Skip to main content

Ik heb momenteel 2 tv's aangesloten middels een draadloze verbindingsset en tv ontvanger en 1 tv met digitenne. Ik wil digitenne vervangen door een 3e draadloze verbindingsset en tv ontvanger maar kennelijk gaat dat niet of gaat dat ten koste van de beeldkwaliteit. Vraag: zou het wel kunnen als ik superwifi aanschaf?

Hallo @Henny62,

Goed dat je je vraag hier stelt. Het hangt er een beetje vanaf hoe snel je verbinding is, want hoe meer dvs’en, hoe minder snelheid. Over het algemeen is de max gesteld op 3.  Laat even weten welke snelheid je meet op een bedraade computer. 
Daarnaast is SuperWiFi op iTV geen officieel ondersteund iets. Het werkt verder prima als het WiFi punt niet te ver van het modem af staat en er voldoende snelheid gemeten wordt. Mocht je hinder of storingen ervaren a.d.h.v. de SuperWiFi dan biedt KPN hier geen ondersteuning voor. 


Beste Chris. Bedankt voor jouw duidelijke reactie. Momenteel kan ik mijn laptop even niet bedraad aansluiten maar misschien heb je hier iets aan:

Ik heb een V10 modem, volgens KPN is de maximale downloadsnelheid op mijn adres 43 mbit/s en upload 10 mbits/s.

Ik heb net (draadloos) nabij mijn modem een test gedaan en ik kom op 29,7 download en 6,9 upload.

Groetjes Henny


Hallo @Henny62,

Het houd niet echt over, maar op zich moet het wel lukken. Je kan het altijd testen door een nieuwe DVS aan te schaffen, mocht dit dan toch storen of haperen dan kan het altijd binnen je wettelijke bedenktijd weer terug gestuurd worden. Heb je al wel een 3e iTV ontvanger aangevraagd? Jouw snelheid van 43mbit moet voldoende zijn om met 3 ontvangers in HD te kijken. 


Bedankt! Ik ga het proberen. Ik heb thuis nog wel een nieuwe 3e iTV ontvanger liggen (via via aangekomen). Ik moet alleen nog maar een DVS aanschaffen. Ik neem aan dat ik dat niet zomaar kan gebruiken maar dat ik mijn iTV eerst moet activeren of mijn abonnement moet aanpassen?


Ik heb thuis nog wel een nieuwe 3e iTV ontvanger liggen (via via aangekomen). 

Die werkt dan niet hoor. Als u betaald voor 2 ontvangers, dan werken er ook maar 2 ontvangers op uw abonnement. Een derde ontvanger "via via" aanschaffen is nutteloos. Die gaat het nooit doen.


Bedankt! Ik ga het proberen. Ik heb thuis nog wel een nieuwe 3e iTV ontvanger liggen (via via aangekomen). Ik moet alleen nog maar een DVS aanschaffen. Ik neem aan dat ik dat niet zomaar kan gebruiken maar dat ik mijn iTV eerst moet activeren of mijn abonnement moet aanpassen?

Hallo @Henny62,

Via via ontvangers zijn inderdaad niet aan te melden. Je wordt dan geweigerd omdat je maar voor 2 ontvangers betaald. Die 3e dien je dus te huren voor €5,00 per maand. Daarnaast als die via via ontvanger al is aangemeld op die andere klant, dan zal je nooit en te nimmer op je eigen account kunnen inloggen, omdat de ontvangers tegen heling beschermd zijn op die manier.


Ok, nogmaals bedankt. Je hebt het prima uitgelegd en geadviseerd. Ik ga morgen contact opnemen met KPN om het zo te regelen.