Skip to main content

Goedemorgen,

Dit weekend gingen ze mijn migreren van Telfort naar KPN, weet niet of het hiermee te maken heeft, maar wil het allereerst even vermelden. Tevens draai ik op een testversie van de Software op de TV Ontvanger en worden de logs mooi bijgehouden op een USB Stick.

Het probleem wat ik sinds dit weekend heb is dat ik niet meer in het menu Apps kan komen, zowel niet als ik via Menu naar Apps op TV ga of via de afstandsbediening.

Ik krijg dan de melding dat het niet is toegestaan om de pagina te openen met een (403) melding.

TV Ontvanger heeft opnieuw de software geladen, maar ook dit heeft geen oplossing geboden voor het probleem.

Hoi MandersOnline, erg jammer dat je niet meer bij de App's kunt komen! 

Doorgaans kun je dergelijke issues inderdaad vaak al oplossen door de ontvanger te resetten. Daar er verschillende manieren zijn om het apparaat terug naar de fabrieksinstellingen te zetten, bij deze: reset ontvanger voor de zekerheid nog de stappen.  Het is me verder opgevallen dat je bij Atlantis zit. Mogelijk is er met een nieuwe update iets niet lekker gegaan, je kunt dit daar dan ook het beste even navragen :wink:


@Robin_  Atlantis is denk ik dat ik een van de personen ben waarbij de logs worden uitgelezen en er een testversie op de TV-Ontvanger draait?

Is dat de algemene topic van de Spontaan herstartende ontvanger waar ik dan mijn probleem moet melden?

Ik heb zojuist een reset gedaan naar Fabrieksinstellingen, resultaat is dat ik wederom 403 melding krijg.

 

 


Erg jammer dat de reset niet heeft geholpen! Bij Atlantis worden inderdaad testversies gedraaid. Ik heb het dan ook voor je nagevraagd en de foutcode lijkt hier verder los van te staan. Het is nog mogelijk dat er in de Experiabox iets niet lekker loopt. Zet die dan ook nog terug naar de fabrieksinstellingen door het reset pennetje aan de achterkant ongeveer vijf seconden in te drukken. Mocht je tussen de Experiabox en de ontvanger een extra router of switch hebben zitten, haal die er dan eens tussenuit en sluit hem rechtstreeks aan. Verwijder voor de zekerheid ook de USB Stick zodat de ontvanger alleen in contact staat met de Experiabox. 


Beste Robin, zal vanavond worden voor ik iets kan doen hiermee.

Kan wel al melden dat de ontvanger en de Experia Box rechtstreeks aangesloten zitten op elkaar.


Beste Robin,

Reset ExperiaBox en het verwijderen van de USB heeft niets opgeleverd.


Erg raar, moet ik zeggen! Probeer voor de zekerheid nog de kabel vanaf de ontvanger in een andere netwerkpoort van de Experiabox. Mocht ook dit niet helpen, dan zou ik graag eens een reset vanaf mijn kant willen uitvoeren. Nadeel is dat dan eventuele aangepaste instellingen in het modem terug naar de standaard settings worden gezet. Laat me dan ook nog even weten of dit problemen gaat opleveren.


Beste Robin,

Wat mij betreft is die reset geen probleem, moet het alleen wel even weten natuurlijk, gisteren ook alles opnieuw moeten instellen na de reset dus dat lukt mij gelukkig wel.

Zal later vandaag als ik thuis ben de kabel omzetten en het laten weten wat het resultaat is.


Geprobeerd om poort te wisselen maar zonder resultaat. Zelfde melding nog altijd.


Ik was er eigenlijk al bang voor dat een andere poort niet zou helpen 😞 Ik heb het doorgezet naar de technische dienst en verwacht dat ze spoedig contact met je opnemen. Hiervoor was het wel nodig om het modem te resetten, hopelijk levert het niet teveel ongemak op!


Ik heb vandaag smsje ontvangen en de instellingen in mijn modem waren weg, ook stond bij thuiskomst de TV-Ontvanger op F303 dat was over na uit en aan zetten, hij was de verbinding kwijt.

 

Zal nu mijn modem weer instellen zoals gewenst, bedankt voor de reactie, overigens was net de 403 melding nog wel aanwezig.


Ik heb nog geen bericht gehad, maar kan wel melden dat het opgelost is.


De melding staat nog open bij de technische dienst. Mogelijk hebben ze een en ander op afstand kunnen aanpassen. In ieder geval fijn dat het weer werkt :slight_smile:


Reageer