Skip to main content
Vraag

Apple online aankopen stoppen lukt niet door foutmelding

• August 7, 2026
  • 2 reacties
  • 37 keer bekeken

Ik krijg van apple iedere keer online aankopen op mijn kpn factuur.

Ik wil dat laten blokkeren.

Apple laat dat mij niet toe.

Omdat de site elke dag dezelfde foutmelding geeft zodat je niks opschiet.

2 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 7, 2026

Probeer het eens via https://www.payinfo.nl/. Hopelijk lukt dat. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 7, 2026

Hallo ​@Rusyan ,

Het gaat hier om Online Aankopen. Hieronder een uitleg hoe Online Aankopen (en dus KPN Pay) werken.

KPN Pay

KPN biedt de mogelijkheid om via jouw KPN factuur te betalen met KPN Pay. Je kunt alle bestellingen in de app- of online stores van Google, Apple en Microsoft betalen via de mobiele factuur van KPN. Je hebt dus geen creditcard, iDEAL of PayPal meer nodig om apps, spelletjes of muziek aan te schaffen. Voordat je KPN Pay kunt gebruiken, moet je deze wel als betaalmethode in jouw app store instellen. De aankopen die je via KPN Pay betaalt, komen als Online Aankopen op de factuur.

Het feit dat je KPN Pay kunt gebruiken, betekent dat je dit zelf een keer hebt ingesteld. Want hoewel KPN deze mogelijkheid biedt, staat deze standaard uit en moet je dit actief instellen om te kunnen gebruiken.

Hoe zet je een abonnement stop?

Het belangrijkste is om nu het abonnement te stoppen, zodat je niet langer betaalt voor iets wat je niet gebruikt. Als je de aankoop hebt gedaan via de store op jouw toestel, dan kan je jouw abonnement beheren via de store zelf. Hieronder de instructie.

Online aankoop beheren in iOS

1. Open de Instellingen-app.
  2. Tik op uw naam.
  3. Tik op 'Abonnementen'.
  4. Tik op het abonnement dat u wilt beheren. Wordt het abonnement dat u zoekt niet weergegeven?
  5. Tik op 'Annuleer abonnement'.

E-bill.mobi

Je kunt KPN Pay ook gebruiken om te betalen voor andere online diensten, die niet via de app store werken. Zie je e-bill.mobi bij store op je factuur staan? E-Bill.mobi is een dienst waarmee bedrijven en organisaties hun diensten of producten af kunnen rekenen via de telefoonrekening. Kijk op e-bill.mobi om je abonnement te stoppen.

Als het een zogenaamd SMS abonnement betreft, zet die dan stop en blokkeer jouw telefoonnummer voor dergelijke betaalde sms-diensten.

Dit kan je doen via https://payinfo.nl.

Â