Skip to main content
Vraag

Kan via mobiel eigen netwerk niet bereiken in de MijnKPN app

• August 12, 2025
  • 30 reacties
  • 190 keer bekeken

Ik wil kijken of mijn instellingen van wifi in orde zijn, maar mijn Pixel 7 pro geeft in de MijnKPN -app aan dat hij geen verbinding kan maken met mijn wifi netwerk.

Ongeacht of ik mijn 5 G of mijn 2,4  netwerk benader, blijft melden dat ik verkeerde netwerk gebruik.

Ook op laptop dezelfde melding, verkeerd netwerk.

Op IP inloggen op modem gaat prima vanaf laptop.

App al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, geen verbetering.

Iemand n idee?

30 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 12, 2025

Staat in het modem de wifi aan 2.4 en 5 mhz  aan . 

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 12, 2025

Kijk op de achterkant van modem als je de box 12 hebt onder admin staat password maakt daar een foto van met je mobiel of gebruik de QR code ,ga naar mijnkpn en dan naar mijnwifi netwerk vul daar het password van je modem . Volg de instructies. 

• Auteur
  • Helper
  • August 12, 2025

Jazeker, alles in huis werkt ook op de gekoppelde netten, mijn telefoon, tablet en laptop zitten draadloos op het snelle deel, mijn smarthome dingen op het  2,4 netwerk.

Verder alle computers en NASsen bekabeld en draaien op 1 Gb 

• Auteur
  • Helper
  • August 12, 2025

@JDD Heb een V10

• Auteur
  • Helper
  • August 12, 2025

Ik heb echt de indruk dat het aan de app ligt, kan ook op mijn telefoon bv direct inloggen op de  verschillende Synology nassen .

Gebruik twee  superwifi dingen( huur) van twee maanden oud  ongeveer

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 12, 2025

Probeer Netwerk resetten op Pixel 7 pro. Dan wifi zoeken naar beschikbare netwerken.

• Auteur
  • Helper
  • August 12, 2025

Werkt niet

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 12, 2025

Staat vliegtuig modes uit, Helpt mobiel opnieuw opstarten.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 12, 2025

Hé, ik weet dat veel mensen problemen hebben met WiFi op de Pixel 7/Pro, met name de 5ghz band. Ik kon dit probleem oplossen door Carrier Services te verwijderen uit de Play Store. Totdat ze een update uitbrengen, laat ik het zo. Hopelijk helpt dit anderen!

• Auteur
  • Helper
  • August 12, 2025

Vliegtuigmodus staat uit, reboot al meermaals gedaan

Ben  eigenlijk wel klaar met die app, kan bv ook nergens uitvogelen of ik nou  beter  superwifi kan kopen  of huren

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 12, 2025

Ik had problemen met het verbinden met wifi 6 (5ghz) op mijn Pixel 7 pro, terwijl al mijn andere apparaten geen problemen hadden. Daarom wilde ik delen wat het probleem voor mij oploste. Je moet de optie "chatfuncties inschakelen" (gebruik wifi of data voor berichten wanneer beschikbaar) uitschakelen. Deze optie is te vinden via berichten -> berichteninstellingen -> chatfuncties. Et voilà, wifi 6 (5ghz) maakt weer verbinding met de P7P. Ik hoefde mijn netwerkvoorkeuren niet te resetten.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 12, 2025

Pixel 7 pro geen wifi opzoeken in Google daar staat veel info , je kunt ook Google helpcentrum bezoeken , 

• Auteur
  • Helper
  • August 12, 2025

• Auteur
  • Helper
  • August 12, 2025

Ik blijf dit krijgen.

Zal binnenkort wel eens met KPN  in overleg, dank voor alle suggesties

• August 12, 2025

Je hebt geen VPN actief ofzo?

• Auteur
  • Helper
  • August 12, 2025

@ Marlon92, goede suggestie, maar die staat uit.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 12, 2025

Als je wifi aan klikt zie je dan details en gereed staan klik details aan  dan rechtsboven staan drie puntjes klik daarop Ga naar geavanceerde instellingen , netwerk beheren klik daarop dan zie je opgeslagen netwerken klik op het netwerk dat je wilt verwijderen. Ik heb een Samsung S22 ik weet niet hoe het zit op Uw Pixel 7 pro om dit uit te voeren , op welk netwetk is hij nu verbonden ? 

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 12, 2025

Open wifi ,klik op huidig netwerk verbonden open deze gaan naar details klik rechtsop het tandwieltje , schakel automatisch verbinden uit en dan netwerk vergeten. Dan weer terug naar de Wifi opnieuw zoeken denk dat je wifi die je wilt gebruiken kan instellen .

• Auteur
  • Helper
  • August 12, 2025

Nope, alles geprobeerd, Lauw Loene.

Ik stop er mee, dank voor het meedenken!

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 12, 2025

Staat er misschien iets niet goed in google account of instellingen op je mobiel.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 12, 2025

Check  software updates op je mobiel ,google play voor updates , laaste suggestie maar dat is aan U  fabrieksinstellingen mobiel terugzetten .

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 12, 2025

Tel nr 08000201038 Google Nederland

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Als je jouw wifinetwerk wilt beheren, is het knap lastig dat MijnKPN blijft aangeven dat je met een ander netwerk verbonden bent, ​@azwartkruis. Ik zie dat ​@JDD je al een heleboel tips heeft gegeven die niet hebben geholpen, jammer. Wat in mij opkomt, is dat de MijnKPN een ander netwerk zoekt, voor een ander abonnement. Heb je misschien meerdere Thuis abonnementen gekoppeld aan jouw MijnKPN? Het kan ook zijn dat er onder water nog een ander Thuis abonnement gekoppeld staat. De oplossing is dan vaak om jouw KPN account opnieuw aan te maken: 

1. KPN ID zelf verwijderen
  2. MijnKPN app: KPN account aanmaken
  3. MijnKPN app: Product koppelen

Als je een nieuw account hebt aangemaakt en hier jouw abonnement aan gekoppeld hebt, probeer het dan nog eens.

• Auteur
  • Helper
  • August 13, 2025

Nou, even een update.

KPN app uiteindelijk via een browser op de KPN-site mijn ID verwijdert. in de app kan dat niet!

Uurtje later nieuw ID aangemaakt, daar kon ik enkel mijn mobiel koppelen.

Internet koppelen kon pas na een 15 minuten…

Toen MIjnKPN app downloaden en installeren…..

Lauw Loene, ding wil niet meer op mijn Pixel 7 pro met android 16 installeren.

Alle suggesties over opslagruimte etc. van Google help ten spijt  heb ik op m'n mobiel  geen  app meer.

Las ergens iets over tweewegverificatie aanzetten, maar waar dan? 

EDIT  app opgehaald door wifi uit te schakelen en mobiele data te gebruiken.

Allemaal zeer vaag, maar ik klooi verder!

• Auteur
  • Helper
  • August 13, 2025

Nou , na  een tijd achteruit bidden draait de app met als resultaat