Skip to main content

Hallo, ik heb een 2e tv ontvanger voor interactieve tv. Ik wil deze aansluiten op tv op de slaapkamer. Hoe doe ik dit en wat heb ik hiervoor nodig?

Hallo @PatriesM , een aanvullend abo voor een 2e tv à € 5,- per maand, dan krijg je van KPN een tv-decoder thuisgestuurd, 10 meter LAN-kabel om aan te sluiten op de modem en een HDMI-kabel om aan te sluiten op de tv.


De modem staat beneden en 2e tv ontvanger boven, kan het ook op een andere manier dan via die kabel


Een draadloze verbindingsset:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/437811/draadloze-verbindingsset-1200-2-adapters/?pageCount=1&pos=0

Is een optie. Geen garantie dat het werkt. Werkt het niet, dan kun je ze binnen 14 dagen kostenloos retour sturen. 


Patries,

Een draadloze verbindingset is een zeer misleidende naam. De Engelse naam is powerline adapter set. Hiermee kan je een Ethernetsignaal via een electrische leiding sturen. Je bent dan wel meteen als je het echt brandveilig wil wel meteen 2 stopcontacten kwijt, anders zal je met verlengdozen moeten gaan werken voor de bestaande aansluitingen en bij een dubbel stopcontact mag je er maar een gebruiken. (Staat pas in de  begeleidende KPN handleiding als je ze hebt gekocht).  

Het is nooit zeker of ze blijven werken. Een stoorder op je leiding (kan van alles zijn ook na 14 dagen en dan krijg je van KPN geen geld terug). 

Ik weet niet of je boven een vaste telefoonaansluiting hebt. Als die in een buis in de muur zit dan kan je daarlangs best een UTP kabel trekken. Eerst een touw met de oorspronkelijke leiding er door trekken en dan de telefoonkabel samen met een UTP kabel weer terug. Meestal gaat dat eenvoudig. Een monteur voor dit soort zaken zal je namelijk nu moeilijk vinden. Hoewel het behelpen is, zijn er ook zelf zonder tang monteerbare UTP stekkertjes (even zoeken op Internet).  


@PatriesM Goedemiddag! Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat je al veel tips hebt gekregen en ik kan mij daar ook volledig bij aansluiten. Je zal inderdaad moeten afwegen of je een kabel trekt of een draadloze verbindingsset aanschaft.

Is dat geen optie en je kunt genoegen nemen met minder zenders en functies dan kun je ook een Digitenne-ontvanger overwegen. Mocht je nog vragen hebben dan beantwoord ik die graag! 


Kan iemand mij vertellen welke kabel ik moet kopen? Dank vast


Kan iemand mij vertellen welke kabel ik moet kopen? Dank vast

Hallo @Ericel , de LAN-kabel kun je kopen in een passende lengte, kwaliteit minimaal CAT5e, beter nog CAT6.

Succes.

 


cat5e voor een tv ontvanger is meer dan ruim voldoende.

cat6 is voor een tv ontvanger overkill en niet nodig om extra geld uit te geven ;)


cat5e voor een tv ontvanger is meer dan ruim voldoende.

cat6 is voor een tv ontvanger overkill en niet nodig om extra geld uit te geven ;)

Zoveel duurder is een CAT6 nu ook weer niet en wordt al bijna standaard aangeboden.

 


Dank allemaal ik heb een cat 6 gekocht, komt maandag binnen 👍