Skip to main content

Na vandaag overgestapt te zijn naar de nieuwe KPN TV+ box, zijn we erachter gekomen dat er geen optie is om beeld in beeldverhouding 4:3 te forceren naar 16:9. Dit kon wel bij de vorige box, daarom is dit vervelend. Misschien kan deze optie worden toegevoegd in een update? Utsav Plus is het kanaal dat wordt weergegeven in beeldverhouding 4:3 (het beeld ziet er ook te smal uit voor 4:3). We kunnen wel handmatig de TV zo instellen dat het beeld schermvullend is, maar dan is natuurlijk het beeld op elk ander kanaal te breed.

Hallo @V.A.C. misschien dat je het in je (smart)-tv-toestel alsnog kunt forceren?

Persoonlijk vind ik het originele beeld beter om aan te zien, anders raken de beeldverhoudingen helemaal zoek, maar dat is mijn idee.

 


Hallo @V.A.C. misschien dat je het in je (smart)-tv-toestel alsnog kunt forceren?

Persoonlijk vind ik het originele beeld beter om aan te zien, anders raken de beeldverhoudingen helemaal zoek, maar dat is mijn idee.

 

 

Helemaal met je eens @JanD 

Iedereen wordt ineens dik bij 4/3 geforceerd naar 16:9

 

Maar zoveel 4:3 uitzendingen zijn er toch niet meer?

En als de 4:3 uitzending met 16:9 formaat wordt uitgezonden, kan je het volgens mij ook niet omzetten. 


Hallo @joop2011 oud beeldmateriaal van  vóór de 16:9-tijd is nog meer dan genoeg voorhanden.

Jij en ik hebben (helaas) de tijd van leven niet om dat allemaal nog te zien.

Kijk maar eens naar de zender ONS en Discovery en NGC met veel oud en origineel beeldmateriaal.

 


@JanD 

Ik heb ruim voldoende 4:3 beeld materiaal gezien.

Maar als het er is, dan wel in 4:3 (dus niet opgeblazen beelden).

 

Ik geloof dat mijn moeder in 1967 een tv kocht .

Loodzwaar zwart tv met 2 zenders (Nederland 1 en Nederland 2 (NPO was er toen nog niet).😊