Skip to main content

Waarom krijgen trouwe klanten van KPN geen viaplay gratis , waarom alleen nieuwe abonnees ? Ben al meer dan 30 jaar klant van KPN en zie deze aanbiedingen altijd aan mijn neus voorbijgaan. Beloon trouwe klanten eens !

Ik ben trouw klant bij de Albert Heijn en daar word ik ook niet voor ‘beloond’ 😉 zonder gekheid, het gaat om een welkomstaanbieding voor iemand die nieuw klant wordt. Zo werkt het al heel lang. KPN heeft een paar miljoen klanten en die kun je niet allemaal gratis viaplay gratis weg gaan geven, dat wordt een hele dure grap!


Als het goed is heb je toen je klant werd al een cadeautje gehad. (hoewel; ik ben in 1999 klant geworden met internet en toen deden ze nog niet aan cadeautjes.

KPN zou failliet gaan als ze alle klanten gratis Viaplay zou geven. KPN dient namelijk de komende maanden 9,99 per klant per maand af te dragen aan Viaplay en van af 1 augustus 13,99.

Die paar maanden 9,99 per maand voor nieuwe klanten schrijft kpn gewoon bij de post welkomstcadeau. Nieuwe klanten krijgen sowieso altijd een cadeau t.w.v. ca. € 90,--. Soms zelfs iets duurder.


Je kan het wel dramatisch maken @PeterG , Als zouden ze iedereen viaplay gratis geven een jaar gaan ze daar niet gelijk aan failliet, maar de prijzen gaan dan binnenkort wel erg stijgen om de gederfde inkomsten goed te maken.

En daarbij, KPN gaat geen 9.99 en 13.99 afdragen aan viaplay, daar zit best een vergoedinkje voor KPN tussen voor de facturering.

En dan als laatste, niemand krijgt een cadeau, de nieuwe klant betaald gewoon minder of wisselt dat in voor een cadeau, over een jaar genomen schiet KPN daar niets bij in, ze hopen het later weer terug te verdienen.


Maar als je lang ( trouw) klant bent van KPN , in mijn geval ook meer dan 30 jaar mag je daar best voor beloond worden. Dien ze bij de ANWB en Vattenval ook. Nu heb ik het voornemen om te switchen en bij een goed aanbod terug te keren. Ze kunnen per 5 of 10 jaar belonen , bijvoorbeeld 3 of 6 maanden viaplay voor 30 jaar trouwe klant. Waarom niet , ga je niet aan failliet. Krijg wekelijks aanbiedingen van Ziggo,Tele2 enz. maar blijf zitten voor bijna 60€ in de maand voor simpel tv en internet pakketje. Verdienen ze zat aan om eens wat terug te doen.


Deze discussie is al eerder geweest, sterker nog is steeds een terugkerend issue. KPN heeft hier niet voor gekozen!


Gij zijt 'n echte ‘Ollander, Keessie.


Onzin Peter G, ,buiten dat ik Hollander ben neem ik aan dat u een korting of cadeau niet links laat leggen, tankt u ook bij het duurste tankstation  ? Of bent u ook maar een echte ollander ?


Mogen best wat terugdoen


Ik tank bij het dichtstbijzijnde tankstation. Echter nooit een tankstation langs de snelweg.

Formule 1 was bij kpn de laatste jaren ook niet gratis. Maar via Ziggo Sport à 14,99 per maand. Waarom zou het dan nu wel moeten?

Viaplay is zelfs ietsje goedkoper (van af 1 augustus): 13,99. 

ZELFS Ziggo heeft er niet voor gekozen om het voor bestaande klanten gratis aan te gaan bieden. Terwijl het daar de laatste jaren echt gratis was (nou ja binnen basispakket). Zij hebben ook alleen korting voor hun bestaande klanten. Benadelen die hun klanten dan extra?

Maar je wilt dus zo goedkoop mogelijk Formule 1 kijken begrijp ik. 

Dan is F1 TV PRO het goedkoopst. Iets van 65 euro voor een heel jaar (12 maanden).
Neem je het uiterlijk 28 februari bij Viaplay zelf dan betaal je 99,-- voor 1 maart 2022 tot 1 maart 2023.

Nadeeltje van f1 tv pro is dat ze geen app hebben in veel smart-tv's. Maar wel chromecast ondersteuning.


Mogen best wat terugdoen

Zo zit commercie nu eenmaal in elkaar.

De welkomstcadeau's worden bekostigd uit het marketingbudget en het marketingbudget wordt uiteraard bekostigd door de abonnee.

Dat is bij alle providers hetzelfde, korting bij het klant worden. Loyalty kortingen krijg je alleen in de vorm van husselkorting en entertainmentkorting als je meerdere diensten afneemt zoals mobiele telefonie, Internet en TV.


Blijkbaar heb ik iets heel geks aangehaald, of krijg ik antwoord van KPN medewerkers ofzo, of mensen die het niet willen begrijpen. Punt is dat overstappen dus loont en blijven zitten niet. Net als bij energie en zorg .


En dat laatste is helemaal waar. Bij alle providers is het zo. Er zijn nou eenmaal niet zoveel mensen die overstappen.  Hou er wel rekening mee dat het bij een andere provider allemaal best wat minder kan zijn. 


Punt is dat overstappen dus loont en blijven zitten niet.

Precies, overstappen loont als je alleen naar dat cadeautje kijkt en toch stapt het overgrote meerendeel niet over.

