Skip to main content

Dag, ik wil graag een derde tv aansluiten. En vaste aansluiting gaat niet. Kan dat met mijn Wi-Fi huidige netwerk? Moet ik een derde ontvanger aanschaffen? Wat kost het en is het zelf gemakkelijk aam te sluiten?

Hallo @Rikki8 , de tv-decoders van KPN werken niet draadloos, alléén bekabeld.

Je zou via google chromecast op die tv kunnen kijken.

 


Als je er 150 euro voor over hebt, dan zou je de SuperWifi's aan kunnen schaffen. Daar werkt het mee...


@JanD Ik heb mijn andere twee tv's draadloos hoor!

@Nick83 dat heb ik laatst net geïnstalleerd!


@JanD Ik heb mijn andere twee tv's draadloos hoor!

@Nick83 dat heb ik laatst net geïnstalleerd!

Ok. Pak een ontvanger. En het draadloze SuperWifi punt. Met utp kabeltje aan elkaar en probeer het. Gewoon ff een testopstelling maken :grin:


Ik heb mijn andere twee tv's draadloos hoor!

Wat bedoel je nu met draadloos?

Draadloos via wifi of "draadloos" via het lichtnet?


@JanD Ik heb mijn andere twee tv's draadloos hoor!

@Nick83 dat heb ik laatst net geïnstalleerd!

Ok. Pak een ontvanger. En het draadloze SuperWifi punt. Met utp kabeltje aan elkaar en probeer het. Gewoon ff een testopstelling maken :grin:

@JanD Ik heb mijn andere twee tv's draadloos hoor!

@Nick83 dat heb ik laatst net geïnstalleerd!

Hallo @Rikki8 , bedoel je de tv toestellen of de tv decoders, want die laatste kunnen niet draadloos.

 


Hallo @Rikki8 , bedoel je de tv toestellen of de tv decoders, want die laatste kunnen niet draadloos.

Nou, dat kan wel met een Netgear WNCE2001...

...aangesloten op een dedicated 2.4GHz wifi accesspoint met een eigen SSID die zich alleen met die TV ontvanger bezighoudt.

 

Ik heb dit tijdens de pilot met de V10 (zonder a) een tijdje getest rechtstreeks op de wifi van de Experia Box want die bleek toen nog niet geblokkeerd te worden voor IPTV streams.

Vandaag de dag worden IPTV streams wel geweerd op de wifi van de Experia Box en vandaar dat je een apart dedicated wifi accesspoint moet gebruiken.

Of je het moet willen ... ik weet het niet

 


Hallo @wjb , wat ik bedoel is dat je bij de tv-decoders van KPN/TFT geen keus hebt om ze draadloos of bekabeld te verbinden, alléén bekabeld kan.

Die keus heb je bij de NEXT-box van Ziggo wèl, bekabeld óf via Wi-Fi.

 


Hoi @Rikki8, welkom hier. 

Je wilt graag een derde tv aansluiten. Dit kan niet met een kabel begrijp ik. En de andere twee heb je aangesloten met draadloze adapters? Dan kan de derde niet meer. Die kan wel weer op een versterker aangesloten worden zoals gezegd. Heb je die? De extra ontvanger kost je overigens 5 euro per maand en kan je via Mijn KPN aanvragen. 


@Bart_Z Dank. Ik heb een superwifipunt, maar op een andere verdieping. En die is ook op die plek nodig. 

Kan het in de ruimte van de derde tv dan alleen met een extra ontvanger én een extra versterker van superwifi? Of zijn er andere opties?


Ik weet niet of de verbindingset via het stopcontact nog mogelijk is. Deze is wel storingsgevoelig en garantie geeft KPN hier niet op.


Met kabel meest logische. Kun je dien niet vanaf het superwifi punt trekken? Of een andere ontvanger rechtstreeks met een kabel aansluiten zodat je een een adapter over hebt om de derde tv aan te sluiten?