Skip to main content

Hallo, ik heb mijn TV-aansluiting in de woonkamer bedraad via een Experia versterker aangesloten op de router.

Nu wil ik een 2e TV aansluiten onder de overkapping. Ik heb een DVS 1200 verbindingsset met 2 adapters. Er is geen ruimte op de Experia versterker (maar 2 verbindingen) om een adapter van de DVS 1200 aan te sluiten.

Direct aansluiten op het modem geeft een foutcode 561.

Ik kom tot de conclusie dat ik een 3e adapter DVS 1200 nodig heb? 1 adapter aansluiten op kabel vanuit wifi versterker; 2e adapter aansluiten op TV woonkamer en 3e adapter op TV overkapping? Klopt dat? Met alle nadelen van flinke verstoringen in de ontvangst (vastlopen TV etc.) Daarom heb ik verleden jaar een vaste kabelverbinding gemaakt.

Hoor graag van jullie, Wedgar

Je doet er niet verstandig aan om een 3e DVS adapter in gebruik te nemen.

Je kunt natuurlijk wel het aantal poorten van jouw Experia Box uitbreiden door daar een Netgear GS105Ev2 op aan te sluiten en daarop dan vervolgens weer de netwerkkabel naar de TV ontvanger in de woonkamer en die DVS 1200 voor de TV ontvanger onder de overkapping.

Ik neem overigens aan dat de Experia Box in de meterkast staat want het is essentieel dat de DVS hoofdadapter zo kort mogelijk op de stoppenkast is aangesloten.

Overigens is zelfs dan een goede werking niet gegarandeerd want voor een optimale werking moeten alle adapters in dezelfde groep aangesloten worden en moet het lichtnet vrij zijn van storingsbronnen zoals bijvoorbeeld slecht werkende dimmers en/of opladers.


WJB, 

dank voor je snelle antwoord. Ik zal eens kijken voor een Netgear of eventueel via een chromecast, die heb ik toevallig nog liggen. Maar dan heb ik waarschijnlijk goede WiFi nodig bij de overkapping en dat heb ik ook nog niet. Misschien een 2e Experiabox plaatsen tussen de vaste kabel en de TV in de woonkamer? Om de WiFi te verbeteren


Een tweede Experia Box gaat sowieso niet werken, dan moet je een wifi accesspoint gebruiken.


Mee eens, een wifi repeater is beter.  KPN verkoopt ze, maar ook bol.com etc.

Zie ook hier; https://www.distrelec.nl/search?q=wifi+repeater&sid=e7b07da2ef897e363aad54e332c8b5edec8874c3&page=1&pageSize=100 

 


Bij mij behoren wifi repeaters juist tot de verboden apparatuur, dat zijn mijns inziens ondingen.

Gebruik een wifi accesspoint.


Bij mij behoren wifi repeaters juist tot de verboden apparatuur, dat zijn mijns inziens ondingen.

Gebruik een wifi accesspoint.

Waarom zijn het ondingen? Ik gebruik ze niet. Maar gewoon even uit nieuwsgierigheid. :sunglasses:


Bij mij behoren wifi repeaters juist tot de verboden apparatuur, dat zijn mijns inziens ondingen.

Gebruik een wifi accesspoint.

Waarom zijn het ondingen? Ik gebruik ze niet. Maar gewoon even uit nieuwsgierigheid. :sunglasses:

Het signaal mag dan sterker zijn, de maximaal haalbare snelheid is per definitie gehalveerd.

En zo'n repeater wordt vaak ook nog eens op een plek geplaatst waar de ontvangst al niet al te goed is en als je dan ook nog eens maximaal 50% van de snelheid kunt halen dan wordt het er natuurlijk niet beter op.


Beste @Wedgar, welkom! Je doet er inderdaad verstandig aan om de ene tv-ontvanger bekabeld te laten 🙂. Je kunt eens kijken naar de Netgear switch die wjb adviseerde. Daar ben je denk ik klaar mee! Mocht je nog andere vragen hebben, laat het gerust weten.Â