Skip to main content
Beantwoord

Mobiele bundel Canada werkt niet

• July 11, 2025
  • 6 reacties
  • 74 keer bekeken

Ik heb een bundel voor Canada gekocht. Nu krijg ik de melding dat ik meer dan 60 euro moet betalen en uit se bundel heb ik nog amper iets gebruikt. Graag even meekijken wat hier misgaat

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Rob 1973 ,

Je hebt kennelijk verbinding gemaakt met een satellietnetwerk of een maritiem netwerk. En zoiets is mogelijk als er geen verbinding meer mogelijk is met een Canadees netwerk. 

Voer sowieso nu meteen dit uit:

Beschermingslimiet aanpassen

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266

Je zet hiermee de limiet op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 

Meer informatie: 

Let op in grensgebieden

Zoals gezegd, als roaming aan staat op jouw toestel, dan maakt jouw mobiel verbinding met één van de beschikbare netwerken. Als jij in een grensgebied bent, bijvoorbeeld in Griekenland, kan het zijn dat een telefoon automatisch verbinding maakt met een Turks netwerk. Griekenland valt bijvoorbeeld binnen de EU, maar Turkije niet. Zet je toestel dus vast op het EU-netwerk, in dit voorbeeldgeval het Griekse, om te zorgen dat het niet overschakelt naar het Turkse netwerk.

Verbinding met satellietnetwerk op een (veer)boot

Pas er ook mee op om verbinding te maken met een zogeheten maritiem netwerk, als je bijvoorbeeld met een veerboot reist. Voor deze satellietnetwerken worden heel hoge tarieven gehanteerd.

bron:

6 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 11, 2025

Hallo ​@Rob 1973 ,

Je hebt kennelijk verbinding gemaakt met een satellietnetwerk of een maritiem netwerk. En zoiets is mogelijk als er geen verbinding meer mogelijk is met een Canadees netwerk. 

Voer sowieso nu meteen dit uit:

Beschermingslimiet aanpassen

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266

Je zet hiermee de limiet op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 

Meer informatie: 

Let op in grensgebieden

Zoals gezegd, als roaming aan staat op jouw toestel, dan maakt jouw mobiel verbinding met één van de beschikbare netwerken. Als jij in een grensgebied bent, bijvoorbeeld in Griekenland, kan het zijn dat een telefoon automatisch verbinding maakt met een Turks netwerk. Griekenland valt bijvoorbeeld binnen de EU, maar Turkije niet. Zet je toestel dus vast op het EU-netwerk, in dit voorbeeldgeval het Griekse, om te zorgen dat het niet overschakelt naar het Turkse netwerk.

Verbinding met satellietnetwerk op een (veer)boot

Pas er ook mee op om verbinding te maken met een zogeheten maritiem netwerk, als je bijvoorbeeld met een veerboot reist. Voor deze satellietnetwerken worden heel hoge tarieven gehanteerd.

bron:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 11, 2025

Kan ik iemand van KPN op de chat krijgen??

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 11, 2025

Via de chat is het uitsluitend een bot.

Een mens is er wel via Facebook en X.com.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Rob 1973. Welkom op de community! Vervelend dat je deze melding krijgt terwijl je bijna niets van je bundel hebt gebruikt. Dat willen we natuurlijk graag voor je nakijken. Heb je hiervoor al contact opgenomen via Facebook of X? Omdat we voor dit soort vragen je gegevens nodig hebben, kun je hiervoor ook een terugbelafspraak maken met onze klantenservice. Dan kijken ze wanneer het jou goed uitkomt samen met jou in het systeem en kunnen ze uitleg geven over de kosten en de bundel. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 16, 2025

Het probleem is dat we in Canada zijn, een enkele keer wifi hebben maar niet kunnen bellen. Via Facebook duurt het 3 uur voor er reactie komt! Als ik terug ben in Nederland zoek ik contact, daar ben ik tevreden. Maar of KPN mijn partner blijft in het buitenland betwijfel ik. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@Rob 1973 Wat vervelend dat je partner in Canada niet goed gebruik kan maken van haar mobiel en dat je lang moet wachten op een reactie via Facebook. Het is niet fijn als je niet goed geholpen wordt, zeker als je weinig wifi hebt. Heb je het topic dat ik in mijn vorige reactie stuurde nog doorgelezen? Daarin staat wat je kan doen wanneer je geen goed bereik hebt in het buitenland. 

Fijn om te horen dat je in Nederland wel tevreden bent. Als je terug bent, kijken we graag met je mee waarom je meer dan 60 euro moet betalen terwijl je de bundel niet amper hebt gebruikt. Goede reis nog en tot snel!