Skip to main content
Vraag

Waar vind ik mijn klantnummer voor KPN Vast Bellen in MijnKPN?

• May 15, 2026
  • 7 reacties
  • 63 keer bekeken

Waar vind ik mijn klantnummer van KPN vast bellen? Op de factuur en bij de omschrijving van de incasso staat bij klantnummer het vaste telefoonnummer. Dit wordt echter niet herkend als ik het abonnement wil toevoegen aan MijnKPN

7 reacties

JanD
Superuser
  • May 15, 2026

Beste ​@PaulBoelen heb je vast bellen via een modem of anderszins?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 15, 2026

​@JanD Ik heb ouderwets vast bellen, via vaste lijn

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 15, 2026

Hallo ​@PaulBoelen 

We hebben het dus over een telefoon aansluiting (PSTN) via de analoge lijn? Daarvan is het klantnummer gelijk aan het telefoonnummer.

Dat abonnement is niet te koppelen aan een MijnKPN account, omdat dit oude systeem volledig gescheiden is van de andere diensten. Je kan alleen kiezen hoe/waar je de factuur ontvangt.

Zie deze link naar de KPN website: Ik wil mijn factuur per post of mail ontvangen | KPN

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 15, 2026

Dank voor de hulp. Dus als ik iets wil veranderen aan het abonnement dan kan dat niet online?

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 15, 2026

Wat wil je aanpassen? Dat kan alleen telefonisch. 

Hoe pas ik mijn instellingen aan?

Je kan de volgende instellingen laten aanpassen:

• Factuur via de post
  • Factuur via de e-mail
  • E-mailadres waar we de factuur naartoe sturen

Plan een belafspraak in voor nu of later

Maak een afspraak en bel met ons

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 15, 2026

Duidelijk. Zaken zoals type abonnementsvorm, nummerporteren etc, dat gaat alleen telefonisch. Onvoorstelbaar in deze tijd waarin alles online gaat, maar het is wat het is. Nogmaals dank voor de hulp.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@PaulBoelen, voor analoge telefonie kunnen wijzigingen alleen telefonisch worden gedaan inderdaad. Dit is het enige dat alleen via die weg kan, andere dingen kunnen wel online gedaan worden.

Is het telefonisch gelukt om de aanpassing te doen?