Skip to main content

Goede morgen, ik probeer een extra VIP 5202 voor in de slaapkamer te bestellen maar het lukt mij niet om dit te regelen via mijn KPN. Ik ben nu in het bezit van 1 ontvanger. 

 

Waarom lukt dat niet via mijnKPN?

Krijg je een foutmelding?


Nee geen foutmelding maar kan geen extra ontvanger aanklikken. Optie is geblokkeerd.


Wat is de maximaal haalbare snelheid op je adres @Palmeras


Goede avond Chris, deze is: 

Via uw aansluiting is de maximaal haalbare internetsnelheid op uw adres: 7 Mbit/s download en 1 Mbit/s upload.

Indien dat het probleem is waarom hebben de biren dan wel bij het afsluiten 2 ontvangers kunnen bestellen. Achteraf niet mogelijk? Televisies staan niet gelijktijdig aan dus geen probleem.  

gr.

Palmeras


Hallo @Palmeras,

Dat is een oertrage verbinding. Daar is inderdaad een maximaal van 1 ontvanger aan verbonden. Kun je hier is checken of je voor SIB in aanmerking komt? Misschien er dan meer mogelijk is. 

Misschien is dat ook een reden dat jouw buren er meer mogen. 


Dat is volgens de site die jij aangeeft mogelijk, echter de monteur welke destijds alles heeft geïnstalleerd heeft bij navraag aangegeven dat het niet mogelijk was en heb het dus ook niet aangevraagd. Het internet is inderdaad super traag hier, bijzonder vervelend. Ik kwam ook al niet in aanmerking voor de wifi versterkers (nu gratis bij nieuw pakket) Geen beste start met KPN. Betreft hier nieuwbouw in klein dorp.


Het lijkt mij sterk als het niet kan, kan je is in MijnKPN kijken of je SIB (Sneller internet buitengebied) aan kan vinken? Het zal je in ieder geval sneller internet gaan opleveren (ongeveer 50mbits). Je kan het altijd proberen om aan te vragen, het kost je immers niks extra. Welk modem heb je trouwens gekregen? Want je hebt een v10 of v10a nodig voor SIB.  
Of je uiteindelijk ook een extra ontvanger kan bestellen durf ik niet zeggen, maar alleen ongeveer 7x sneller internet zal al een verlichting gaan geven.  


Goede avond, Ik zou je nog even op de hoogte houden een de ontwikkelingen. Tot nu toe nog geen resultaat om SIB te verkrijgen op mijn adres. Volgens de website wel mogelijk maar inmiddels 2 maal een medewerker gehad die het niet voor elkaar krijgt. Blijf dus zitten met dramatisch internet/ tv terwijl ik wel hetzelfde betaal als iemand met supersnel internet. Slechte zaak KPN.


Topicstarter kan misschien Sneller Internet Buitengebied aanvragen. Maar dat zal niet tot resultaat hadden dat er dan meer ontvangers mogenlijk zijn. Het tv signaal komt namelijk alleen over het koperdraadje, en niet via 4G.


Topicstarter kan misschien Sneller Internet Buitengebied aanvragen. Maar dat zal niet tot resultaat hadden dat er dan meer ontvangers mogenlijk zijn. Het tv signaal komt namelijk alleen over het koperdraadje, en niet via 4G.

Ja zover waren we, maar KS kan geen aanvraag doen. ;)


 @Palmeras Misschien ten overvloede, maar heb je je forumprofiel al aangevuld met je gegevens? Dan kan een moderator hier even meekijken wat er precies niet lukt. 


Dat de buren wel 2 ontvangers hebben kan komen doordat ze jaren geleden een abonnement gekozen hebben wat bestond uit een pakket waarin onandere dus 2 ontvangers zaten. Deze abonnementsvorm bestaat nu niet meer, nu is er Hussel. 


@ChrisWissink ik heb mijn forumprofiel aangevuld had ik inderdaad niet gedaan. 

@Nick83 mijn buren hebben op hetzelfde moment een hussel abonnement afgesloten. Betreft hier namelijk nieuwbouw wat dit jaar is opgeleverd. 


@Palmeras Ik wil je adviseren om even de reactie van moderators hier af te wachten. Deze kunnen vaak ook net wat makkelijker en duidelijker uitzoeken waarom de aanvraag van SIB niet kan, terwijl de tool dat anders aangeeft.
Ze komen binnen uiterlijk een week op dit topic terug en je zal dan een email ontvangen als er gereageerd is.  


Topicstarter kan misschien Sneller Internet Buitengebied aanvragen. Maar dat zal niet tot resultaat hadden dat er dan meer ontvangers mogenlijk zijn. Het tv signaal komt namelijk alleen over het koperdraadje, en niet via 4G.

Ja zover waren we, maar KS kan geen aanvraag doen. ;)

Dat zal niet gebeuren ook. 


@ChrisWissink ik heb mijn forumprofiel aangevuld had ik inderdaad niet gedaan. 

