Skip to main content

Allereerst fijn dat KPN ID MFA ondersteund op basis van een SMS. Ik lees dat dat een paar jaar geleden nog niet het geval was.

Mijn vraag:

Is het ook mogelijk om MFA te gebruiken op basis van een One Time Password code? En zo nee, zijn er plannen om dat nog een keer toe te voegen?

Op dit moment durf ik MFA niet aan te zetten omdat ik op het punt sta om mijn nummer te laten porteren (van KPN zakelijk naar KPN privé), en dat zou voor problemen kunnen zorgen bij het toegang verkrijgen tot mijn bestaande kpn.com privé account. Ook vind ik MFA op basis van OTP de voorkeur genieten omdat het (voor mij althans) de veiligste en meest betrouwbare methode is. SMS is immers kwetsbaar voor SIM-jacking (alhoewel die kans natuurlijk erg klein is) en de KPN ID voor authenticatie afhankelijk maken van haarzelf vanwege SMS die bereikbaar is via een nummer geleverd door KPN kan zorgen voor een catch-22 bij portering.

@randomname Welkom op het forum. 

Op dit moment is het nog niet mogelijk om MFA te gebruiken op basis van One Time Password. 

Vooralsnog zijn er ook nog geen (bij mij bekende) plannen om dit in de toekomst wel te gaan gebruiken. 

Zodra er iets aan het inloggen veranderd zullen we het op het forum delen.Â