Skip to main content
Vraag

Wifi tools doen het niet in MijnKPN app versie 6.38.0

• February 24, 2026
  • 50 reacties
  • 649 keer bekeken

Toon eerste bericht

50 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • February 26, 2026

@arjan hoe werkt dit cache leegmaken bij een iPhone?

Alleman
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • February 26, 2026

app verwijderen en opnieuw installeren

• Auteur
  • Topper
  • February 26, 2026

@Arjan van KPN ja er is meer zichtbaar in de app (na chache legen en app verwijderen en opnieuw installeren), oftewel ik kan doorklikken naar volgende pagina, maar de app toont nog steeds niet de gekoppelde apparaten. Wel de wifipunten, echter die schommelen bij mij van bedraad naar niet bedraaid en dan weer paired en dan weer synced, terwijl ze werken. Volgens mij is er dus nog iets niet stabiel. En wat al ergens hierboven is aangegeven als de V10 er last van heeft waarom vervang je die dan niet voor een betere versie? Want ik vermoed maar zo dat dit echt niet stabiel wordt, of zal blijven voor abonnees met de V10. Ikzelf zit al sinds het begin van internet bij KPN (25 jaar +), maar als trouwe abonnee krijg je toch echt verdomd weinig moet ik wel zeggen……… heel jammer. 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • February 26, 2026

Bij mij nog immer geen apparaten en wifipunten  zichtbaar ! 

• February 26, 2026

Klopt bij werkt het ook weer

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • February 26, 2026

Update: sinds vanmiddag weer alles in orde en nu nog steeds. ​@Bastha: nog steeds geen succes bij jou? Hopelijk komt het voor jou ook goed.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • February 26, 2026

Ja het werkt nu maar alles wordt erg traag geladen

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • February 26, 2026

Ja het werkt nu maar alles wordt erg traag geladen

Ja idd, hier ook. 

• Deelnemer
  • February 27, 2026

Inmiddels zijn we al wat verder in het onderzoek en we hebben kunnen achterhalen dat alleen V10 gebruikers geraakt worden. De oorzaak van de storing is ook al gevonden, alleen nu nog de oplossing natuurlijk. Daar werken we nog aan, maar de verwachting is dat het vandaag opgelost gaat worden. 

worden nu ok de uitvallendesuperwifi versterkers aangepakt daar klopt ook nis van rode lapjes en toch werken uitvallende versterkers offline meldingen en groene lampjes

kortom het deugd voor geen meter en een tegemoetkoming ho maar

Beste Arjan, wat fijn. Ook hier lijkt het weer te werken.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Dat het gisteren nog wat trager werkte konden nog wat naweeën zijn van de storing. Gaat het nu al weer wat sneller? Al moet ik zeggen, dat het sowieso niet megasnel werkte. Het kost even wat tijd voordat alles geladen is. 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • February 27, 2026

Dat het gisteren nog wat trager werkte konden nog wat naweeën zijn van de storing. Gaat het nu al weer wat sneller? Al moet ik zeggen, dat het sowieso niet megasnel werkte. Het kost even wat tijd voordat alles geladen is. 

Hallo Arjan,

Hier gaat het nog niets sneller dan gisteren. Na ongeveer 10 sec. is de pagina geladen. Alles werkt wel weer verder.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

@Arjan van KPN ja er is meer zichtbaar in de app (na chache legen en app verwijderen en opnieuw installeren), oftewel ik kan doorklikken naar volgende pagina, maar de app toont nog steeds niet de gekoppelde apparaten. Wel de wifipunten, echter die schommelen bij mij van bedraad naar niet bedraaid en dan weer paired en dan weer synced, terwijl ze werken. Volgens mij is er dus nog iets niet stabiel. En wat al ergens hierboven is aangegeven als de V10 er last van heeft waarom vervang je die dan niet voor een betere versie? Want ik vermoed maar zo dat dit echt niet stabiel wordt, of zal blijven voor abonnees met de V10. Ikzelf zit al sinds het begin van internet bij KPN (25 jaar +), maar als trouwe abonnee krijg je toch echt verdomd weinig moet ik wel zeggen……… heel jammer. 

Dat het ene moment de Wifi punten bedraad worden weergegeven en het andere moment draadloos zijn we mee bekend. Dat kan bijvoorbeeld te maken hebben met switches die actief zijn in het netwerk. Het is een hele klus om de situatie exact weer te geven in de app, zoals die in werkelijkheid is. Dat heeft te maken met thuisnetwerken die bij elke klant weer anders in elkaar zit. Wordt aan gewerkt om dat met elke update weer te verbeteren.

