Skip to main content

Hallo!

Ik heb al een tijd internet en interactieve tv van KPN maar wil nu graag gebruik gaan maken van de 2e tv box die ik heb. 

Als ik deze 2e box op mijn 2e tv aansluit krijg ik echter de foutmelding 561 (geen verbinding); hij blijft daarbij steken bij het opstart beeld van de box. Ik heb het volgende al geprobeerd:

  • 1e (werkende) tv box op de 2e tv box aansluiten - dit werkt gewoon; het ligt dus niet aan mijn setup bij de 2e tv met een draadloze verbindingsset via het elektriciteitsnetwerk.
  • 2e (niet werkende) tv box op de 1e tv (waar we al tv hadden met de andere box) aansluiten - dit werk niet; het ligt dus blijkbaar echt aan de arris tv box.
  • Stappen bij de hulp pagina van KPN doorlopen (alle andere ethernet kabels uit de Experia Box V10, modem opnieuw starten, KPN box opnieuw starten) - dit werkt niet.
  • Abonnement (internet en tv standaard) gecheckt - ik heb wel toegang tot 2 interactieve tv boxes.

Helaas heeft bovenstaande dus niet gewerkt. Weet iemand wat ik nog kan proberen om de tv box aan de praat te krijgen? Of zal ik een nieuwe moeten aanvragen?

 

Groet

Hi @Adriaan de Gruijter, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Heel fijn dat je al van alles hebt getest, zo maak je het voor mij al een stuk duidelijker en ook makkelijker. Zoals je aangeeft ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de tv-ontvanger. Hoe lang heb je deze niet gebruikt? Het kan namelijk zijn dat hij opnieuw aangemeld moet worden onder jouw abonnement. Vaak lukt dit met een reset, maar soms ook niet.

Daarom kijk ik graag even mee in het systeem. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer én het serienummer van de tv-ontvanger die de problemen geeft? Dit kan bij persoonlijke opmerkingen. Geef ook even een seintje als het gelukt is, dan help ik je verder!


Hoi Susan,

Dank voor je reactie! Ik heb de informatie aangevuld in mijn profiel; ik hoor het graag als je nog meer informatie nodig hebt!

 

Groet,

Adriaan


@Adriaan de Gruijter top bedankt. Ik zie hem er niet tussen staan, dus dat zorgt voor de problemen. Omdat ik hem niet kan aanmelden gaan we hem omruilen. Dus de tv-ontvanger die nu níét werkt, gaat retour naar ons. Dit gaat middels een ruiling. Morgen na 14.30 ongeveer kan je deze ontvanger met het serienummer die je mij hebt doorgegeven, omruilen voor een nieuwe bij de Imobile Shop aan de Haarlemmerstraat 257 (Leiden). Wil je deze ontvanger + stroomadapter in een doos stoppen en hier opschrijven het ordernummer (3986850) en retour adres (KPN, Antwoordnummer 10119, 2400VB Alphen aan den Rijn)?

Vergeet niet je legitimatiebewijs mee te nemen! :wink:  Ik hoor het graag als je hem hebt opgehaald en geïnstalleerd.


Hoi Susan,

De nieuwe TV box is geïnstalleerd en werkt! Dank voor de hulp!


@Adriaan de Gruijter Goed om te horen dat de nieuwe ontvanger goed functioneert! Mocht je in de toekomst toch nog ergens tegenaan lopen, dan weet je ons te vinden. :slight_smile:


Reageer