Skip to main content
Pas een 3e kastje gekocht voor in het stopcontact, een dvs 1200, 2e zit bij mijn zoon in stopkontakt voor de playstation, daar gaat het goed maar als ik nu de tv aanzet in 1 kamer heb ik op de andere tv geen ontvangst alleen maar zwart beeld met een foutmelding. Die kastjes werken toch allemaal met elkaar of moet ik perse 3 dezelfde hebben.?



Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt
Pas een 3e kastje gekocht voor in het stopcontact, een dvs 1200, 2e zit bij mijn zoon in stopkontakt voor de playstation, daar gaat het goed maar als ik nu de tv aanzet in 1 kamer heb ik op de andere tv geen ontvangst alleen maar zwart beeld met een foutmelding. Die kastjes werken toch allemaal met elkaar of moet ik perse 3 dezelfde hebben.?



Er kan altijd maar 1 kastje tegelijk praten met het kastje bij de experiabox. Dus ja... wat u vertelt kan wel kloppen ja... ander kastje kopen zal niets uithalen. Je blijft met het probleem zitten dat er maar 1 tegelijk kan praten.
Maar dan kan ik dus nooit samen tv kijken, in de slaapkamer én in de huiskamer terwijl dit met 2 kastjes wél kon en met 3 dus niet, wel beetje raar toch want daar is dit systeem juist voor uitgevonden.
Maar dan kan ik dus nooit samen tv kijken, in de slaapkamer én in de huiskamer terwijl dit met 2 kastjes wél kon en met 3 dus niet, wel beetje raar toch want daar is dit systeem juist voor uitgevonden.



Als je via dergelijke kastjes 2 of 3 pc's aansluit, en op die pc's worden alleen websites bekeken en email gecheckt, dan werkt het wel. Het ophalen van een webpagina veroorzaakt even een ogenblik traffic, maar daarna niet meer. Tv kijken daarin tegen werkt via een constante stream die niet onderbroken mag worden. 2 van dergelijke streams tegelijk, dat werkt niet.
Internetten en tv kijken samen gaat niet via de dvs 1200, trouwens met geen enkele powerplug.

Bij de installatiehandleiding staat ook duidelijk de keus, je kiest óf voor internet óf voor tv kijken.
Hallo @wilfred53 Goed dat je het KPN Forum hebt gevonden en mooi om te zien dat je al flink op weg bent geholpen. Ik heb wel een kleine toevoeging op Nick's reactie. In principe moet het wel kunnen: je zou op twee afzonderlijke tv's moeten kunnen kijken. Veel huishoudens hebben het op deze manier prima geregeld.



Ik kan me echter ook prima voorstellen dat het niet altijd vlekkeloos gaat. Een verbinding via zo'n draadloze set is vrij storingsgevoelig en moet precies worden aangesloten. Je hebt deze informatie allemaal goed doorgelezen? Het is ook zo dat we aanraden om deze sets voor één type dienst te gebruiken en dat is wat er bij jou niet het geval is.

Inderdaad, het werkt, alleen jammer dat ik alleen naar dezelfde zender moet kijken als in de huiskamer(of andersom). De rest van de zenders geeft niet thuis!


Dat is gek, het zou in principe wel moeten kunnen om verschillende zenders tegelijkertijd te bekijken. Het hangt een beetje af van de beschikbare brandbreedte en van het type DVS-kastje dat je hebt. Je had een nieuwe DVS 1200 gekocht; welke andere types heb je nog meer? Kun je precies vertellen hoe je het één en ander nu hebt aangesloten? Probeer ook even de Devolo Cockpit te installeren, deze meet en controleert de onderlinge verbindingen tussen de DVS’en. 


Hallo @wilfred53 Ik was nog even nieuwsgierig naar de stand van zaken. Ik lees het graag als je nog hulp nodig hebt! 


Werkt nu wel goed, zal wel komen doordat ik nu sneller internet heb thuis wat het wel vreemder maakt omdat het via het stroomnet gaat toch. Maar ja de tvs doen het nu goed met op beide een andere zender te bekijken dus we zijn hier blij! Bedankt voor de hulp.


Reageer