@Nick83 mijn buren hebben op hetzelfde moment een hussel abonnement afgesloten. Betreft hier namelijk nieuwbouw wat dit jaar is opgeleverd. 

Dan moet er toch glasvezel zijn? Of is het maar kleinschalig? 2 nieuwe huizen?


Ja zover waren we, maar KS kan geen aanvraag doen. ;)

Dat zal niet gebeuren ook. 

Lees even het hele verhaal. Je bent alles door elkaar aan het husselen. We hebben het nu puur om snellere verbinding.


Topicstarter kan misschien Sneller Internet Buitengebied aanvragen. Maar dat zal niet tot resultaat hadden dat er dan meer ontvangers mogenlijk zijn. Het tv signaal komt namelijk alleen over het koperdraadje, en niet via 4G.

Ja zover waren we, maar KS kan geen aanvraag doen. ;)

Ook bij SIB komt het tv signaal nog steeds alleen via het koperdraadje. SIB heeft voor tv signaal geen nut.


 

@Nick83 mijn buren hebben op hetzelfde moment een hussel abonnement afgesloten. Betreft hier namelijk nieuwbouw wat dit jaar is opgeleverd. 

Weet je zeker dat ze hussel afgesloten hebben? Wellicht hebben ze de ontvangers meegenomen vanaf hun vorige adres. Als je dan een verhuizing bij KPN aanvraagt, dan hou je gewoon je spullen.


@ChrisWissink 

@Nick83 

Prima bedankt voor alle info. ik wacht reactie van KPN moderators af. Het betreft inderdaad kleinschalige nieuwbouw van 2 vrijstaande woningen. Ligt hier helaas geen glasvezel in het buitengebied. Buren hebben geen abonnement meegenomen maar ook hier nieuw Hussel afgesloten gelijktijdig met mij. TV blijft inderdaad zoals het is, dat weet ik, is helaas niet anders. Gaat nu inderdaad om de snelheid internet en de 2e tv ontvanger.


Goede middag, 

Hierbij even een update ter info. Ik heb nog niets vernomen van een moderator en/ of iemand van de klantenservice die mij terug zou bellen over dit probleem. 

Met vriendelijke groet,

 


Hoi @Palmeras, welkom op het forum! Sorry voor mijn late antwoord! Ik weet niet hoe dit topic er zo tussendoor is geglipt. Excuses!
Helaas is er op jouw adres via de koperkabel  nét niet genoeg capaciteit om een tweede interactieve TV ontvanger aan te sluiten en dus ook niet te bestellen.
Als je tweede TV een smart TV is of je hebt een chromecast zou je nog onze itvonline app kunnen gebruiken om daar TV te kijken. Anders zou digitenne misschien nog een optie kunnen zijn?

Sneller internet buitengebied is op jouw adres trouwens wel leverbaar maar zoals @Nick83 noemt gaat de TV daar niet overheen. Je hebt dan wel iets meer snelheid 


Goede middag Thomas,

Dan blijf ik het bijzonder vreemd vinden dat de buren wel 2 ontvangers hebben gekregen met precies hetzelfde hussel abonnement. Wij hebben het vrijwel gelijktijdig aangevraagd (nieuwbouw) Beide televisies zullen trouwens bij mij nooit tegelijk aan staan!  Graag zie ik alsnog een optie om dit te verkrijgen ivm mijn persoonlijke omstandigheden.

Kun jij Sneller Internet Buitengebied voor mij regelen? Ik ben hier al een tijd mee bezig via de klantenservice maar lukt maar steeds niet.

Ik hoor graag van je.


Helaas is het echt niet mogelijk een tweede ontvanger te bestellen op jouw adres. De snelheids eisen zijn geen flexibele getalen. Hoe je buren het wel hebben kunnen bestellen is mij een raadsel. Ik heb even bij je directe buren gekeken en die zitten allemaal ook nét onder de grens. 

Om interactieve TV te kijken met een ontvanger heb je minimaal 4Mbit/s nodig per ontvanger. Jouw aansluiting zit op 7.2Mbit/s. Boven de 8Mbit/s kun je een tweede bestellen maar ook dan blijft het krap met signaal en kun je dus niet internetten zolang er een TV ontvanger aan staat.

Sneller internet buitengebied ga ik voor je achteraan. Daar lijkt in onze systemen iets niet helemaal goed te lopen! Ik kom daarop terug!


Het betreft de buren op nr. 24, zelfde aansluiting, zelfde provider en zelfde pakket. De 2 tv’s hebben de buren gelijktijdig aan staan en hebben veel domotica in de woning op internet. Het werkt allemaal. Zij hebben het gelijk vanaf het begin mee besteld. Ik kon dat toen ook maar heb dat destijds niet gedaan om eerst even aan te zien hoe KPN bevalt. Erg zuur dat het nu niet meer lukt. Mede doordat de 2 tv ontvangers nooit gelijktijdig bij mij aan zullen staan. Ik ben hier helaas wel afhankelijk van geworden.

Betreffende het SIB hoor ik van je.