Skip to main content
Vraag

Vraag "Sterke wifi in elk hoekje van je huis?' blijft terugkomen in Mijn KPN app

• August 19, 2026
  • 3 reacties
  • 45 keer bekeken

LuToLu
Slimmerik

Iedere keer, na aantikken ‘Mijn wifinetwerk’ in de MijnKPN app komt de vraag "Sterke wifi in elk hoekje van je huis?'. Wat ik ook doe, kruisje rechtsboven of ‘Ontdek wifi-adviezen’ en dan ‘Niet nu’ het maak allemaal niks uit, de vraag blijft terugkomen.

Graag ook een ‘Niet’ optie i.p.v. alleen de ‘Niet nu’ aanbieden.

Ik was even bang dat er nog een extra optie in beeld zou blijven komen staan, de ‘Check je wifi in huis’ die ik vandaag kreeg maar die lijkt niet terug te komen na ‘Aan de slag’ en dan afsluiten.

Ik weet zelf waar ik mijn SW2’s moet neerzetten en ben bewust van wifi-kanalen e.d., ik hoef de adviezen van KPN echt niet, ik kom daar zelf wel uit.

Het enige wat ik zou willen is goed werkende wifi waarbij ik niet elke week, ik heb het als reminder in mijn agenda staan, een ‘Thuisnetwerk opnieuw opstarten’ actie hoef uit te voeren. Maar dat willen we allemaal wel. 😓

Dat je als KPN ‘eenmaal’ de optie aanbiedt is prima maar blij ons er niet mee lastig vallen zou ik zeggen.

3 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@LuToLu! Inderdaad niet handig dat die melding steeds terugkomt. Ik heb het bij mij in de app gecontroleerd en bij mij komt die melding niet tevoorschijn. Heb je de app al eens opnieuw geïnstalleerd sinds dit gebeurt? Ik ben benieuwd of hij dan ook weer verschijnt. 

Graag ook een ‘Niet’ optie i.p.v. alleen de ‘Niet nu’ aanbieden.

Die geef ik door in de feedback! 

Het enige wat ik zou willen is goed werkende wifi waarbij ik niet elke week, ik heb het als reminder in mijn agenda staan, een ‘Thuisnetwerk opnieuw opstarten’ actie hoef uit te voeren. Maar dat willen we allemaal wel. 😓

Hier ben ik benieuwd naar. Ik zie in je recente topics dit niet terugkomen, kun je vertellen waarom je elke keer het thuisnetwerk moet herstarten? 

Ik zie in een reactie in onze Box 12 PU dat je de update hebt uitgevoerd en daar klonk je positief

is het herstarten sinds die update nog steeds nodig? 

LuToLu
Slimmerik
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 23, 2026

Hoi ​@Sanne van KPN , ik ben een van de vele die een Box 12 i.c.m. SW2's heeft, zowel bedraad als draadloos, met de bekende problemen. En ook bij mij het probleem dat ze van Synced naar Paired gaan. Ik heb hiervoor maar een agenda-taak aangemaakt om iedere zondagochtend een 'herstart thuisnetwerk' te doen zodat ik weer een weekje vooruit kan. Ik heb al gelezen dat het (hopelijk) verholpen gaat worden als de SW2 update wordt hervat, of er een nieuwere versie beschikbaar komt.

Ik ga kijken of opnieuw installeren van de app helpt, maar ik ben ook benieuwd of het bij jou echte wegblijft en het niet toch weer terugkomt.

LuToLu
Slimmerik
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 24, 2026

Hoi ​@Sanne van KPN , ik heb de app verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd maar het heeft niet geholpen. Nog steeds komt de melding "Sterke wifi in elk hoekje van je huis?” terug.

Het zal wel wegblijven als ik instem maar dat is iets wat ik niet wil, ik wil gewoon van de melding af. Net zoals bij “Check je wifi in huis”, die heb ik met het kruisje kunnen sluiten en die is nog niet terug gekomen.

Dit is al eens eerder voorgekomen met de melding “Liever een naam zien i.p.v. een mobiel nummer? Dat kan!” daar was toen een MijnKPN app update naar v6.39.0 voor nodig waarin dit is opgelost.