Je kunt voor nu je netwerk en de weergave in de app een ‘reset’ geven door je thuisnetwerk een herstart te geven. Dit doe je door in te loggen op de webinterface via de browser (http://192.168.2.254) en te gaan naar Instellingen en dan Systeem. Daar kun je kiezen voor ‘Herstart’ van je thuisnetwerk. Daarmee wordt alle KPN netwerkapparatuur opnieuw opgestart en dat zou voorlopig ook de issues met ‘paired-not-synced’ moeten oplossen. Ook dit terugvallen naar ‘paired’ gaan we wegwerken met toekomstige updates. 

Wat betreft deze app storing, laag het probleem niet bij de hardware van de V10, maar meer op het gebied van inloggen op het modem (dus software). Met de V10 als modem is niets mis en we ontwikkelen de software voor dit modem nog continu door. Een heel groot deel van de klantenbase heeft nog dit modem staan, dus dat geeft wel het vertrouwen aan wat we nog hebben in dit modem. 

En natuurlijk zijn we blij met trouwe klanten en vinden we het belangrijk dat zij ook meeprofiteren van de nieuwste ontwikkelingen. Als je niet helemaal content bent met je abonnement en apparatuur, kun je altijd even telefonisch contact opnemen met onze helpdesk. Dan kunnen zij kijken wat ze voor je kunnen betekenen. Maak dan een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het uitkomt. 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • February 27, 2026

@Arjan van KPN

Je zegt:

"Een heel groot deel van de klantenbase heeft nog dit modem staan, dus dat geeft wel het vertrouwen aan wat we nog hebben in dit modem."

Het feit dat velen dit modem nog hebben staan komt omdat jullie ze weigeren om te ruilen voor een v12. Niet omdat al die klanten er zo gelukkig mee zijn.

Je zegt ook: 

"En natuurlijk zijn we blij met trouwe klanten en vinden we het belangrijk dat zij ook meeprofiteren van de nieuwste ontwikkelingen. Als je niet helemaal content bent met je abonnement en apparatuur, kun je altijd even telefonisch contact opnemen met onze helpdesk. Dan kunnen zij kijken wat ze voor je kunnen betekenen."

Ik heb al een keer of 6 contact opgenomen en uitgelegd waarom ik om diverse redenen graag een v12 modem zou willen maar het steevaste antwoord is tot nu toe steeds: nee, zolang je v10 nog werkt ruilen we deze niet om.

Het oude v10 modem mag dan nog wel redelijk werken maar al die trouwe klanten die al jaren een abonnement hebben zouden toch zonder problemen een v12 moeten kunnen krijgen als zij dit wensen? Die hebben na jarenlang trouw dat wel verdiend denk ik. Als er zoveel vertrouwen is in die v10 versie dan kan KPN die exemplaren, die terug komen van die trouwe klanten die een v12 willen, toch aan hun nieuwe klanten geven? Dat is het punt wat ik zo onterecht vind: nieuwe klanten krijgen alle voordelen, kortingen en de nieuwste apparatuur maar de trouwe klant waar KPN al jaren geld aan verdiend wordt aan het lijntje gehouden, moet het doen met "oude" apparatuur en krijgt als ze ergens (terécht!) om vragen nul op het request. Dat vind ik ronduit schandalig! Misschien kunnen jullie hier eens op reageren. Of beter nog; er iets aan doen!

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • February 27, 2026

Het heeft een ½ dag gewerkt maar nu is  er wederom niets zichtbaar. Vanochtend ook weer rode lampjes bij de wifi versterkers. Wat een ellende zeg !

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • February 27, 2026

@Bastha,

Serieus? Hier werkt het nog wel. Misschien is er bij jou toch iets meer aan de hand nog. Vervelend voor je.

mhans
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • February 27, 2026

Het is gewoon heel onbetrouwbaar, hij zegt bij mijn wifi (SW2) punten in het eerste scherm dat hij offline is maar als ik dan doorklik dan zegt ie gewoon paired. Ook zijn  er dan devices gekoppeld aan een SW2 punt wat offline zou zijn. Het suurt ongeveer 2 minuten voordat het scherm verschijnt ook nog eens als je op de mijnwifinetwerk tab drukt. 

Daarnaast is ook de UI op de website op mijn desktop PC ook zo onbetrouwbaar, daar krijg ik weer heel andere resultaten te zien van de status van het netwerk.

