Skip to main content

Ik heb sinds kort internet buitengebied met 1 tv ontvanger. Mijn oude abonnement van mijn vorige woning is nu afgelopen. De ontvangers die ik daar had heb ik op mijn nieuwe adres gewoon aan kunnen sluiten en zonder enig probleem tv kunnen kijken in de slaapkamer. Nu dat afgelopen is wil ik een extra ontvanger bestellen maar die optie is geblokkeerd? Hoe kom ik nu aan een extra ontvanger want jullie geven aan dat het niet mogelijk is terwijl ik al weken heb gekeken en het dus wel degelijk mogelijk is. Extra omzet voor kpn zou ik zeggen.

Hallo @HW007 , bij internet buitengebied wordt voor het bepalen van het aantal ontvangers gekeken naar de basissnelheid en niet naar de toegevoegde snelheid van de 4G-router.

Je zou wel een Digitenne-pakket kunnen nemen, bij positieve test.

Bij een bestaande tv-decoder kost een Digitenne-pakket ook slechts €5 per maand.

Zie onderstaande link:

https://digitenne.kpn.com/?gclid=Cj0KCQiAtbqdBhDvARIsAGYnXBOxx4GyQGZrrQeiqvLdPDViuoDhSUAUF2CvyXBYdX8SoJS0O7JJ-AUaAv48EALw_wcB


U bent dus verhuist en heeft op het nieuwe adres een nieuw abonnement afgesloten? Als u een verhuizing had doorgegeven bij KPN, dat had u die 2 ontvangers gewoon mogen houden waarschijnlijk. Maar nu krijgt u er geen 2de bij vanwege de lage snelheid. Zo werkt dat helaas bij KPN. Daar is niets aan te doen.

En ja, natuurlijk is het mogelijk. In iedergeval geval als u die 2 ontvangers niet tegelijkertijd gebruikt. Dan sowieso. Maar ja... het gaat niet gebeuren. 


Internet buitengebied, met 4G aanvulling, is beschikbaar tot 14 30 Mbps DSL. Daarmee kun je nooit meer dan 1 ontvanger krijgen. vanaf 12 Mb/s DSL: 1  ontvanger. vanaf 26 Mb/sDSL: 2 ontvangers. Vanaf 40 Mb/s DSL: 3 ontvangers

Voor een extra tv is dan digitenne mogelijk. 

Maar je zou het kunnen proberen met de app. Die kan ook gebruik maken van het 4G deel. 

In ieder geval via de mobiele app met chromecast. 

Of de smart-tv app werkt weet ik niet bij SIB. Maar ik denk het wel. Die app zit in smart-tv 's, dongel en streamingboxen.

(aangepast 31-12; 11:55)


Een combinatie van KPN TV en Digitenne zou voor klanten in het buitengebied een oplossing kunnen zijn.

Waar ik dan wel benieuwd naar ben is of de combinatie van één  KPN TV ontvanger en Digitenne dezelfde voordelen oplevert als een KPN TV abonnement met twee of meer ontvangers, dus het opnemen pakket gratis. En eventueel het pluspakket gratis als er ook een mobiel abonnement bij gehusseld wordt. 

Weliswaar is het opnemen en pluspakket niet op Digitenne te zien maar als je in het buitengebied met een slome verbinding ook nog eens van voordelen verstoken blijft, is dat wel extra zuur.


Gratis opnemen niet want een tweede interactieve ontvanger kan niet. 

Pluspakket wel, maar digitenne heeft die niet in het aanbod. Dat pakket krijg je dus alleen op die ene interactieve. 

Cc @Berteman .


Is dan natuurlijk wel erg zuur. Combineer je (noodgedwongen) Internet en KPN TV met Digitenne dan kost je de huur van de Digitenne apparatuur net zo veel als een tweede interactieve ontvanger. Je zou dan toch kunnen verwachten dat het opnemen pakket dan ook gratis is. 


Ik heb ook SIB en ik kijk televisie op de slaapkamer via een Google Chromecast. Ik stream wat ik wil zien vanaf mijn mobiel naar de televisie of ik kijk via de app op mijn smart televisie naar KPN, Netflix, Amazon en Pathé thuis. Geen 2e ontvanger nodig. Mijn mening is begin niet met Digitenne. 


Met alle respect @Hoopvol, als je tevreden bent met die oplossing, vooral blijven doen. Maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen daar gelukkig mee is en die oplossing dan ook lijdend zou moeten zijn. 


Internet buitengebied, met 4G aanvulling, is beschikbaar tot 14 Mbps DSL. Daarmee kun je nooit meer dan 1 ontvanger krijgen. 

 

Kleine correctie @PeterG sib is beschikbaar als de reguliere snelheid lager dan 30 is. 2 ontvangers is dan wel mogelijk.Â