Skip to main content

Per 23 maart 2020 stappen we over van Telfort naar KPN.

Voor thuis hebben we dan internet en tv voor 1 toestel.

Kunnen we dan voor de camping een digitenne ontvanger krijgen voor het zelfde abonnements geld ?

 

Hallo @Gerard Piek , gewoon even een vraag uit belangstelling.

Waarom ben je bewust overgestapt naar KPN in plaats van wachten op de automatische migratie naar KPN? Want nu raak je onder andere je emailaccounts kwijt.

 


Sommige mensen kunnen het geduld niet opbrengen... :wink:


De email account van Telfort heb ik nooit gebruikt.

Het voordeel van nu overstappen was dat we de twee gratis WiFi aparaten krijgen voor beter signaal binnens huis.

 


De email account van Telfort heb ik nooit gebruikt.

Het voordeel van nu overstappen was dat we de twee gratis WiFi aparaten krijgen voor beter signaal binnens huis.

Dat is wel zo. Je krijgt nu SuperWifi's. Althans... krijgen... je betaald ze met je welkomskorting die je nu dus niet krijgt.

Maar als goed, ieder zn keuze.


Om maar even je vraag te beantwoorden :smirk: ...

Bij Hussel met tv heb je 1 tv-ontvanger inbegrepen, dat is uiteraard een ITV. Voor extra ontvangers betaal je € 5 per maand. Ook voor een (extra) Digitenne ontvanger. Dus nee, niet voor het zelfde abonnementsgeld.

Als je abonnement eenmaal loopt (administratief door de hele keten), kun je via MijnKPN een exta ontvanger aanvragen met keuze uit ITV / Digitenne. Voor buitenshuis (en thuis te gebruiken!) dus Digitenne.

Zoals vermeld gaat je abonnementsgeld dan € 5 per maand omhoog.

N.B. na één maand kun je zo'n extra ontvanger wel weer dagelijks stopzetten. Je dient 'm dan wel weer terug te sturen. Dus als je 'm in de wintermaanden niet thuis wilt gebruiken dan kun je op die manier besparen.
Maar ik was bij storing internet danwel ITV (heel zelden) toch wel blij met de Digitenne in huis.


Oké   dat is dan niet anders  ik dacht dat ik ergens gelezen had dat het wel gratis was. Maar ik heb al een ontvanger voor op de camping maar alleen de basis zenders  maar dat geeft niet   heb ook geen vakantie om tv te gaan kijken op de camping toch.

Maar het zal me trouwens niet verbazen dat het wel zo was  met die extra ontvanger.

Want kpn is niet erg goed in communiceren.

Ik was nl naar een kpn winkel gestapt om het abonnement van Telfort over te zetten naar KPN voor die actie met die twee WiFi punten , maar dat kon dus niet vlg de medewerker.

Eenmaal thuis gechat met de KPN  en toen geen enkel probleem.

Heb ik nou geluk gehad  of is het toch beleid ?

 

Het blijft mij een raadsel.

 

 

 


Hi Gerard, welkom hier. 

Peter geeft dit al goed aan. Wanneer je al iTV thuis hebt kun je voor de prijs van een normale ontvanger (€ 5.-) 1 Digitenne ontvanger erbij nemen om op de camping te gebruiken. DIt is overigens maandelijks opzegbaar. Ik lees hier dat je aangeeft al een kastje te hebben op de camping, bedoel je daarmee Digitenne of iets anders? 

Bij een overstap naar KPN word je als een nieuwe klant gezien en heb je recht op die actie. Dat is geen kwestie van geluk, de medewerker in de winkel zat fout. 


Voor de camping heb ik vorig jaar al een digitenne ontvanger gekocht  van de nieuwe generatie  maar zobder abonbement dus alleen de basis zenders  

Ned.  1  2 en 3  en de regionale van de regio waar ik kampeer.

 


Sorry voor de schrijffouten .

Er moet dus staan  zonder abonnement .


@Gerard Piek 

Dat is een FTA-ontvanger. Thuis heb ik ook twee van die ontvangers in gebruik. 
 

