Skip to main content

Ik krijg vandaag een melding dat mijn KPN ID. is geactiveerd

Heeft dat soms te maken dat Telfort is overgegaan naar KPN

ik heb er niet om gevraagd en hoe kan ik dat verwijderen

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

Hallo @LEO VAN ,

Als later dit jaar Internet en TV is overgegaan van Telfort naar KPN, dan ga je vast nog wel plezier beleven aan je KPN-ID. Hiermee kun je namelijk dan inloggen op Mijn KPN. Daar kun je o.a. jouw facturen digitaal inzien en je kunt eenvoudig wijzigingen doorgeven. 

Als je geen gebruik maakt van een KPN-ID, dan verdwijnt dit automatisch na een half jaar.

 

 


Vreemd dat er een KPN ID geactiveerd is.

Hoe heb jij de login en het wachtwoord van die KPN ID ontvangen?


Hoi @LEO VAN, welkom! De melding die je kreeg was die echt dat er een KPN ID geactiveerd is, of dat er een is aangemaakt?

Het proces van het aanmaken van een KPN ID gaat als volgt:

  • Je gaat naar de registratiepagina: https://account.kpn.com/#/registration
  • Daar vul je het e-mailadres in waarmee je een KPN ID wilt aanmaken
  • Vervolgens krijg je op dat mailadres een mailtje dat er een KPN ID is aangemaakt
  • Doe je dan niets, dan gebeurt er ook niets en wordt het KPN ID niet geactiveerd en na enkele dagen weer geheel verwijderd
  • Klik je in de mail op de link, dan wordt het KPN ID geactiveerd
  • Je krijgt dan een bevestiging per mail van de activatie en kunt dan gebruik maken van het KPN ID om KPN producten aan te koppelen. 

 

Als jij een mail hebt gekregen dat er een KPN ID is aangemaakt, dan kan het ook zijn dat iemand anders een KPN ID wilde aanmaken maar bijvoorbeeld een typefout heeft gemaakt in z'n e-mailadres. Dan komt de aanmaakbevestiging niet bij hem uit maar bij jou. In dat geval, negeer het gewoon.

Als het een bevestiging van activatie is, dan heeft iemand dit KPN ID op jouw e-mailadres aangemaakt, en vervolgens ook toegang gehad tot die mailbox om op de bevestigingslink te klikken. Als je vermoed dat dit het geval is, wijzig dan als allereerste het wachtwoord van het e-mailadres waar het om gaat.

Als dat een KPN e-mailadres is, heb je daarvoor wel een KPN ID nodig. Maak in dat geval een KPN ID aan (of gebruik degene die je voor het forum hebt aangemaakt) en koppel daar je vaste abonnement aan. Dit doe je door hier in te loggen met dat KPN ID. Vervolgens heb je de optie om producten te koppelen. Zorg dat je thuis bent, en verbonden met je eigen internet. Kies dan voor het koppelen van een thuisabonnement. Het systeem herkent dan je verbinding. Bevestig de koppeling door het invullen van de laatste cijfers van je IBAN. Vervolgens kun je dan gaan naar email.kpn.com. Log daar in met het KPN ID waarna je daar je e-mail wachtwoord(en) kunt aanpassen.

Na het wijzigen van je wachtwoord kan ik ervoor zorgen dat het KPN ID dat aangemaakt is weer verwijderd wordt. Vul dit mailadres dan in op je forumprofiel (mag in het veld ‘persoonlijke opmerking’) en laat hier weten als je dit gedaan hebt.