Skip to main content
Beantwoord

Vernieuwde TV+ app werkt niet op Google Chromecast

• 16 januari 2025
  • 18 reacties
  • 246 keer bekeken

• Deelnemer
  • 7 reacties

Sinds de komst van de KPN+ app werkt deze app na enkele seconden niet meer op Google Chromecast.

Op een ander apparaat is het doorspoelen weer problematisch.

Met de problemen die er al zijn met terugkijken van een opname terwijl het programma nog live loopt enz. zijn dit toch wel zaken die mij doen twijfelen op ik nog wel goed zit bij KPN

Beste antwoord door PeterG

Ai. Een app verwijderen omdat ie niet goed werkt is zinloos. Je download vervolgens namelijk weer exact dezelfde terug natuurlijk. Hooguit kun je de cache verwijderen via het menu van je apparaat, dat is veel effectiever.

En net vandaag heb je pech ​@HW007 . De app is even niet beschikbaar in de store. Uitgezonderd voor TCL en Philips televisies. Ik verwacht de app uiterlijk maandag weer in de app-store. Maar pin me er niet op vast. Gelukkig kun je casten naar een chromecast. Vanaf de app in je mobiel bijvoorbeeld.

Zie cursief gedrukte bij deze product update!

Hier werkt de app overigens wel op de chromecast Google TV. Met de bestaande beperkingen als geen mini gids, dat wel.

Bekijk origineel

18 reacties

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 16 januari 2025

Welke Chromecast Google TV heb je, de HD of de 4K?

Zelf heb ik de Chromecast Google TV HD en ik ervaar geen problemen met de smart-TV+ app.

Wel heeft de app een aantal functionele tekortkomingen zoals bijvoorbeeld het ontbreken van de "minigids" maar die zullen vast en zeker verholpen gaan worden in de komende updates.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 17 januari 2025

Ik heb deze problemen ook. app verwijderd om er opnieuw op te zetten maar kan hem nergens meer vinden op de chromecast, helemaal verdwenen dus kan hem niet opnieuw installeren.

wie weet een oplossing?

gr HW

PeterG
Superuser
  • 61294 reacties
  • Antwoord
  • 17 januari 2025

Ai. Een app verwijderen omdat ie niet goed werkt is zinloos. Je download vervolgens namelijk weer exact dezelfde terug natuurlijk. Hooguit kun je de cache verwijderen via het menu van je apparaat, dat is veel effectiever.

En net vandaag heb je pech ​@HW007 . De app is even niet beschikbaar in de store. Uitgezonderd voor TCL en Philips televisies. Ik verwacht de app uiterlijk maandag weer in de app-store. Maar pin me er niet op vast. Gelukkig kun je casten naar een chromecast. Vanaf de app in je mobiel bijvoorbeeld.

Zie cursief gedrukte bij deze product update!

Hier werkt de app overigens wel op de chromecast Google TV. Met de bestaande beperkingen als geen mini gids, dat wel.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16262 reacties
  • 20 januari 2025

Hoi ​@GD13, ik had je ervaringen ook al in een ander topic gelezen. Van daaruit heb ik je punten al meegenomen naar de ontwikkelaars. 

@HW007 welkom op de community! De app is momenteel even niet beschikbaar voor de Chromecast inderdaad. Met de volgende update zal die weer voor alle ondersteunde apparaten beschikbaar worden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 20 januari 2025

Beste Jasper,

Is het niet een klein beetje vreemd dat bij de introductie van een nieuwe app niet alle platforms goed bediend worden? Het komt wat klungelig over.

Evenals de andere problemen:

Niet kunnen starten van een opname van een lopend programma.

Niet fatsoenlijk kunnen vooruit en achteruit spoelen en in herkenbaarheid van reclame bij een opname.

Met vriendelijke groet,

Guido Devoi

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16262 reacties
  • 21 januari 2025

Het is een ongelukkige samenloop, maar het is tijdelijk. 

Wat betreft het opnemen, lukt het wel om een toekomstig programma in te plannen om op te nemen? Of gaat dat ook niet?

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 22 januari 2025

En wanneer kunnen we de volgende update verwachten? En in de tussentijd is het gewoon dikke pech?

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16262 reacties
  • 23 januari 2025

Dat is afwachten ​@HW007. Zodra we daar bericht over krijgen delen we het in een Product Update.

In de tussentijd kan je bijvoorbeeld de mobiele TV+ App gebruiken en daarmee casten naar je Chromecast.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 27 januari 2025

Waarom zou ik niet overstappen naar Odido?