Er zijn genoeg mensen die voldoende hebben aan de publieke TV-zenders. En zeker op vakantie. Bijkomend gemak is dat je met zo’n ontvanger veel minder kans hebt op ontvangstproblemen en/of storingen. 
 

Aan de andere kant kost een Digitenne-ontvanger jou maar 5 euro per maand. En dat is niet zo heel duur. 


Geen probleem. De optie is er in ieder geval om, zoals Noordzee aangeeft, een Digitenne ontvanger erbij te nemen voor € 5.- per maand. 


Nu eerst maar 23 maart afwachten tot dat alles is geinstalleerd  en niet  n.a.v. het corona virus  er een kink in de kabel komt . wat zo maar zou kunnen.

En als KPN de zelfde service hanteert als voorheen Telfort  dan ben/wordt  ik een tevreden klant.


We wachten af, je weet ons te vinden hier. :relaxed:


Waar ik al bang voor was is nu dan ook bevestigd.

Op 23 maart komt er geen monteur on de nieuwe apparatuur aan te sluiten.

Wat nu ?

Is het ook niet zo dat het signaal van Telfort op 23 maart op zwart gast ?

Zit ik dan echt zonder tv en internet 

Wat moet ik nu of kan ik nu doen.?

Of kan ik de nieuwe apparatuur die ik al in huis heb misschien zelf aansluiten  of is er gewoon domweg op 23 maart geen signaal meer.

Wie heeft het antwoord??

 


Dat zat er helaas aan te komen met de maatregelen rondom het virus. Heb je gebruik gemaakt van de overstapservice van KPN om Telfort op te zeggen? Dan zal je Telfort signaal actief blijven. Zo niet, dan is het inderdaad een kwestie van de nieuwe Experiabox aansluiten waar nu de oude staat om het nieuwe KPN signaal te krijgen.

Ik verwacht geen problemen aangezien het netwerk verder hetzelfde blijft in je huis.


Een bemoedigend antwoord, we zullen het a.s. maandag zien.

Laten we voorop stellen dat dit natuurlijk nu niet het aller belangrijkste is  gezondheid gaat boven alles.

Maar om ook op de hoogte te kunnen blijven  is een internetsignaal toch wel van belang .

Dus we hopen het beste er maar van.

 


Een bemoedigend antwoord, we zullen het a.s. maandag zien.

Laten we voorop stellen dat dit natuurlijk nu niet het aller belangrijkste is  gezondheid gaat boven alles.

Maar om ook op de hoogte te kunnen blijven  is een internetsignaal toch wel van belang .

Dus we hopen het beste er maar van.

 

Nee, dat is ook zo. Maar het is wel een stuk fijner om werkende diensten te hebben als we toch thuis zitten. 


We hopen er het beste maar van


Trouwens enig idee waar ik aan moet kloppen in het geval er geen signaal meer is  en het zelf aansluiten van het nieuwe modem niet lukt ?


Dat heb ik. Dat kan hier, sneller is om even te bellen met 0800 0402. 


Oké  alvast bedankt Met het meedenken.

Is het trouwens niet zo dat er voor het glasvezelkastje ook een ander kastje moet komen ?omdat het signaal toch van een andere provider moet komen ?.


Misschien handig om eerst even een antwoord te geven op de vraag of je gebruik maakt van de overstapservice. Misschien nog makkelijker: zou je je profiel even willen invullen? We stappen namelijk over op een heel ander onderwerp dan de oorspronkelijke 2e ontvanger op de camping. ;) 


Ik heb het inderdaad geregeld via de overstapservice 

Heb de gegevens even niet bij de hand.

Maar ik zou het profiel morgen even aan kunnen passen als dat handig zou zijn.


Ik heb het inderdaad geregeld via de overstapservice 

Heb de gegevens even niet bij de hand.

Maar ik zou het profiel morgen even aan kunnen passen als dat handig zou zijn.

Graag. Mijn steek is om het door te laten lopen via Telfort tot de monteurs weer zover zijn. 


Oke prima  ik zoek morgen alle gegevens er even bij.