Skip to main content

We hebben gisteren voor de 3e keer een nieuwe tv ontvanger ontvangen en deze aangesloten. Na de vorige 2 die stuk zijn gegaan na 1 a 2 dagen gebruik heeft deze het nog geen 24 uur vol gehouden. Vanmorgen toen ik na het pakken van een bakje koffie de tv ontvanger weer wou aanzetten, begon weer de ellende.

 

Het kasje hapert met beeld en geluid, maar dan niet alleen de zender ook de informatie balk onderin. Alles wat op tv wordt weergeven gaat aan en uit om de seconden. Dit is onmogelijk om tv te kijken dus ik maar weer op de fiets naar mijn ouders om hun kasje weer op te halen uit de serre. Ook als ik het stroom van de ontvanger haal en deze weer terug plaats dan hapert die direct weer, ook bij het opstarten.

 

Er ligt nog een kasje van mij in de winkel die ik kan ophalen voor de vorige defecte, deze wat ik nu heb heb ik extra erbij genomen voor 5 euro per maand, 24 uur plezier van gehad.

Graag zou ik nu een echte oplossing willen voor dit probleem, ik heb een video van dit gemaakt die ik kan sturen, via facebook al gestuurd.

En dat kastje wat je bij je ouders ophaalt hoef je niet je klantnummer in te geven?

Dan gaat het daar misschien fout, door teveel aangesloten STB's gaat je verbinding op slot.

Of heb je je kastje aangesloten met iets tussen het modem en het kastje i.p.v. een rechtstreekse kabel.


Hoi @martmenke 

Kastjes omruilen heeft geen zin, die gaan bijna nooit kapot, de oorzaak moet gevonden worden.
@Doornekamp33 Geeft al een goede vraag.
Ook kan het nog zijn dat je er een switch tussen hebt die geen IGMP-snooping ondersteund.
Tevens kan het zijn dat je internetsnelheid te laag is, of kuren vertoond.
Heb je er misschien een Devolo (draadloze verbindingssetje) tussen?
 


@Doornekamp33 het is niet dat het televisiebeeld aan en uit gaat maar het kasje helemaal telkens. Ook het opstart scherm tijdens het opstarten van het kasje gaat aan en uit. 

 

@huistijger het tv kasje is rechtstreeks op de modem aangesloten en ik hem maar 1 in gebruik bij een hussel 500 abonnement glasvezel


Ja dat moet sowieso goed werken.
Vul even je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier  wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan weten ze wie je bent en kunnen ze  eventueel zien wat er mis is.

Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.

Nog een vraagje, zit het kastje misschien op een verlengsnoer aangesloten?  is dat verlengsnoer wel goed?
Heb je de voeding ook omgewisseld of alleen het kastje?


Welke kastje leen je van je ouders, jij hebt de VIP5202, hebben die nog een ouder kastje in gebruik?

Dan zou het kunnen dat een update van de VIP er voor zorgt dat de verbinding tussen kastje en TV wegvalt, heb je misschien een andere HDMI kabel en zou je die even willen testen en ook een andere poort op de TV.


Als je die TV ontvanger bij jouw ouders aansluit, doet hij het dan wel goed?


@wjb ook dan hapert het kasje :(

 


@Doornekamp33 dat is inderdaad een ouder type kasje

 


@Doornekamp33 dat is inderdaad een ouder type kasje

Merk en type?


@wjb ook dan hapert het kasje :(

Statistisch gezien is het vrijwel onmogelijk dat 4 verschillende apparaten achter elkaar defect blijken, de kans is dan veel groter dat de oorzaak van het probleem elders gezocht moet worden.

Gebruik dus ook een andere HDMI kabel en andere voeding.


Het is wel steeds dezelfde tv…… toch? :thinking:

En alles vóór de LAN v.d. ontvanger is ook hetzelfde. Hmm.