Skip to main content

De  tv op de slaapkamer - met 2e KPN TV box - slaat steeds op tilt bij de zenders NPO 1 en RTL 4. De andere zenders werken prima. De aansluiting is niet bedraad. Bij iedere update van KPN TV moet ik ook handmatig de internetverbinding tot stand brengen en na het opstarten van KPNTV krijg ik eerst een foutmelding van HBO Max.

Hi @Humas! Wat gek dat dit zo moeizaam gaat. 😕

Hij is bekabeld aangesloten, dus de internetkabel loopt van de ontvanger rechtstreeks naar je modem? Hier zit geen switch of iets dergelijks tussen? Mocht er nog wel andere apparatuur tussen zitten, zou je dan een rechtstreekse kabel willen proberen? Ben benieuwd hoe het dan gaat.

Probeer in de tussentijd ook een reset van de TV+ box


Hij is bekabeld aangesloten, ...

Maar @Humas schrijft toch juist dat de verbinding niet bedraad is?


Pfff ik lees bedraad en mijn hoofd vult de rest in. Dank wjb! 😅

Niet bedraad dus. Is het dan via de wifi aangesloten of gebruik je een draadloze verbindingsset? Lukt het je om de ontvanger tijdelijk bedraad aan te sluiten om te zien hoe het dan gaat? 


Nee de tv op de slaapkamer is niet bedraad en de afstand tussen de modem en de slaapkamer is te groot om de kabel door te trekken. Ik heb de twee tv boxen verwisseld en NPO 1 en RTL 4 happeren wel of springen vanzelf naar het startbeeld. In het ergste geval kan ik wel een draadloze verbindingsset nemen, maar dit is allemaal zo tegen de belofte van KPN in. Ik zou in een klein huis zonder moeite in de slaapkamer tv moeten krijgen, overal in het huis 100Mbps internet en dat varieert ook heel vaak. Soms is het 80 Mbps en soms 35. En ik heb echt geen groot huis.


Check. Goed dat je de boxen gewisseld hebt! Je zegt

Ik heb de twee tv boxen verwisseld en NPO 1 en RTL 4 happeren wel of springen vanzelf naar het startbeeld. 

Is dat dan op dezelfde ontvanger, of op dezelfde plek (slaapkamer)? 


De box die eerst bedraad was (uit de woonkamer) heb ik op de slaapkamer gezet om te kijken of het probleem aan het kastje lag. De wifi tv box staat nu in de woonkamer en is bedraad. De slaapkamer tv box hapert wel op NPO 1 en RTL 4, maar slaat nog niet op tilt. 


De box die eerst bedraad was (uit de woonkamer) heb ik op de slaapkamer gezet om te kijken of het probleem aan het kastje lag. De wifi tv box staat nu in de woonkamer en is bedraad. De slaapkamer tv box hapert wel op NPO 1 en RTL 4, maar slaat nog niet op tilt. 

Eén dag verder...de zenders NPO 1 en RTL 4 slaan weer op tilt en het beeld bevriest. Dit is dus op de slaapkamer via wifi. 


Check, als het alleen in de slaapkamer gebeurt dan lijkt het wel met de aansluiting daar te maken te hebben. Anders zou het probleem met de ontvanger mee verhuizen. 

Gezien hij via de wifi aangesloten is, zou je de Wifi Manager eens willen doorlopen? Ik ben benieuwd of die het wifi signaal verbetert en daarmee de tv-ontvanger ook soepeler draait.


de wifi manager geeft voor de betreffende slaapkamer 70 mbps aan en dat vindt de wifi manager een goede snelheid en ik ook wel. Ik heb een Google TV dongle besteld en ik zal kijken of het probleem daarmee te verhelpen is. 


Dat is inderdaad een goede snelheid en goed idee van de Google TV! Dan kun je de iTV app gebruiken. 🙂 Laat je weten of het daarmee goed gaat? 


Het is een gemengd succes. Google TV kon de wifi niet vinden en dat apparaat heb ik teruggestuurd. Ik heb met de klantenservice van KPN gesproken en die heeft mij een Wifi booster gestuurd. NPO  en RTL doen het nu goed op de slaapkamer, maar niet bevriezen NPO 2 en 3. Met de iTV app is dat wel verholpen dus ik zie mijn probleem als opgelost. Dank voor het meedenken.


Fijn dat het zo opgelost is en bedankt voor het terugkoppelen @Humas! Veel kijkplezier gewenst, en maak gerust weer een topic aan als je in de toekomst nog hulp nodig hebt, of vragen hebt. 🙂