Skip to main content
Beantwoord

Wifi Manager in MijnKPN-app blijft hangen

• June 2, 2026
  • 9 reacties
  • 98 keer bekeken

Ik heb hier thuis een KPN Box 12 en heb op zolder weinig/geen bereik met wifi. Daarom wilde ik via de kpn-app de wifi-manager gebruiken, helaas doet deze het niet.

Ik log in met m'n kpn-id (daarna producten → internet → wifi verbeteren) en zodra de app iets gaat controleren gebeurt er niks meer (er staat alleen “los problemen met je wifi op”, verder een zwart scherm). Heb dit geprobeerd op m'n telefoon en op een laptop, beiden zijn verbonden met wifi en dit werkt gewoon op begane grond en 1e etage.

Werkt de app niet goed of is er iets anders aan de hand?

Beste antwoord door Roy86

Er is volgens mij een update geweest van de app! Je krijgt op de eerste pagina "nieuws/weetjes/aanbiedingen", dit was eerst niet. En nu werkt de wifi manager opeens wel! Heb nu gelijk 2 superwifi 2.0 punten besteld.

9 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Roy86, fijn dat je hier een topic voor aanmaakt! 

Gek dat het op zowel je laptop als op je telefoon niet goed werkt. 😕 Je gebruikt geen VPN op zowel je laptop als je telefoon? Zo ja, zet deze dan tijdelijk uit en probeer het nogmaals.
Zou je ook je telefoon eens willen herstarten en dan opnieuw de Wifi Manager doorlopen? Ik ben benieuwd of dat helpt. 

We hebben hier trouwens ook een topic voor het oplossen van trage en wegvallende wifi. De tips daar kun je ook proberen tot je de Wifi Manager aan de praat hebt, of wellicht is het met die tips al opgelost. 🙂

Ik hoor het graag!

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 3, 2026

Ik heb geen VPN op zowel m'n telefoon als m'n laptop. Ondertussen heb ik ook m'n telefoon opnieuw opgestart, helaas zonder resultaat.

Voorheen werkte de wifi manager wel, dus dat is vreemd (misschien door een update van de app?).

Op zolder staat een printer met wifi (slecht breik)en heb dan ook op m'n telefoon slecht breik qua wifi als ik achter m'n pc zit (deze is wel bekabeld).

Ik had de hoop om dan uit te komen bij aanschaf van superwifi-punten met korting (ik vind de reguliere prijs van 199,- voor 2 stuks wat aan de hoge kant).

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 3, 2026

Ik had de hoop om dan uit te komen bij aanschaf van superwifi-punten met korting (ik vind de reguliere prijs van 199,- voor 2 stuks wat aan de hoge kant).

Beste ​@Roy86 die prijs klopt in de webshop van KPN, omdat daar geen controle plaatsvindt of je KPN-klant bent en betaal je de hoofdprijs.

Via de wifimanager of de lokale KPN-winkel betaal je €61,50 per stuk of je huurt er eerst 1 of 2 om te kijken of het verbetering geeft.

Werkt het goed, kun je blijven huren of tot aanschaf overgaan.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 3, 2026

Dus als je inlogt bij kpn en dan via de webshop iets besteld, wordt dat niet geregistreerd? Dat is vreemd.

Helaas werkt de wifi manager dus niet...

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 3, 2026

Dus als je inlogt bij kpn en dan via de webshop iets besteld, wordt dat niet geregistreerd? Dat is vreemd.

Helaas werkt de wifi manager dus niet...

Om bij de webshop te komen hoef je niet in te loggen en dan bedoel ik onderstaande link:

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/

of bedoel jij een andere website ​@Roy86 ?

Of nogmaals, de lokale KPN winkel.

P.S. de wifimanager op mijn pc, dus geen mobiel, werkt gewoon (goed)

Op mijn mobiel blijft de manager ook hangen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 3, 2026

Als je via de KPN-app naar shop → ontdek superwifi punten → koop superwifi punten gaat, staan ze voor 199,- Misschien is het handig om via de app ook dit soort dingen te kopen/regelen via een webshop.

De wifimanager werkt op zowel m'n telefoon als laptop niet.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 3, 2026

Beste ​@Roy86 je moet op die blauwe regel klikken, dan werkt het gewoon, zo straks bij mij getest.

Aan de hand van die uitslag wordt geadviseerd 1 of meer wifipunten te kopen tegen de voordelige prijs of te huren.

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • June 5, 2026

Er is volgens mij een update geweest van de app! Je krijgt op de eerste pagina "nieuws/weetjes/aanbiedingen", dit was eerst niet. En nu werkt de wifi manager opeens wel! Heb nu gelijk 2 superwifi 2.0 punten besteld.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Gelukkig! Fijn dat het nu werkt en bedankt voor het meehelpen ​@JanD. 😄 Hopelijk bevallen de SuperWifi punten goed.

Maak gerust weer een topic aan als je in de toekomst ergens vragen over hebt!