Skip to main content

Beste allen,

 

Ik heb een tweede ontvanger boven staan. Deze is bekabeld aangesloten rechtstreeks op een modem dat door KPN is verstrekt. Nu heb ik ontelbare keren aangegeven dat ik problemen heb met ongeveer de duur van een voetbalwedstrijd dat ik 15 keer heen en weer moet zappen om het beeld weer bewegend te krijgen. KPN heeft tot nu toe niks opgelost…...wel een vreselijk arrogante klantenservice medewerker aan de lijn gehad die aangaf dat zij niet verantwoordelijk zijn. 

 

Ik weet niet meer wat te doen. 16 april 2021 loopt mijn contract af…..toch maar eens  op Ziggo kijken. Misschien kunnen deze wel leveren wat ze beloven.

 

Graag tips om e.e.a. toch te kunnen oplossen.

Dat is buitengewoon irritant.

Er zit dus qua bekabeling geen '’stopcontact-adapter'’ voor de utp kabel tussen? En als je switches hebt wel eentje mét IGMP Snooping. (bij Netgear staat achter typenummer dan E of Ev2, het gaat om het E-tje).


Hallo Peter,

vanaf de experiabox bekabeld naar een modem/wifi versterker (bovenverdieping) die KPN zelf heeft geleverd om betere wifi boven te hebben. Maar vanuit deze bekabeld naar het KPN 4K (witte) kastje.

Dus alles bekabeld.

 

Zwaar irritant en ben er al meer dan een jaar mee aan het kloten.

Bah. 


En als je die wifi versterker er boven tussenuit haalt en de tv ontvanger dus echt rechtstreeks op het modem hebt?

Op de andere ontvanger op de benedenverdieping is het wel goed begrijp ik. Dan is er op zich niks mis naar je huis toe. Ook niet met het tv-signaal.

Die tv ontvanger is toch wel aangesloten op de Mesh (superwifi; wit / rond), want de aansluiting op de zwarte wifi accesspoint is niet geschikt daarvoor. Dan is het beste: kabel v.a. modem, dan splitter en daarop op een poort het accesspoint en op andere poort v.d. splitter de ontvanger.
Want de extra LAN op het accesspoint is om door te lussen naar nog een accesspoint.


@PeterG zeg jij nou dat de 2de poort op de experia wifi niet geschikt is om een tv ontvanger op aan te sluiten?


Daar heb ik eerder in dit forum geen goede berichten van gelezen. Was wel tijd terug toen kpn alleen nog de accesspoints en nog niet de Mesh (erbij) had.

Er zit namelijk geen IGMP Snooping in zo'n accesspoint dus alles slaat dicht.

Ik weet wel dat het via die Mesh prima werkt. En dat is zelfs geheel draadloos (door de lucht) van Mesh 1 naar Mesh 2.


Ohh bij mij werkt het prima.  Ik adviseer het ook weleens hier. Goed dat ik het weet.