Skip to main content

Ik heb in de eetkamer een wifi ontvanger staan (Bedraad) ...Wifi-Versterker Arcadyan

Ik wil een 2e televisie in deze ruimte en vraag me af hoe ik dan e.e.a. moet aansluiten.

Ik heb een 2e ontvanger met afstandbediening erbij maar kan nergens terugvinden hoe ik dit aansluit.

 

Hopelijk kan iemand mij helpen?

Er staat dus een pc bedraad naar de wifiversterker.

De Wifi is alleen voor de mobiele telefoon.

In de wifi versterker zitten aan de achterzijde diverse ingangen, in welke kan ik de netwerkkabel van mijn tv inprikken en……...gaat deze dan naar de ontvanger of naar de TV en….waar gebruik ik de HDMI kabel voor??


Ik heb in de eetkamer een wifi ontvanger staan (Bedraad) ...Wifi-Versterker Arcadyan

Deze?

 


Er staat dus een pc bedraad naar de wifiversterker.

De Wifi is alleen voor de mobiele telefoon.

In de wifi versterker zitten aan de achterzijde diverse ingangen, in welke kan ik de netwerkkabel van mijn tv inprikken en

Dat maakt niet uit.

……...gaat deze dan naar de ontvanger of naar de TV

Naar de ontvanger. 

en….waar gebruik ik de HDMI kabel voor??

De HDMI komt tussen de ontvanger en de tv 🤔


Ja Nick inderdaad die !


Het gaat dus om de tv die ik erop aan wil sluiten, 


Jij zegt dus de netwerkkabel in de wifi versterker en naar de ontvanger…..en vanaf de ontvanger de HDMI naar de TV?

 


Jij zegt dus de netwerkkabel in de wifi versterker en naar de ontvanger…..en vanaf de ontvanger de HDMI naar de TV?

Ja... zo gaat het meestal. Dus zo zal het bij u ook wel werken denk ik. Uiteraard nog wel ff de stekker van de ontvanger in het stopcontact doen 😶


Ik ga er morgen mee verder,

Ontzettend bedankt voor je support!!

1 vraagje nog?? Waarom zit er in de TV een netwerkaansluiting als ik deze toch niet gebruik?

#Jijweetalles#


Je kunt eventueel een 2de kabel vanaf de WiFi versterker naar tv leggen. Dan kun je apps die op de tv staan gebruiken. Bijvoorbeeld Netflix of YouTube. Je gebruikt dan de afstandsbediening die bij de tv hoort om deze te bedienen, niet de witte van KPN. Als de tv recent genoeg is en een Samsung of LG is, dan kun je misschien zelfs de app van KPN installeren. Je kunt zo dan dus ook tv kijken zonder gebruik te maken van de ontvanger. 


Dank voor je antwoord,

Het is een nieuwe TV van Philips.

Het gaat mij erom dat ik ESPN (fox sport)  of RTL7 Darts zichtbaar is.

 

Deze tv is niet direct bedoeld om Netflix of ‘echt’ op internet te kunnen bedoeld.

Gewoon als ‘Bij TV’…

 

maar je antwoord neem ik zeker mee, je weet maar nooit in de toekomst !

Dank weer !


Belangrijk voor mij is om te weten dat ik niet weer een hele kabel moet trekken vanaf de meterkast naar de eetkamer, deze ligt er al omdat die naar de wifi versterker gaat.

Blij dat ik gewoon kan aftappen van de versterker.

Dat was de vraag en ik ben er happy mee!