Skip to main content

Voor onze toekomstige B&B hebben we een tweede tv-ontvanger aangesloten op een televisie in de B&B-woonkamer. Nu kunnen straks onze gasten via de bijbehorende (witte) afstandsbediening van KPN en het Menu hetzelfde zien als wij, n.l. onze opgenomen en geplande programma's. Dit is niet de bedoeling omdat wij niet willen dat onze gasten straks eventueel programma's van ons gaan verwijderen o.i.d.. Wij hebben de afstandsbediening gekoppeld zodat men maar één afstandsbediening hoeft te gebruiken, maar wellicht is dit toch niet zo handig? Is het een oplossing om dit weer in oude staat terug te brengen en men weer twee afstandsbedieningen nodig heeft, zodat met de KPN-afstandsbediening alleen het kastje wordt aangezet en met de Philips-afstandsbediening de TV bediend kan worden? Of is er misschien een andere, simpelere oplossing voor?

Wij horen het graag!

Bij voorbaat dank.

Dat maakt niet uit. Hoe u de afstandsbediening koppelt heeft geen invloed op de zichtbaarheid van de opnames. De opnames zullen altijd te zien zijn in de B&B. Daar is echt niets aan te doen.

De tv ontvangers zijn bedoeld voor particulier gebruik. In familieverband. U wilt ze gebruiken op een manier wat helemaal niet bedoeld is. En waar KPN ook niet aan meewerkt. Indien u tv aan wilt bieden in de B&B zult u op zoek moeten naar een andere dienst.

Er word al vele jaren gevraagd om de mogelijkheid van verschillende gebruikersprofielen. Maak KPN heeft daar voor als nog geen gehoor aan gegeven. Ik gok dat da voorlopig ook niet zal veranderen. 


Je kpn afstandsbediening kan je ontkoppelen met de rode en blauwe knop tegelijk in te drukken een paar seconden. 

Heb je een Philips tv dan heb je geen kpn afstandsbediening nodig, met je Philips afstandsbediening kan je namelijk je Tv en je Tv ontvanger bedienen. 

Om je Philips afstandsbediening te gebruiken/koppelen ga naar : handelingen kan afwijken qua tv model

Philips tv > Menu > Veelgebruikte Instellingen > Alle instellingen > Algemene instellingen > EasyLink > alles Aanzetten.

Op je ontvanger > Instellingen >Apparaat >Apparaatvoorkeuren >Weergave en geluid > Hdmi-cec > CEC Switch aanzetten 


ALLE kpn iTV ontvangers op hetzelfde adres maken gebruik van 1 en hetzelfde abonnement inclusief ook opnames. Dat kan niet anders.

Je zou je gasten er wel televisie bij kunnen bieden met Digitenne. Dat kan je voor 5 € per maand toevoegen bij je interactieve tv.

Als je een televisie toestel koopt of hebt dat geschikt is voor de ci+ module kan dat zelfs gewoon met de afstandsbediening van de tv zelf. 

Doe dan hier ff de toestel check:

https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/

Anders werkt het ook gewoon met een losse ontvanger. 

Digitenne biedt 32 tv en 28 radiozenders. Alleen lineair. En geheel buiten iTV om.

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenderindeling-digitenne/ .


ALLE kpn iTV ontvangers op hetzelfde adres maken gebruik van 1 en hetzelfde abonnement inclusief ook opnames. Dat kan niet anders.

Je zou je gasten er wel televisie bij kunnen bieden met Digitenne. Dat kan je voor 5 € per maand toevoegen bij je interactieve tv.

Als je een televisie toestel koopt of hebt dat geschikt is voor de ci+ module kan dat zelfs gewoon met de afstandsbediening van de tv zelf. 

Doe dan hier ff de toestel check:

https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/

Anders werkt het ook gewoon met een losse ontvanger. 

Daarom is het verstandiger om in een publieke ruimte de afstandsbediening van de tv te gebuiken ipv een kpn afstandsbediening 

Met Tv afstandsbediening is het lastiger om naar kpn startscherm( Instellingen,menu ,opgeslagenopname,enz)te gaan ,op een tv afstandsbediening is de HOME knop de knop naar Tv startscherm niet naar kpn startscherm.


Daarom is het verstandiger om in een publieke ruimte de afstandsbediening van de tv te gebuiken ipv een kpn afstandsbediening

Alleen lukt dat vrijwel niet met de ontvangers Arris en Arcadyan van kpn.

Alleen een moderne Samsung televisie ondersteunt de bediening, maar dan kan je alsnog bij de opnames komen. 


Daarom is het verstandiger om in een publieke ruimte de afstandsbediening van de tv te gebuiken ipv een kpn afstandsbediening

Alleen lukt dan vrijwel niet met de ontvangers Arris en Arcadyan van kpn.

Alleen een moderne Samsung televisie ondersteunt de bediening, maar dan kan je alsnog bij de opnames komen. 

Klopt,ik heb over tv plus

Vip5202 > menu > Instellingen > Stand-by > Schakel de tv........> Aan

Mijn Philips tv uit 2022 ondersteunt de bediening ook mijn Sony uit 2014 


@J.D.P 

Op mijn Sony uit 2017 is het niet mogelijk de Arris VIP2952 ermee te bedienen. 

