Skip to main content
Vraag

Abonnement wijzigen lukt niet via MijnKPN app en site

• February 1, 2026
  • 7 reacties
  • 62 keer bekeken

@Jasper van KPN  ​@Sanne van KPN 

We zijn een jaar verder en veel functionaliteiten zijn niet beschikbaar via de website, bijvoorbeeld het wijzigen van het abonnement (omhoog of omlaag). Er wordt verwezen naar de app, maar daar kan ik het ook al langer - minstens twee maanden - niet doen!

Laatst probeerde ik een van mijn abonnementen te verlagen, lukte meerdere dagen achter elkaar niet via de app. Ik heb toen gebeld en de wijziging telefonisch geregeld. Er werd toen gezegd dat dit waarschijnlijk een bug is en dat dit tijdelijk is. Prima, kan gebeuren. Maar het is nog steeds zo, ook bij mijn tweede abonnement bij KPN dat ik zojuist wilde verhogen. Voor de duidelijkheid: ik heb in beide gevallen een meest recente abonnementsvorm, dus het ligt niet aan een verouderd abonnement.

Jullie IT-afdeling is bagger, of het wordt expres gedaan om het wijzigen van abonnementen moeilijker te maken. Niet iedereen heeft zin om te bellen of een belafspraak maken. En sommige mensen vinden het ook lastig om dingen telefonisch te regelen - denk aan mensen met gehoorproblemen en andere beperkingen. En het kost ook veel meer tijd.

Wanneer wordt dit eindelijk opgelost? Ik snap dat jullie geen zin hebben om de website te verbeteren omdat de app jullie meer controle geeft over de klant, maar een van de twee moet wel werken. Ik ga niet elke keer dat ik iets wil wijzigen met de klantenservice bellen. Dit is een permanent probleem en jullie laten na om het op te lossen. Voor mij een reden om beide abonnementen op te zeggen (misschien zelfs vroegtijdig vanwege non-conformiteit). Kom op, het is 2026 en geen enkele interface doet het bij jullie.  

Ik wil benadrukken dat ik hier al een keer over heb gebeld met de klantenservice. Het is een maand geleden gemeld en nog niet opgelost.

Wanneer wordt dit opgepakt?

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

7 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@TomBer, ik zie dat aan jouw MijnKPN account een opgeheven thuis abonnement is gekoppeld en niet jouw actieve thuis abonnement. Dat opzich zou deze melding al geven. Via je MijnKPN app kun je dat thuis abonnement verwijderen uit je MijnKPN waarna je je actieve abonnement kunt toevoegen. Dan zou het weer moeten werken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 3, 2026

Beste ​@Thomas van KPN 

Ik heb het meteen gecheckt en zie dat er alleen maar mijn twee actieve mobiele abonnementen gekoppeld zijn aan mijn account (de telefoonnummers vind je in mijn profiel). Het oude abonnement staat er niet tussen, dus ik kan ook niets (zelf) verwijderen. Wat ik wel kan zien zijn oude facturen van het Thuis-abonnement, maar het abonnement zelf is niet meer gekoppeld - althans niet op een voor mij zichtbare manier.

Kun jij dat ontkoppelen?

Ik snap überhaupt niet waarom dit problematisch zou zijn voor het beheren van mijn mobiele abonnementen. Zou je bij een actief Thuis-abonnement ook niets aan de mobiele abonnementen kunnen wijzigen?

Let op: ik heb geen actief Thuis-abonnement meer, het gaat enkel om de mobiele abonnementen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik had er overheen gelezen dat het om je mobiele abonnement ging, dat moet in principe geen ruzie met elkaar maken maar er gaat duidelijk iets fout.
Wat er precies fout gaat kan ik zo niet zeggen. Zou je je MijnKPN account eens kunnen verwijderen en opnieuw aanmaken en dan je beide nummers opnieuw kunnen koppelen?

In de app kan dat via profiel > account > inloggegevens > account verwijderen

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 4, 2026

Beste ​@Thomas van KPN 

Ik heb het account verwijderd en opnieuw aangemaakt. Helaas kan ik nog steeds niet aanpassen, ik krijg dezelfde foutmelding (zie hierboven).

Kan een IT’er hiernaar kijken? Want het is echt irritant en zou niet mogen gebeuren. Ik heb zelf echt van alles geprobeerd, maar op een gegeven moment houdt het op.

Het enige wat ik me kan bedenken is dat deze twee nummers twee aparte klantnummers hebben (wat ik graag wil houden, want ik wil niet dat ze samen worden gefactureerd). Het tweede nummer (eindigend op 4) is automatisch toegevoegd toen ik het eerste nummer toevoegde, waarschijnlijk omdat mijn naam en adres hetzelfde zijn. Er is ook geen optie om het tweede nummer uit de app te verwijderen.

Kan dit op korte termijn worden verholpen?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dat het twee klantnummers zij moet geen probleem geven. Ik ga het even overleggen. Bij welke stap precies krijg je deze melding?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 4, 2026

@Thomas van KPN 

Als ik klik op “Abonnement aanpassen”, krijg ik alle abonnementsopties te zien. Zodra ik een optie heb gekozen, krijg ik de foutmelding en word ik doorgestuurd naar de hoofdpagina van KPN. Als ik klik op het pijltje naar links om terug te gaan, krijg ik de melding “Door verstoring is deze service tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw”.

Dit duurt dus al meer dan twee maanden en is al een keer telefonisch gemeld. Blijkbaar heeft het geen prioriteit bij jullie. Ik heb geen zin om weer te bellen en van jullie klantenservice afhankelijk te zijn als ik iets aan mijn abonnement wil aanpassen. Als jullie zo graag willen dat de klanten de app gebruiken, dan moet die gewoon werken.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Bedankt ​@TomBer, ik heb er een ticket voor aangemaakt, hier gaan wel een paar werkdagen overheen. Zodra ik reactie heb hoor je van me!