Waarom niet ... loyalty kortingen die gegeven worden omdat telefonie, Internet en TV bij dezelfde provider ondergebracht zijn. Er is zo een enorme buy-in gecreëerd.

Als je switcht van kpn naar Ziggo omdat je daar €90,- korting krijgt dan verlies je tegelijkertijd per mobiel kpn abonnement zo'n €30,-, €60,- of zelfs €90,- aan husselkorting. Zo zit je als klant dus "gevangen" bij je provider.


Wat gek dat jij niet begrijpt dat wij het niet begrijpen. Ik zou het ook gratis willen, maar dat is er nou eenmaal niet…. Ik ga me dan niet druk maken over iets dat er niet is.


Mekkeren is heel wat anders dan je iets afvragen , buiten dat : je hoeft me niet te antwoorden als je er anders instaat hè. Gooide gewoon wat op tafel wat ik vind en vaker om me heen hoor , meer niet . Hussel korting heb ik niet , betaal gewoon braaf voor wat internet en tv .Vraag niks gratis , maar gelijk aan  een nieuwe klant een actie of  klantenbindertje . Maar idd , overstappen loont dus. Peter G, maak je verder absoluut niet druk over mij alsjeblieft, misschien kun je anderen op dit forum van repliek voorzien die geen toegevoegde waarde bevat.

 


Wind is lucht die haast heeft...


...soit


Hoi @PeterG en andere.

Nadeeltje van f1 tv pro is dat ze geen app hebben in smart-tv's. Maar wel chromecast ondersteuning.

 

App


Van welk merk is je tv toestel, @genetic .

Als ik zoek in de app store van m'n Samsung is niet van iets dergelijks te vinden.

Gebruikte zoektermen, f1, pro, formule 1, player. Maar niks.

Helemaal suf gezocht naar dat ding. (maar ik ga het nu toch via kpn doen ivm het F1 kanaal)


Hoi @PeterG, De
Groet 

Van welk merk is je tv toestel, @genetic .
Is een Philips Peter, om precies te zijn een Philips 77OLED806
Helemaal suf gezocht naar dat ding. (maar ik ga het nu toch via kpn doen ivm het F1 kanaal)
Gelijk heb je, ik overweeg hetzelfde

Groet Genetic


Blijkbaar heb ik iets heel geks aangehaald, of krijg ik antwoord van KPN medewerkers ofzo, of mensen die het niet willen begrijpen. Punt is dat overstappen dus loont en blijven zitten niet. Net als bij energie en zorg .

Inderdaad loont overstappen, maar in tegenstelling tot energie waarbij je nog steeds via dezelfde systemen je Electra en gas geleverd krijgt, er thuis niks aangepast behoeft te worden en er dus geen enkel risico aan zit dat je in de kou en donker komt te zitten is dit bij internet soms (zeg soms gaat heel vaak goed)

Lijnen die niet werken, apparatuur die weigert, een monteur die niet komt opdagen, maar als het dan allemaal werkt komt het volgende, werkt het ook zoals je het voor ogen had.

Dus als je dat kleine risico wilt nemen dan ben je inderdaad meestal goedkoper** uit of heb je een leuk extraatje voor niks er bij.

 

**Let wel op, reken ook de aansluitkosten mee.

PS, zorg ben ik blij dat ik meer mag betalen, voor die 100 euro per jaar ga ik mij niet naar een ver ziekenhuis laten sturen, ik ga voor 100% vrije zorgkeuze.


@genetic 

Dan lijkt het erop dat Samsung en F1 TV PRO (nog) geen overeenkomst hebben voor toevoeging aan het platform.

Maar goed, het kost meer maar ik ga het toch via kpn nemen. Dan heb ik in de raceweekenden een makkelijk live kanaal via de decoder. En dat zal dan zo goed als zeker ook minder kans hebben op haperingen i.t.t. een live stream met miljoenen ‘aangeslotenen’ wat buffering kan geven.


De F1 tv Player zoals bovenstaand die nu veelal te vinden is in de app stores op de tv, is niet de officiële ondersteunde versie voor F! TV Pro. En hier zijn via uitklapmenu's (goed lezen tussen de veelgestelde vragen, ook op view more klikken, en ook op view article klikken) alle ondersteunende mogelijkheden te vinden, zowel via internet, mobiele apparaten en/of tv platformen. Er zijn meerdere rode informatiedocumenten.

 

Wat betreft viaplay, neem gewoon een abbo af via kpn, als je beslist een lineair kanaal wilt. Anders rechtstreeks via viaplay zelf. Die komt gewoon met apps op zo'n beetje alle ondersteunende apparaten.


Hallo @Keessie65 en alle anderen! Ik zie dat er een mooie discussie gaande is over waarom er wel of geen korting gegeven wordt. Maar ik heb ook het idee dat jij, Keessie65, ook graag een reactie van KPN wilt. Dus bij dezen! Het klopt wat hierboven gezegd wordt. We kiezen er bewust voor om een welkomstkorting te geven. Als bestaande klant kan je gebruik maken van Hussel korting, kadootje van KPN of andere acties die we soms hebben. Dit zijn dan leuke dingen waar we mee hopen net even wat extra mee te kunnen geven. Flinke bedragen korting bieden we dan niet, mede doordat we dan andere dingen weer duurder moeten maken om dit te compenseren. En daar zit ook niemand op te wachten natuurlijk!