Glasvezel, tv, tv via app ...heeft het ook allemaal

Ik ben het wachten op KPN zat en de app was al niet ideaal.

Gisteren weer eens geprobeerd. Hapert langs alle kanten.

Spoelen in een opgenomen programma is nog steeds een ramp. Ook op de Android app op de telefoon.

Laat staan programma starten dat wordt opgenomen terwijl het nog live speelt. Waarom lukt anderen dat wel?

KPN is niet innovatief omdat het een flinke base vaste klanten heeft.

Ik betaal al jaren de hoofdprijs bij KPN. En dat doe ik graag, maar verwacht er ook wat voor terug.

En juist die verhouding groeit scheef. Kosten en service staan niet meer in verhouding.

Tijd om over te stappen.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 27 januari 2025
GD13 schreef:

Waarom zou ik niet overstappen naar Odido?

Glasvezel, tv, tv via app ...heeft het ook allemaal

Ik zou je dan echt willen aanraden om een objectief onderzoek te doen naar de kwaliteit van het televisie product van Odido. Er zijn voldoende aanwijzingen te vinden dat dat product sterk te wensen overlaat.

Ik heb mijn mobiele telefonie bij Odido omdat ik van mening ben dat Odido in Nederland nog altijd de beste provider voor mobiele telefonie is. Ik heb mijn Internet en televise bij KPN en daar zit een soortgelijke gedachte achter.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16262 reacties
  • 28 januari 2025

Dat is een keuze die niemand voor jou kan maken GD13, dat kan je alleen zelf doen. 

Er wordt hard gewerkt om de update van de app uit te kunnen brengen, zodra die er is delen we het. Verder is er op dit punt weinig meer te zeggen daarover.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 28 januari 2025

Je gaat toch geen app vervangen voor een app die niet werkt….Je laat toch geen banden onder je auto vervangen door banden die nòg slechter zijn?Je gaat toch niet een top artiest vervangen door een slechte imitator en daar het zelfde voor betalen?Hoe zit het daarmee? KPN wil het zelfde vangen voor een slechtere service?

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 28 januari 2025
GD13 schreef:

Je gaat toch geen app vervangen voor een app die niet werkt….

Hij werkt voor jou niet maar ik heb de smart-TV+ app al heel wat uurtjes op mijn Chromecast Google TV HD probleemloos gebruikt.

Er zijn voor mij drie punten die snel verholpen moeten worden.

1. De traagheid van het openen van een TV stream.
  2. Het ontbreken van de "minigids".
  3. Het binnen de gids kunnen gebruiken van de P+/P- toetsen om per pagina door de gids te kunnen bladeren.

Overigens zal het vastlopen van de uitzending bij het voor- en achteruitspoelen met de volgende update verholpen zijn.

• 3501 reacties
  • 28 januari 2025

Ik snap ook niet waarom KPN de oude app niet gewoon in de appstore heeft laten staan. Ze hadden die nieuwe TV+ app gewoon als extra app aan kunnen bieden. 

Maar dit geeft wel mooi aan hoeveel waarde KPN hecht aan die app. De klant betaald niet voor de app. Die betaald alleen voor de tv ontvanger. De app is een gratis extra. Dus als dat tijdelijk niet beschikbaar is, dan moet de klant niet zeuren. Zo komt het over.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16262 reacties
  • 28 januari 2025

De app is een gratis extra inderdaad, je betaalt er niet voor. Maar wat je daarna zegt klopt natuurlijk niets van Marlon, en dat weet je zelf ook wel. Er wordt hard gewerkt aan de app om deze weer beschikbaar te maken voor alle merken, en daarbij verbeteringen door te voeren. Dat de app nu tijdelijk niet beschikbaar is voor alle apparaten vinden we heel vervelend, maar door de situatie hadden we even geen andere keus. 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 28 januari 2025
Marlon92 schreef:

Maar dit geeft wel mooi aan hoeveel waarde KPN hecht aan die app. 

Weet je dat de smart-TV app van KPN na al die jaren nog steeds het bèta stadium niet ontgroeid is.

Bron

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 28 januari 2025

Ik heb een Chromecast 4K met Google t.v.

• 3501 reacties
  • 28 januari 2025
wjb schreef:
Marlon92 schreef:

Maar dit geeft wel mooi aan hoeveel waarde KPN hecht aan die app. 

Weet je dat de smart-TV app van KPN na al die jaren nog steeds het bèta stadium niet ontgroeid is.

Bron

Ja, ik weet het... 

Reageer