Skip to main content
Vraag

Door fout MijnKPN app dubbele buiten Europa bundel besteld

• May 2, 2026
  • 12 reacties
  • 149 keer bekeken

Vanmorgen zoals gewoon voor Brazilië een buiten europa bundel proberen te kopen.

Omdat ik regelmatig naar Brazilië reis is 5 mb meer als genoeg.

Meestal hou ik de helft nog over.

Ik naar de kpn app en klik op 5 mb.

Niets terug te zien in de app.

Dus ik klik er nog een keer op.

Weer niets te zien.

Ik bellen met KPN.

Kreeg te horen dat ze een keer niet kunnen verwijderen. 

Ik nogmaals gekeken in de app.

Staat er twee keer 10mb.

Weer bellen en kreeg hetzelfde te horen ondanks ik hun op mijn herroepingsrecht heb gewezen.

Graag beide annuleren KPN dan kan ik gewoon 5 mb kopen.

En geen ordinaire praatjes zo bij de handjes van die 2 die ik aan de telefoon heb gehad.

12 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 2, 2026

Hallo ​@R V B 

Vervelend dat dit fout ging. 

Geactiveerde bundels kunnen niet verwijderd worden, ook niet door klantenservice. Die bundels blijven 31 dagen geldig.

Achteraf is voor de KPN klantenservice zichtbaar welke bundels wel en niet gebruikt zijn. Als er bundels niet gebruikt zijn, dan kunnen ze achteraf vergoed worden zo gauw ze op je factuur staan en ongebruikt verlopen zijn. Je kunt daarvoor een belafspraak maken

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 2, 2026

Dus nu ik volgende week op reis ga zit ik met een dure bundel die ik niet gekocht heb die ik niet kan omruilen die ik wel gekocht heb?

En daar moet ik ook nog voor gaan betalen?

En daarbij de app van KPN deze fout gemaakt heeft?

Volgens mij gaat het niet lekker ik noem dat diefstal dubbel op.

Ik heb maar 3 gb nodig en daarom 5 gekocht.

En zeker niet 2 keer 10 gb wat een ordinaire manier om geld af te troggelen.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 2, 2026

Hallo ​@R V B , ik kijk zojuist op de KPN website en zie dat de 10GB nu de kleinste bundel voor Brazilië is. 

Zie dit topic

Nieuwe buitenlandbundels: meer landen, grotere én goedkopere bundels

We vernieuwen onze buitenlandbundels: We voegen nog meer landen toe, een aantal bundels zijn groter en sommige worden goedkoper. Deze vernieuwingen gaan in vanaf 30 april 2026 en je kunt de bundels aanzetten via de MijnKPN app vanaf 15 mei.

Dit lijkt dus ook het geval bij Brazilië. Je krijgt meer data voor dezelfde prijs:  10000 MB   € 14,99

De tweede geactiveerde bundel zal dus vrijwel zeker niet gebruikt worden en die kosten worden dan gerestitueerd. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 3, 2026

Owja Ruud waar haal je die onzin vandaan?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 3, 2026

De app is weer eens niet bijgewerkt!

De website is leidend. Voor € 14,99 krijg je nu inderdaad 10 GB. Dan kun je dus scheutiger en ½ zorgelozer de bundel gebruiken 😀.

http://kpn.com/buitenland

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 3, 2026

Wat een slimme adviezen.

Ondertussen gaat KPN gewoon door met criminele praktijken en daarmee mij ongevraagd 49,98 euro  op mijn rekening zetten inplaats 14,99 euro.

En bellen nee dank je.Ik ga niet in gesprek (……...) dat is slecht voor je gezondheid.

Gewoon doorgaan met mensen bestelen KPN ben trots op jezelf.ondertussen klagen hoe andere het beter moeten doen.

Een gezond bedrijf hoefd niet op deze manier geld te verdienen.

Admin: bericht aangepast op basis van onze huisregels

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 3, 2026

Volg het advies van RBxx over een maand. Je krijgt gewoon je geld weer terug als bundels ongebruikt zijn na de looptijd. Kpn steelt dus niks!

Verder wens ik je nog een fijn leven. En een goed verblijf in Brazilië. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 3, 2026

Ik vind dat geen advies.

Ik vind dat smerig dat je er als vaste klant privé en zakelijk 2 keer om moet vragen laat staan dde 3 de keer.

Hoe diep en onbeschoft kunnen mensen zijn (……….)

Admin: bericht aangepast op basis van onze huisregels

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 3, 2026

Ik zit hier niet om me, en RBxx, te laten beledigen en uit te schelden. Wij zitten hier geheel vrijwillig en vrijblijvend. Zeker op dit tijdstip! (05:17)

Het gaat bij o.a. Vodafone niet anders met te veel gekochte bundels. Dus ga daar ook even lopen tieren. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 3, 2026

De app is weer eens niet bijgewerkt!

De website is leidend.

Nee, de website is alleen een bron van informatie. De tarieven in tariefblad is leidend. Maar indien de app of website foute opties geven tot aankoop, is de fout van KPN en KPN moet deze fout herstellen (vergoeden)

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 3, 2026

Dat is precies wat ik bedoel.

En na 2 telefoontjes met nog meer valse informatie ga ik niet meer smeken en weer met leugens bekogeld te worden.

Ik vind dit schande voor een bedrijf om hun klanten zo te behandelen.

Vroeger hadden mensen meer respect en normen en waarden tegenwoordig bestaat dat bijna niet meer.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@R V B. Allereerst wil ik je wijzen op onze huisregels en vragen je toon aan te passen. Dit is een Community waar klanten elkaar helpen en dit geheel op vrijwillige basis doen. Het is dan ook zo netjes om op een normale manier met elkaar de conversatie aan te gaan. Ik heb nu twee reacties van je aangepast en een reactie verwijderd en geef je hierbij ook een waarschuwing. Als je nog eens de huisregels overtreedt, dan volgt een (tijdelijke) ban. 

Om in te gaan op je situatie is het natuurlijk vervelend dat de MijnKPN app niet gelijk de juiste feedback gaf en toonde hoeveel bundels actief zijn. Dus ik kan mij goed voorstellen dat je dan nog een keer drukt op de gewenste bundel. Dat zorgt er dan wel voor dat er nu meerdere actief zijn, maar dat is geen ramp gelukkig, Achteraf kunnen we dan, zoals ​@RBxx en ​@PeterG al aangeven, kijken hoeveel bundels er gebruikt zijn en dan kunnen we eventuele ongebruikte bundels vergoeden. Op voorhand lukt dat niet helaas. Ook geef ik door aan het MijnKPN-team dat de app niet gelijk goed reageert op het activeren van bundels en nog oude informatie weergeeft.

Als je geen zin hebt om straks weer te bellen, dan kun je ook altijd via Bluesky, Facebook, X of Instagram contact met ons zoeken. Stuur ons dan een privébericht en dan zal er zo snel mogelijk een reactie volgen en kan je worden geholpen.