Skip to main content

Vandaag heb ik de app geüpdatet, maar ik kan deze alleen verticaal (portrait) gebruiken. Waarom kan ik dit niet meer horizontaal doen, wat de gebruikelijke houding is voor een tablet?

Vandaag heb ik de app geüpdatet, maar ik kan deze alleen verticaal (portrait) gebruiken. Waarom kan ik dit niet meer horizontaal doen, wat de gebruikelijke houding is voor een tablet?

Ik gebruik mijn tablet alleen in portrait mode uitgezonderd als ik full-screen een film wil kijken. Portrait is volgens mij ook de meest gebruikte oriëntatie voor een tablet.

Het is niet voor niets dat een tablet vaak in portrait oriëntatie in advertenties en op foto's afgebeeld wordt.

De mijnKPN app kan, op Android althans, al geruime tijd alleen in portrait oriëntatie gebruikt worden.


Vreemd dat deze reactie überhaupt als antwoord wordt gezien, en al helemaal als beste antwoord. Ik zou graag nog een antwoord van de moderators willen.


Portrait is voor zover ik weet ook de gebruikelijke houding van tablet en telefoon. Daarom is op deze keuze gevallen, meer kan ik er niet over zeggen. 


In portraitmode is het gebruik van het toetsenbord mijns inziens ook veel prettiger en houd je, zoals uit de onderstaande screenshots ook blijkt, meer overzicht.

 


@Bart_Z kan het zijn dat er eerst een aparte app was voor iPad? Dan nog is het een erg gebruiksonvriendelijke zet om landscape niet te ondersteunen. Je zou toch verwachten dat KPN wel bekend is met usabilty-standaarden.


@Bart_Z kan het zijn dat er eerst een aparte app was voor iPad? Dan nog is het een erg gebruiksonvriendelijke zet om landscape niet te ondersteunen. Je zou toch verwachten dat KPN wel bekend is met usabilty-standaarden.

KPN is absoluut niet de enige die alleen portrait ondersteunt in dergelijke apps.

Ook de My T-Mobile app ondersteunt alleen portrait.

 


Tijdens de ontwikkeling van deze nieuwe versie van de MijnKPN app hebben we deze (tijdelijke) keuze gemaakt. We werken er hard aan om zo snel mogelijk weer landscape-modus te ondersteunen.


@WendelFelius Dank voor toelichting. Misschien handiger om dit een volgende keer in de changelog op te nemen?

@Bart_Z hoe kan ik de reactie van WendelFelius markeren als beste antwoord (eigenlijk is dat het enige daadwerkelijke antwoord)?


Ik heb wat nieuwe informatie, het staat op de changelog. Kan alleen niet zeggen wanneer het komt.