Skip to main content

Beste, 

Mijn zoon heeft nu ook een tv op zijn kamer. We hebben al 2 digitale tv-ontvangers. Dat zou betekenen dat we een derde nodig hebben.  Via mijnkpn geeft hij aan dat dit niet kan,  maar wel via digitenne. Maar wij wonen in Zeeuws Vlaanderen en daar heeft digitenne geen bereik.  

Hoe los ik dit op? 

Wellicht is het aanschaffen van een chromecast een optie. Dan kan hij met zijn telefoon streamen naar de tv.  Als hij die heeft uiteraard.


Bedankt voor je snelle reactie. Gsm's mogen niet mee naar de slaapkamer,  omdat ze anders de hele nacht aan het gamen en chatten zijn. Vandaar mijn vraag voor een derde tv-ontvanger. Toch bedankt voor het meedenken. 


Als het een recente smart tv is, dan bied misschien de itv app een oplossing.


Als het een recente smart tv is, dan bied misschien de itv app een oplossing.

Moet het wel een Samsung of LG zijn. En de tv is al gekocht begrijp ik.

Ook een oplossing: op jouw 2de tv de Chromecast en die ontvanger 'verhuizen’ naar zijn kamer.

Enne, als het kind om bv. 22:00 uur moet gaan slapen dan moeten die telefoon gewoon om 22:00 uur ingeleverd toch? Blokkeert gelijk dat hij de hele nacht tv kijkt omdat ie niet kan gamen/chatten…..

Digitenne heeft ook daar bereik, maar niet met een binnen opgestelde antenne. Buiten op ca. 5 tot 7 meten boven maaiveld met "vrij” zicht op de zender en voldoende gericht heb je gewoon goede ontvangst. Maar of een modern kind zit te wachten op alleen live-lineair kijken.


. . .een derde nodig hebben.  Via mijnkpn geeft hij aan dat dit niet kan . . .

De reden daar voor is dan toch de beperkte internetsnelheid ? Dus met alternatieven die ook via internet werken zal je hier ook mee te maken krijgen.

 


KeesYagi schrijft: ... toch de beperkte internetsnelheid ? Dus met alternatieven die ook via internet werken zal je hier ook mee te maken krijgen.

Dat zal wel meevallen. Voor 3 ontvangers moet je minimaal 40 Mb/s op je aansluiting binnenkrijgen (zie Fourstack, Irma). Dus kpn rekent best overcapaciteit (een HD stream is 7,2 Mb/s via decoder), terwijl een HD stream via bv Chromecast 5 Mb/s is. En daar rekent KPN geen overcapaciteit….

@KeesYagi.