Skip to main content

Sinds de overstap naar glasvezel eind 2020 en omzetting naar Hussel heb ik vreemde problemen met mijn KPN ID  en KPN diensten die tot op heden niet opgelost zijn.

Actuele problemen:

1. Als ik de wifi manager gebruik krijg ik de foutmelding “je bent niet verbonden met het wifinetwerk van KPN”. Ook wanneer ik van verschillende laptops probeer en toch echt verbonden ben met mijn eigen KPN netwerk.

2. IP adres opvragen via MijnKPN de melding “We kunnen uw modem niet bereiken”.

  1. Bij activeren ViaPlay “ Het is niet mogelijk om met je huidige internetverbinding een Viaplay account te activeren. Probeer het nogmaals vanaf je KPN Internetverbinding.”
    Ook hier ben ik gewoon verbonden.
     
  2. Vorig jaar januari heb ik een vergelijkbaar probleem gehad met Videoland. Wel geactiveerd maar niet kunnen gebruiken.

Er lijkt iets niet goed te zitten in de backoffice, @KPN kunnen jullie hier svp naar kijken?

Sjors

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

 

Hi @SvB1978! Welkom op ons forum en goed dat je dit aankaart! 

Op basis van wat je nu verteld, lijkt het alsof je KPN verbinding niet herkend wordt… Ik heb een aantal vragen voor je:

  • Van welk type modem maak je gebruik?
  • Is het modem rechtstreeks op het aansluitpunt aangesloten?
  • Als je het nog niet gedaan hebt, wil je het modem eens herstarten en resetten? En checken of je nog steeds tegen dezelfde problemen aanloopt?
  • Is er een VPN verbinding actief?
  • Wat is het IP adres als je deze checkt via watismijnip.nl?

Tot slot de vraag of je ook jouw klantgegevens kunt noteren in jouw Forum profiel? Dan doe ik vanuit onze kant ook een meting.

Graag jouw volledige naam + geboortedatum, het klantnummer, postcode en huisnummer en de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer wat bij ons bekend is?
In het vakje ‘Persoonlijke opmerkingen’ kun je extra informatie kwijt.

Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt? Dan weet ik dat ik voor je aan de slag kan!


@Shyrin_

Ik heb mijn profiel aangevuld, hieronder alvast de aanvullende info

  • Van welk type modem maak je gebruik?
    Experiabox 10
  • Is het modem rechtstreeks op het aansluitpunt aangesloten?
    Direct aangesloten (via UTP op glasvezel box)
  • Als je het nog niet gedaan hebt, wil je het modem eens herstarten en resetten? En checken of je nog steeds tegen dezelfde problemen aanloopt?
    Reeds gedaan maar heeft het probleem niet opgelost
  • Is er een VPN verbinding actief?
    Ik gebruik geen VPN. 
  • Wat is het IP adres als je deze checkt via watismijnip.nl?
    ****************

Alvast bedankt!

 

Sjors


Duidelijke info! 

Vanuit onze kant kan ik ook geen meting doen: krijg een foutmelding. Nu zie ik dat er naar aanleiding van een telefonisch contact al een ticket geregistreerd is voor een achterliggende afdeling. Vrijdagmiddag hebben ze geprobeerd om jou te bellen: dat gaan ze komende week weer doen.
Informatie in dit topic geef ik door als extra toelichting op het probleem. 

Ik hou de voortgang van het ticket in de gaten, geef jij ook een update als je contact gehad hebt?


Ik wacht het af, zodra ik meer weet zal ik het hier melden. 


Vooralsnog is er geen oplossing, de monteur is langgewenst, heeft echt zijn best gedaan, maar heeft de oorzaak niet kunnen vinden. Verschillende experia boxen en versies geprobeerd, config resets, software updates, terug naar fabrieksinstellingen mogen vooralsnog niet baten.

De KPN verbinding vanuit de modem wordt simpelweg niet herkend door KPN. Inmiddels is er een 2de expert opgeschakeld. 


Bedankt voor deze terugkoppeling, @SvB1978. Ik zie ook een update in het ticket: er is administratief het één en ander gedaan. Er is vanuit onze achterliggende afdeling gebeld, maar geen gehoor (ze gaan nog een belpoging doen). 

Wil je eens controleren of het nu wel mogelijk is om de Wifi manager te doorlopen of om je IP adres op te vragen via MijnKPN?


@Shyrin_ de problemen lijken idd opgelost te zijn! Ik kon zowel Viaplay activeren als de wifimanager gebruiken. Heel fijn!


Super! En het IP adres opvragen via MijnKPN?

Je wordt er nog over gebeld. Als je nog ergens tegenaan loopt, laat het dan weten!


Voor de meelezers:
 

Bedankt voor deze terugkoppeling, @SvB1978. Ik zie ook een update in het ticket: er is administratief het één en ander gedaan. Er is vanuit onze achterliggende afdeling gebeld, maar geen gehoor (ze gaan nog een belpoging doen). 

Wil je eens controleren of het nu wel mogelijk is om de Wifi manager te doorlopen of om je IP adres op te vragen via MijnKPN?

@Shyrin_ de problemen lijken idd opgelost te zijn! Ik kon zowel Viaplay activeren als de wifimanager gebruiken. Heel fijn!