Skip to main content

Ik wil graag de 4K afstandsbediening koppelen aan mijn loewe individual maar ik heb al heel veel geprobeerd en het lukt allemaal niet. als ik op de 4K ontvanger zit dan werkt de originele afstandsbediening ook niet meer. Bij sommige werkt het geluid wel maar de source en stand-by kop niet

Hoi @Margriet wubs . Welkom op het forum.

Je schrijft dat je al het een en ander geprobeerd hebt? Heb je de stappen via deze website doorlopen?

@PeterG : Jij bent goed thuis in de eigenaardigheden van afstandsbedieningen en  bepaalde merken televisies. Heb jij misschien nog een suggestie? 


Zeker, @Erwin_ 

Margriet wubs schrijft: Ik wil graag de 4K afstandsbediening koppelen aan mijn loewe individual

Eerste vraag: heb je de Arris vip5202 of de ZTE zxv8001?


Ik heb de Artis vip5202 en Erwin, ik heb die stappen al gedaan


En als ik de tv uit wil doen dan moet ik eerst op volume klikken en als de volumebalk er dan nog is en ik klik dan op stand by dan gaat hij wel uit


Loewe is altijd al bijzonder moeilijk met afstandsbedieningen te koppelen.
Je kunt de Philips code eens proberen, soms werkt die ook wel op de Loewe


Ik heb de Artis vip5202

Met die afst.bed. (Arris vip5202)

(codes Loewe: 005, 092, 180, 186, 190, 381, 448, 771 )

Houdt de source en ok knop ca. 5 sec. totdat rode ledje brandt.
Voor de (eerste) code in. En druk daarna de OK knop in.
Probeer de functies?
Werken ze dan ben je klaar. Anders zelfde handeling met volgende code.

 


@huistijger ik heb het geprobeerd heel erg bedankt maar het werkt precies zoals de loewe codes. 
 

@PeterG bedankt maar dat heb ik al            geprobeerd


Het is dus zo dat als ik de tv uit wil doen ik eerst op volume moet klikken en dan op uit en dan pas gaat hij uit. 
maar als ik op een andere HDMI zit dan werkt de afstandsbediening vlekkeloos. Hij werkt dan perfect zonder problemen.


als ik op een andere HDMI zit dan werkt de afstandsbediening vlekkeloos. Hij werkt dan perfect zonder problemen.

Dan laat je 'm toch daarin zitten….


Ja maar ik bedoel als ik niet op de tv ontvanger sta, dan doet hij het vlekkeloos. Als ik de tv ontvanger op een andere HDMI doe dan doet die het ook niet. En als ik de tv ontvanger helemaal uit zet dan doet de afstandsbediening het ook gewoon vlekkeloos maar niet als hij aan staat


Je kunt met de kpn afst.bed. toch wel probleemloos de ontvanger zélf bedienen?

Dan zou ik, in jouw situatie, gewoon voor volume en tv aan/uit de Loewe afst.bed. gebruiken. Hier doe ik het ook vrijwel altijd met de ab van de tv zelf. Het zijn nou niet functies, en zeker tv aan/uit, die je de hele avond ‘continu’ gebruikt.

Het kan zijn dat “iets” in de HDMI signaal v.d. ontvanger de werking van de tv verstoord, zeker als ie met zijn eigen ab ook niet meer goed uit gaat of volume te bedienen.

Koop dan een HDMI CEC killer. Dat lost verstorende problemen zeker op. (hier i.i.g. i.c.m. de digitenne ontvanger). Echt een aanrader: https://www.bol.com/nl/s/?searchtext=hdmi+cec+killer


De ontvanger kan ik wel bedienen ja, en het klopt dat ik de eigen afstandsbediening ook niet meer normaal kan gebruiken als hij op de tv ontvanger staat


het klopt dat ik de eigen afstandsbediening ook niet meer normaal kan gebruiken als hij op de tv ontvanger staat

Dan ligt het dus niet aan de kpn afst.bed.

Schaf dus eens zo'n HDMI CEC killer aan. Steek die achterin de ontvanger en daarin de HDMI kabel naar de tv. Wedden dat dat het probleem gaat oplossen?

En volgens mij is dit best al een oud toestel. 2008 volgens mij. Werkt mogelijk dus niet goed i.c.m. nieuwe normen. Kijk het eens aan met zo'n HDMI CEC killer zou ik zeggen. Anders misschien eens aan een nieuwe tv denken? 

Heb i.i.g. dit gevonden:

https://tweakers.net/pricewatch/208518/loewe-individual-46-compose-wit-zilver-zwart/specificaties/


Ik zal er naar kijken. Bedankt voor de tip. Ik laat het weten als het is gelukt!


Ik zal er naar kijken. Bedankt voor de tip. Ik laat het weten als het is gelukt!

De tip met de volume knop gevolgd door de uitknop is alvast een mooie work-around.

Ben benieuwd of je al verder bent gekomen, want ik zit met exact hetzelfde probleem met mijn Loewe tv.


Ik had hetzelfde probleem. Gekoppeld kon ik met de afstandbediening de TV niet uitzetten en volumeregeling werkte niet. Uitzetten ging overigens ook niet meer met de originele afstandbediening van Loewe. Een HDMI-killer (€ 8,00) was de oplossing. Allles loopt nu soepel. Overigens had ik hetzelfde probleem met de Chromecast. Is nu ook opgelost met een HDMI-killer. Dank PeterG.


Bedankt voor het meedenken allemaal. TV werkt hier ook al met HDMI CEC killer en de tweede voor de Chromecast is ook in bestelling.


Dan is er toch iets niet okee met dat type Loewe m.b.t. de hdmi ingangen.

Maar goed, zo is het ook opgelost :relaxed: .

p.s. de HDMI CEC heet bij Loewe Digital Link HD. (mss instelling in menu te vinden)


Knap dat je dit allemaal weet. Ik ga er mee aan het proberen!