Goedemorgen! Gisteravond laat kwam de terugkoppeling dat het opgelost is en alles weer goed moet werken. Wel werd daar vanochtend aan toegevoegd dat de programma's van gisteren helaas niet hersteld kunnen worden. Dus daar zul je nog gesproken ondertiteling op horen. Vanaf vandaag werkt alles weer zoals je gewend bent!