Skip to main content
Antwoord

1 KPN account met 2 gebruikers lukt niet door 2FA

• August 24, 2025
  • 3 reacties
  • 68 keer bekeken

Mijn partner en ik hebben 1 KPN account, dat gekoppeld is aan het mailadres en iPhone van mijn partner. Dat is heel lastig voor mij want (1) ik kan nu nooit meer inloggen op ons KPN account omdat de 2 factor code naar haar mobiel nummer wordt gestuurd, (2) ik kan 1wachtwoord /Mallware filter Ena andere kan producten niet op mijn iPhone en computers installeren want mijn email adres is niet gekoppeld aan ons gezamenlijke KPN account.

Wie weet raad. Ik heb gezocht maar kan geen antwoord vinden

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo en welkom op de KPN Community ​@Josjeh. Je kunt helaas niet 2 mobiele telefoonnummers koppelen aan 1 KPN ID voor de 2FA sms. De MijnKPN app kun je gelukkig wel gebruiken zonder de 2FA middels de 5- cijferige inlogcode die ingesteld kan worden. 

In de MijnKPN app zit vervolgens een QR scanner waarmee je op andere apparaten snel kunt inloggen doormiddel van het scannen van de aanwezige QR-code op de inlogpagina's. Zoals bijvoorbeeld bij de beheerpagina van KPN Veilig

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 24, 2025

Hallo ​@Josjeh ,

Daar is geen oplossing voor. Je kunt maar één telefoonnummer koppelen aan een account voor MijnKPN.

• August 24, 2025

Je kunt 2 aparte MijnKPN accounts maken. Met aan elk account een abonnement. Voir mobiele abonnementen kan dat een oplossing zijn. Niet voor het thuis abonnement. Want dat kan maar aan 1 account gekoppeld zijn.

Je kunt ook de MijnKPN app op de telefoon gebruiken. Bij eerste gebruik moet je inloggen met 2FA. Maar daarna niet meer. Dan lig je in via 5 cijfer code. Dat werkt zonder SMS.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 27, 2025

Hallo en welkom op de KPN Community ​@Josjeh. Je kunt helaas niet 2 mobiele telefoonnummers koppelen aan 1 KPN ID voor de 2FA sms. De MijnKPN app kun je gelukkig wel gebruiken zonder de 2FA middels de 5- cijferige inlogcode die ingesteld kan worden. 

In de MijnKPN app zit vervolgens een QR scanner waarmee je op andere apparaten snel kunt inloggen doormiddel van het scannen van de aanwezige QR-code op de inlogpagina's. Zoals bijvoorbeeld bij de beheerpagina van KPN Veilig