Ik stel voor de “Thuis” app maar weer terug te geven, die werkte ten minste wel. 

• Auteur
  • Topper
  • February 27, 2026

@Arjan van KPN dank voor je bericht,maar wat je aangeeft met omtrent switches etc, dan denk ik: het werkt dus niet 100%. Hoe dan ook ik zie nu ook 1 apparaat, maar heb er toch echt 2 op aangesloten en dit apparaat wordt ook niet getoond bij welke wifiverstekker deze aangesloten is. Oftewel alles is nog niet opgelost. En tja wat je aangeeft met contact opnemen (of jullie met mij via een belafspraak),  heb ik  al zo vaak geprobeerd en het leidt tot niks nada noppes. De enige vraag die ik steeds krijg is: ‘wil je niet met mobiel ook overstappen naar KPN, dan kunnen we korting leveren’. Ik ben het dus met ​@Edje2011 eens: doe eens wat vanuit KPN zelf. 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • February 27, 2026

@Edje2011  je geeft het zelf al aan ; nog wel. Het is hier al 3x opnieuw gereset en opnieuw geïnstalleerd maar alleen maar gedoe en voor de update geen enkel probleem. KPN heeft gewoon iets door gevoerd wat bij bepaalde combinaties van hardware niet werkt en maar zeggen dat als je alles opnieuw  resetten   en software opnieuw installeren bij de wifi punten en dan is  het probleem opgelost. Helaas. Ik ga na het weekend  om een monteur vragen dan mag die alles fixen want dit is zelfs voor iemand die weet waar die over praat 1 grote puzzel

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • February 27, 2026

@Bastha ,

Wat vervelend allemaal. Hopelijk komt een monteur er wél aan uit en heeft KPN het fatsoen om de kosten voor rekening te nemen.

Heb hier 3 dagen gewerkt vanmorgen goed tot zeer goed signaal op alle wifiversterkerd nu weer goed en zwak en rood zonder signaal

Je word er niet goed van 1 brok ellende waar niks aan gedaan word 

• Auteur
  • Topper
  • February 28, 2026

Zoals al verwacht het is niet stabiel en werkt niet 100%. Ik zie wederom geen gekoppelde apparaten meer…….

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • February 28, 2026

Ja blijft gewoon gepruts… of niets is er zichtbaar of de info  die wordt  weergegeven is niet juist.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • February 28, 2026

Bij mij werkt het nog steeds. 3e dag nu dat alles goed gaat. Toch apart dat de stabiliteit per aansluiting verschilt. In mijn ogen tóch een teken dat het bij KPN niet allemaal zo stabiel in elkaar zit. Wat ik ook jammer vind is dat ik mijn ongenoegen uitspreek en duidelijk om een reactie vraag (lees: schreeuw) en dat KPN hier totaal niet op ingaat. Ok, daar is dit topic niet voor maar dat kan ook naar mij persoonlijk. KPN durft duidelijk niet de confrontatie aan. Erg jammer dit.....

• Auteur
  • Topper
  • February 28, 2026

@Edje2011 Eens echter KPN is eigenlijk best slim ( maar daardoor absoluut niet klantvriendelijk) als men geen contact opneemt kun je het gewoon negeren en als ze wel contact opnemen kun je antwoorden dat je niets voor ze kunt doen. Zo laat je abonnees lekker tegen muren oplopen. Ze hebben ons ook niet nodig, wil het impact hebben dan moet je met wel heel veel abonnees gaan opstappen. Die paar kun je roepende in de woestijn achterlaten, het is gewoon te triest voor woorden.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • February 28, 2026

@sgraaf euh opstappen kun je altijd, je moet je niet als slachtoffer zien. Gewoon weggaan. Heb ik ook bij Essent gedaan na 15 jaar trouw. Nu bellen ze elke Jaar 2x of ik alsteblief terug wil komen 😂. Mooi niet. Wij hebben echter tot deze update nooit echt problemen bij KPN gehad. Als we die hadden werden deze keurig opgelost. Schijnbaar zijn er na de updatete veel problemen waarvoor nog geen goede oplossing is. Zoals gezegd ik laat een monteur komen , dan laat die maar zien dat het zo gefixed is😜 Anders ga ik toch echt naar een ander aangezien mijn volwassen kinderen dagelijks goede en snelle wifif nodig hebben.   Ook bij mobiel van KPN hebben wij steeds meer problemen( vroeger echt altijd dekking)  dus ook daar hoef je  niet meer bij kpn te blijven..