Skip to main content

Ik heb twee tv ontvangers en een daarvan verliest regelmatig het contact met de experiabox 10, terwijl de ander gewoon doorgaat. Gevolg, dat je midden en een film of programma weer een kwartier aan het rommelen bent voordat alles weer gewoon werkt. Gevolg: het programma of de film is voorbij en het geeft veel ergernis. Daarnaast gebeurt het ook, dat de tv ontvanger spontaan begint opnieuw op te starten.

Al met al zorgt die tv ontvanger voor veel ergernis.

Hoi @geveka . Ik ben even benieuwd of er verschil in de manier waarop die beide tuners zijn aangesloten?

En wat gebeurt er als je ze omruilt? 


de ontvangers zijn beide bedraad aangesloten (aangelegd door KPN) . Als je ze omruilt neem je het probleem gewoon mee.

 


Ok.  En zijn de tuners verschillend?  Of hebben we het hier over TV+?


beide tuners zijn gelijk Arris VIP2952 V2


Mag ik het serienummer van die tuner die problemen geeft? 


Dit nummer staat al in mijn profiel

Arris VIP2952 V2  MA1915PNC602


@geveka Vind je het goed dat ik je lijn doormeet en een globale netwerkmap opvraag? (ter geruststelling: ik kan niks privé zien maar wel een beeld krijgen van de opbouw van jouw netwerk, en misschien daarmee ook wel de pijnpunten)


Ga je gang


Ik heb even een paar dingetjes doorgemeten. Klopt het dat één van die ontvangers is aangesloten op een superwifi?  

(dat zou in principe moeten kunnen maar ik vraag me even af of daar misschien de storing wegkomt.  Heb je beide ook zonder tussenkomst van de superwifi getest?) 


Zonder tussenkomst van de superwifi is er niet gestest. Maar de aansluiting is zo op advies van de monteur van KPN aangelegd. Als je maar één netwerkaansluiting hebt in de huiskamer en daar ook het wifipunt wilt aansluiten, dan kan dat alleen maar samen met het wifipunt of met een switch. En dat is beide gelijk. het wifipunt is namelijk ook een soort switch.


Dat klopt.  Maar als er iets is met dat wifipunt heeft het omruilen van een tuner geen zin.  Kun je het ook zonder testen? (heb je nog ergens een switch die IGMP snooping ondersteunt liggen?) 


Als je maar één netwerkaansluiting hebt in de huiskamer en daar ook het wifipunt wilt aansluiten, dan kan dat alleen maar samen met het wifipunt of met een switch. En dat is beide gelijk. het wifipunt is namelijk ook een soort switch.

Klopt. Toch zijn er wel eens problemen mee. In dat geval heeft de switch (met IGMP-Snooping) de voorkeur. 


Testing. TV rechtstreeks aangesloten op modem en wifipunt er tussen uit gehaald. Ik kan het probleem niet veroorzaken, dus nu is het wachten of het probleem zich wel of niet voordoet.


Ok. Fijn dat je dit wil doen.  Ik lees het wel als het nu toch weer misgaat .Â