Skip to main content
Vraag

KPN app onthoudt het ingestelde voorkeursnummer niet

• July 1, 2026
  • 5 reacties
  • 42 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Ik heb 2 nummers, in de KPN app staat altijd de verkeerde als “voorkeur”

Cache al leeggegooid, meerdere keren voorkeurs nummer goed gezet. Zo gauw de app afgesloten is en weer geopend, staat de verkeerde weer geselecteerd. 

Kan dat opgelost worden ?

5 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 1, 2026

Hallo ​@barts ,

Verwijder dat voorkeursnummer eens uit de app. En voeg het later weer toe. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 1, 2026

Dat gaat niet. Ik heb 2 nummers in mijn contract, ik wil mijn eigen nummer als voorkeurs nummer, maar dat blijft niet in de app geselecteerd. 

Als ik dat 2e nummer (dat dus altijd weer voorkeur wordt) weggooi moet ik dat nummer uit mijn contract cancellen. Gaat niet gebeuren dus

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 1, 2026

Mijn app staat normaal op Engels. In Nederlands heet die optie “Uitgelicht Abbonement”

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 1, 2026

Alle gegevens al verwijderd uit de app en opnieuw ingelogd. Mijn nummer weer op voorkeur gezet. App afsluiten en weer opstarten, en WEER is het fout.

Gewoon een dikke bug in de app die ze vrij makkelijk moeten kunnen reproduceren.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 1, 2026

Hallo ​@barts 

Er zijn al meer meldingen. Zie het volgende topic met daaruit een quote van een KPN moderator.

Maja van KPN schreef:
we hebben dit in onderzoek, aangezien je niet de enige bent die dit ervaart en het dus niet een individueel ding lijkt te zijn. Als ik er nieuws over heb, hoor je weer van me!

Ik heb de terugkoppeling ontvangen dat het probleem vanmiddag gevonden is, we hebben er niet direct een oplossing voor maar zullen dit verhelpen met de volgende software update. Wanneer die zal komen, daar kan ik je nog niet meer duidelijkheid over geven. Als we concrete informatie hebben over de update, dat delen we dat in onze Product Updates, je kunt je daar eventueel op abonneren zodat je bericht krijgt als er een nieuwe update beschikbaar komt!