Ik neem aan dat jij de Sagemcom DIW7022 hebt. Die werkt wel met de Sony afstandsbediening. Ook met de Homeknop en dus makkelijk de opnames te benaderen. 

@TanteTil wil gasten gewoon live lineair kijken aanbieden maar dat gaat dus niet via haar interactieve tv abonnement. Wel met toevoegen Digitenne. Dat zie ik vaker in dit soort situaties als B&B.


Dank jullie wel voor alle snelle reacties! Wij gaan ze eens bestuderen, wellicht dat er een oplossing uitkomt. Zo niet, moeten we inderdaad een andere oplossing zoeken. 

 


Ik heb een b&b, weliswaar zonder tv op de kamer, maar ik zou Digitenne nemen. Om te voorkomen dat gasten in mn netwerk gaan wroeten heb ik een gastaccount voor wifi gemaakt. 


Hallo @TanteTil 

Je kunt ook eens kijken naar Zakelijk iTV. Ik weet niet heel veel van deze dienst, of hoe duur het is, maar ik weet dat dit een dienst is die ook aan hotels wordt aangeboden. En hier is dan elke aansluiting een los account zodat de aansluitingen elkaar niet beinvloeden. En volgens mij kun je ook dingen op accounts resetten, zodat voor de volgende bezoeker alles weer standaard en leeg is.


Allereerst dank voor de reactie! Omdat onze B&B maar heel kleinschalig wordt, vind ik Zakelijk iTV iets te veel van het goede en te duur per maand. Digitenne is helaas ook geen optie, omdat wij hiervoor geen bereik hebben volgens de postcodecheck (buitengebied Achterhoek).

 


@TanteTil bedenk of je wel een tv moet plaatsen.  Mijn ervaring is dat bijna iedereen op hun eigen mobiel,  tablet of laptop kjkkt. De kosten voor buma/stemra zijn best hoog.


Dank je wel Joep. Tja, TV in een B&B……. daar zijn de meningen nogal over verdeeld, haha. Ik weet niet of je weleens naar het programma Bed & Breakfast kijkt op NPO1? Precies…..

Heb zojuist contact gehad met KPN en een zakelijk abonnement is de enige optie…..


Is je B&B net in bedrijf? Mensen overnachten in een B&B vaak niet meer dan 2 nachten. Ik zou het eerst eens zonder tv proberen. Aantal klachten zal denk ik wel meevallen.

Buurvrouw van mijn moeder heeft een B&B met slechts één kamer + een kleine zitkamer. Langste duur 3 nachten. En geen klachten dat er geen tv staat.

Heb zojuist contact gehad met KPN en een zakelijk abonnement is de enige optie…..

Veel te duur voor een B&B naar mijn mening.


Hallo Peter,

Nog niet in bedrijf, maar dan willen we het natuurlijk weer tè goed doen, door gasten alles te willen bieden.

Inmiddels ook iemand van de zakelijke afdeling van KPN gesproken en ook hij had hier geen passende oplossing voor. 

Ja, het kan nooit geen kwaad eerst zonder te proberen….


Kun je de gasten wel WiFi bieden? Bijvoorbeeld de gastwifi op het v10 , v10a modem danwel de kpn Box12.

Moet de box niet te ver van de kamer staan.

De meeste mensen willen tegenwoordig gewoon via hun eigen tv abonnement kijken. App in tablet of smartphone en dan het liefst via WiFi.


De meeste mensen willen tegenwoordig gewoon via hun eigen tv abonnement kijken.

Heb je een bron die dat onderbouwt?


Wifi is aanwezig, dus de optie om op tablet o.i.d te kijken is altijd mogelijk. 

 


Misschien is Digitenne een optie?

 

En ik vind dat er in een B&B ook een tv op de kamer aanwezig hoort te zijn.😉


Denk je 🤔?

…….
Digitenne is helaas ook geen optie, omdat wij hiervoor geen bereik hebben volgens de postcodecheck (buitengebied Achterhoek).

Het loont om het hele topic te lezen 😉


Digitenne ontvangst is daar wel mogelijk. Maar alleen met goede antenne op een meter of 5 hoogte en goed gericht. 

Ik krijg de zendmast van Arnhem nog binnen in Brummen (vlakbij Bronckhorst i.d. achterhoek) met buiten antenne vrij op die richting. Op zo'n 7 meter hoogte.

De postcode check op http://digitenne.kpn.com gaat uit van antenne binnen. Dat gaat daar niet lukken.


Denk je 🤔?

…….
Digitenne is helaas ook geen optie, omdat wij hiervoor geen bereik hebben volgens de postcodecheck (buitengebied Achterhoek).

Het loont om het hele topic te lezen 😉

 

Dat bedoelde ik ook, met een buitenantenne.

Zo dom was mijn opmerking niet.😉


Ha ha, zo kan ik me er ook uit redden 😊.


Hallo allemaal,

Inmiddels ben ik verzadigd wat de antwoorden en mogelijkheden betreft. Heel veel dank voor alle bijdragen, maar ik laat het hier nu bij. Zelfs afmelden voor dit forum gaat niet vanzelf….. KPN maakt het niet echt makkelijk voor gebruikers.