Skip to main content

Ik wil mijn tweede ontvanger opzeggen, maar mijn opnemen pakket behouden.
Het opnemen is nu gratis vanwege de tweede ontvanger en ik betaal dus straks 5 euro voor het opnemen pakket, geen probleem.
Mijn vraag is echter of ik mijn opnames dan wel behoud.

Hallo @Roef , ja de opnamen blijven bewaard, want die zijn in ‘the cloud’ opgeslagen en niet op je specifieke ontvanger(s)

Dat kun je eenvoudig zelf controleren. Neem met ontvanger 1 een programma op en kijk hem terug op ontvanger 2, of omgekeerd.

Succes.

 


Pas op @Roef , het omschakelen gaat in twee stappen. Als eerst de 2e ontvanger verwijderd wordt, verdwijnt ook het gratis opnemen pakket inclusief de opnames. Als je vervolgens het (betaalde) opnemen pakket aanzet, is dat helemaal ‘leeg’.


@RBxx  Ja, dat vreesde ik al en dat is nou net het "probleem”. Er moet toch een mogelijkheid zijn om de opnames te behouden temeer omdat ik het opnemen pakket niet opzeg, maar alleen van de gratis naar de betaalde versie ga.
Wat @JanD zegt klopt dus niet, was het maar zo eenvoudig.
 


Pas op @Roef , het omschakelen gaat in twee stappen. Als eerst de 2e ontvanger verwijderd wordt, verdwijnt ook het gratis opnemen pakket inclusief de opnames. Als je vervolgens het (betaalde) opnemen pakket aanzet, is dat helemaal ‘leeg’.

Andersom is dat niet zo. Ik heb pas een tweede ontvanger erbij besteld. (Betaald) Opnemenpakket werd op papier gestopt en het gratis opnemenpakket werd toegevoegd en alle opnames waren er gewoon 🤔


Het veiligste is om deze administratieve ‘kronkel’ te vermijden @Roef .
Berg de 2e ontvanger veilig op en verander het abonnement niet. Voor de prijs maakt het niet uit.
Je betaalt of 5 euro voor de ontvanger of 5 euro voor het opnemen pakket.


Pas op @Roef , het omschakelen gaat in twee stappen. Als eerst de 2e ontvanger verwijderd wordt, verdwijnt ook het gratis opnemen pakket inclusief de opnames. Als je vervolgens het (betaalde) opnemen pakket aanzet, is dat helemaal ‘leeg’.

Dit kan in 1 en dezelfde wijziging. Als je in MijnKPN de 2de ontvanger uitvinkt en dan bij Opnemen voor €5,00 een vinkje zet loop je hier niet tegenaan. 
De andere optie die jij noemt kan natuurlijk ook. Qua prijs maakt het geen verschil 2 ontvangers of 1 ontvanger met betaald opnemen. 


Goed nieuws @Jeroen_dB .

Ik baseerde mijn reactie op eerdere gemelde (slechte) ervaringen op het forum.


Wat is het nut? Een 2e ontvanger inclusief Opnemen Pakket kan je veel meer mee dan met alleen het Opnemen Pakket. En de prijs is hetzelfde...


@PeterG Wat kan ik met de ontvanger als hij in een la ligt. Neemt alleen maar ruimte in en ik moet hem bewaren tot hij een keer wordt teruggevraagd door KPN. 


Hij zal niet worden teruggevraagd zolang je hem huurt. En een 2de ontvanger met opnemenpakket is op één cent na hetzelfde bedrag als opnemenpakket los.

Als het je om het opnemenpakket gaat heb je dan feitelijk gewoon een gratis, 2de, ontvanger.


Dan ligt die in de lade, werkt je eerste ontvanger ineens niet meer heb je een reserve, altijd handig, voor mij ook de enige reden om er twee te hebben.