Skip to main content

Wij hebben 2 kamers met elk een tv en een kpn tv kastje. Glasvezel een 200mb download snelheid. Beide kastjes aangesloten met utp kabel via switch.

als beide tv’s aan staan zijn beeld en geluid niet synchroon.

 

 

De switch, wat is dat voor switch? Merk en type? Ondersteund deze IGMP snooping? De ontvangers zijn geen Motorola ontvangers?


Dan is je switch niet geschikt. Die moet over IGMP Snooping beschikken waardoor IP-multistreams gescheiden, per poort, worden aangeboden.

Voor Netgear switches: er moet een E achter staan.

vb

GS105 en GS108 = ongeschikt
GS105E en GS108Ev3 = geschikt


Er bestaat nog meer op de wereld dan Netgear hoor. TP-link heeft ook goede switchen. Zie dit topic:

https://forum.kpn.com/internet-9/splitter-internetkabel-signaalverlies-492072#post929392

De TL-SG105 schijnt ook IGMP snooping te ondersteunen en kost een sixpackje bier :wink: Of € 17,90 indien je hem bij Megekko besteld:

https://www.megekko.nl/product/2145/951643/Netwerk-switch/TP-LINK-TL-SG105


de switch is een tp-link Tl sg 105

1 ontvanger is een Arris de ander merkloos hmb2260

 


Als ik de beschrijving lees moet dit een goede switch zijn.


Waarom nu gelijktijdig beeld en geluid
Ik heb een sonos beam en een paar sonos one sterio geschakeld in 1 kamer. De aansluiting is vanaf het Arris tv kastje middels een optische aansluiting naar de Sonos Beam. In de 2e kamer wil ik ook een sonos speaker zetten, geluid 2e tv uit. Maar dan loop het geluid niet synchroon met de tv. (Natuurlijk wel op hetzelfde kanaal afgestemd)


In de instellingen van de ontvangers kun je voor zowel HDMI als optisch een vertraging instellen om het geluid weer zoveel mogelijk synchroon te laten lopen. Welke waarde? Uitproberen! 


Henk bedankt voor je reactie. Dat van de vertraging weet ik. Maar wellicht ben ik niet duidelijk geweest.

Het totale geluid in 2 kamers komt van mijn Sonos speakers. De Sonos is aangesloten op het 1e kastje. Al het geluid is met deze tv synchroon.  Er staat echter ook een speaker bij een andere 2e tv.  Als die tv aangezet wordt op hetzelfde kanaal is het geluid van de speaker en de 2e tv niet synchroon.

 


De Sonos is aangesloten op het 1e kastje. Er staat echter ook een speaker bij een andere 2e tv.  Als die tv aangezet wordt op hetzelfde kanaal is het geluid van de speaker en de 2e tv niet synchroon.

Dat gaat ook niet lukken zolang het geluid dan dus via een andere ontvanger (van KPN) draadloos naar dié speaker gaat. Dan heb je een andere vertraging / tijdsverschil in het ontvangen signaal.

Dan beter bij de 2de tv de Sonos speaker uitzetten en het geluid van de tv gebruiken. Dan zal het synchroon zijn.

De Sonos is dan wel handig om, via het 1ste kastje, in het hele huis naar dezelfde radiozender te luisteren. Maar niet voor geluid bij 2de tv met 2de ontvanger.


Bedankt voor de antwoorden.


Euhm... u begint hier nu opeens over Sonos... zonder die Sonos en met gewoon standaard geluid van de tv werken de kastjes wel gewoon goed?


Reageer