Skip to main content
Antwoord

Mobiel abonnement aan KPN ID koppelen lukt niet

• November 25, 2025
  • 6 reacties
  • 48 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik krijg deze foutmelding bij het proberen te koppelen. Ik heb mijn klantnummer van mijn oude kpn abonnement, dus misschien heb ik dan een nieuw klantnummer gekregen?

Niks lijkt te werken. Kunnen jullie mijn abonnement koppelen?

Beste antwoord door Denise van KPN

Hallo ​@d3ml, welkom op de KPN Community!

Balen dat je een tijdje zonder internet zit, zeg. Nu tijdelijk overbruggen op jouw mobiele abonnement. Logisch dat je dan graag inzicht wilt in jouw verbruik. Dit kan inderdaad via de MijnKPN.

Ik begrijp dat het niet lukt om jouw mobiele abonnement te koppelen aan jouw KPN ID. Helaas kunnen wij jou daar ook niet bij helpen. Dit zal je echt zelf moeten doen.

Toevallig heb ik wel vanochtend de instructies in onze Kennisbank aangepast naar de nieuwe manier van koppelen. Hier lees je hoe je jouw mobiele abonnement kunt koppelen: MijnKPN app: Product koppelen. In tegenstelling tot wat ​@Dennis Overbeek schrijft, maakt het voor mobiel niet uit of je verbonden bent met jouw wifinetwerk of niet. Zolang je maar een internetverbinding hebt. Op basis van de gegevens die je invult, kunnen wij jouw abonnement vinden.

Het lijkt bij jou dus mis te gaan bij het invullen van de gegevens. Het is belangrijk dat je de gegevens invult zoals deze bij ons bekend zijn.

• het 06-nummer vul je in zonder streepje ertussen, dit gebeurt automatisch
  • bij jouw postcode doe je geen spatie tussen de letters en de cijfers
  • het klantnummer vind je in jouw bestelbevestiging of op de factuur
  • als laatste nog de laatste 10 cijfers van jouw bankrekeningnummer

Met deze gegevens moet het lukken om jouw abonnement toe te voegen. Al deze informatie zou bij jou bekend moeten zijn. Anders vind je deze ook op de factuur. We mogen je deze gegevens helaas niet geven via de klantenservice.

Hopelijk lukt het je toch nog om jouw abonnement te koppelen!

6 reacties

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+23

Beste ​@d3ml,

Doe je het via de MijnKPN app? Je moet wel verbonden zijn met jou eigen WiFi netwerk. Zo ziet de app dat het op jou thuisnetwerk is, alles daar buiten (4G/5G) zal niet werken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 25, 2025

Gisteren wel thuis geprobeerd en toen lukte het niet. Misschien dat de wi-fi zwak was en ik deels op mobiel abonnement zat. Ik probeer het vanavond nog wel een keer.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 26, 2025

Hoi, is dit de enige manier om te koppelen aan je ID? Ons internet abonnement is per ongeluk stopgezet (te lang verhaal om uit te leggen, maar vrijdag gaat ons nieuwe abo in).

Ik moet nu een paar dagen op mobiele data alles doen in huis, maar ik heb nu dus geen inzicht in mijn verbruik van MB’s, omdat mijn mobiel abo niet is gekoppeld aan mijn  KPN ID.

Hopelijk kan ik hiermee geholpen worden 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 26, 2025

Hallo ​@d3ml, welkom op de KPN Community!

Balen dat je een tijdje zonder internet zit, zeg. Nu tijdelijk overbruggen op jouw mobiele abonnement. Logisch dat je dan graag inzicht wilt in jouw verbruik. Dit kan inderdaad via de MijnKPN.

Ik begrijp dat het niet lukt om jouw mobiele abonnement te koppelen aan jouw KPN ID. Helaas kunnen wij jou daar ook niet bij helpen. Dit zal je echt zelf moeten doen.

Toevallig heb ik wel vanochtend de instructies in onze Kennisbank aangepast naar de nieuwe manier van koppelen. Hier lees je hoe je jouw mobiele abonnement kunt koppelen: MijnKPN app: Product koppelen. In tegenstelling tot wat ​@Dennis Overbeek schrijft, maakt het voor mobiel niet uit of je verbonden bent met jouw wifinetwerk of niet. Zolang je maar een internetverbinding hebt. Op basis van de gegevens die je invult, kunnen wij jouw abonnement vinden.

Het lijkt bij jou dus mis te gaan bij het invullen van de gegevens. Het is belangrijk dat je de gegevens invult zoals deze bij ons bekend zijn.

• het 06-nummer vul je in zonder streepje ertussen, dit gebeurt automatisch
  • bij jouw postcode doe je geen spatie tussen de letters en de cijfers
  • het klantnummer vind je in jouw bestelbevestiging of op de factuur
  • als laatste nog de laatste 10 cijfers van jouw bankrekeningnummer

Met deze gegevens moet het lukken om jouw abonnement toe te voegen. Al deze informatie zou bij jou bekend moeten zijn. Anders vind je deze ook op de factuur. We mogen je deze gegevens helaas niet geven via de klantenservice.

Hopelijk lukt het je toch nog om jouw abonnement te koppelen!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 26, 2025

Het is gelukt. Bedankt voor jullie hulp.

Mijn klantnummer is blijkbaar veranderd en daardoor werkte het niet.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ah, fijn om te lezen dat het is gelukt!