Skip to main content

Ik heb mijn Arris 5202 4k ontvanger aangesloten met een HDMI kabel op de HDMI poort 2 van de tv.

En de tv met een HDMI kabel aangesloten van de arc poort naar de soundbar arc poort.

De tv en het geluid van soundbar gaan inderdaad tegelijk aan ,maar als ik de tv uitzet kan ik geen geluid ontvangen op de soundbar en voorheen met de hmb2260 wel hoe kan dit?????

 

Ps de 4k 5202 ontvanger geeft ook regelmatig dat ik naar de volgende zender moet zappen maar dit helpt niet alleen de ontvanger opnieuw opstarten helpt weer tijdelijk.

Hoi @Remco78 . De arris is nieuw en heeft nog wat onvolkomenheden. Of dat ook de oorzaak is van jouw issue durf ik niet te zeggen. Heb je nog alternatieve manieren om het aan te sluiten?

Misschien hebben @wjb of @PeterG  hier bruikbare tips voor.

Dat wegvallen van het signaal wil ik je graag verder bij helpen. Is die itv tuner rechtstreeks met een kabel aangesloten? Ik wil even zeker weten dat er geen switch of dvs tussenzit. 


Ik zou het ook niet weten. Als je de tv uitzet is er mijns inziens geen doorvoer meer (hier niet tenminste). En zou er dus idd via HDMI ARC v.a. de TV geen geluid naar de SB gaan. Ook niet met een 2260…

Maar je had dan wel geluid op de soundbar? Via HDMI ARC???? Ik zou zeggen dat ie voor dat doel (zonder tv) dan optisch van KPN ontvanger naar soundbar zou moeten.


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.