Skip to main content

Ik heb 2 stuks ARRIS VIP2952-V2 (596395-001-00 produced 2017-11), beide aan een 4K scherm. Een van de ontvangers die sinds kort ook aan een 4K tv is aangesloten blijkt geen 4K, maar slechts enkel in lage resolutie weer te kunnen geven.

Volgende tests uitgevoerd;

Herstarten, zowel van netspanning af en via systeem menu

Herstel naar fabrieksinstellingen

Software opnieuw installeren

Terug naar fabrieksinstellingen

Alle tests geven geen verandering. Als ik de beide ontvangers wissel met de 4K schermen, dan verhuist de lage resolutie mee met de betreffende ontvanger.

Graag wil ik de ‘defecte’ ontvanger omruilen bij de KPN, hoe vraag ik een nieuwe aan?

 

Een 2952-V2 is geen 4K ontvanger maar ondersteunt alleen formaten tot Full HD voor zover ik kan vinden.
Heb je in de betreffende ontvanger de instellingen voor het ingestelde beeldformaat ook aangepast naar (Full) HD?

Verhuis je het HDMI kabeltje ook mee? Het zou ook aan die kabel kunnen liggen.


Aanvulling op mijn topic.

Na alle genoemde stappen, ook nog eens in alle andere instellingen gekeken. Wat blijkt, bij Menu>Beeldscherm staat ‘Best mogelijke kwaliteit’ ingesteld op ‘SD’. Bij de andere ontvanger, die wel 4K weergeeft, staat deze instelling op ‘HD standaard’. Hoewel nergens terug te vinden is wat deze instellingen betekenen, heb ik de ‘defecte’ ontvanger ook maar eens op ‘HD standaard’ gezet en eureka; nu wel 4K weergave …..

Blijft vreemd dat na het herladen van de software en terugkeer naar fabrieksinstellingen de beeldscherm instelling niet op de HD standaard wordt gezet. Daarbij viel ook op dat nimmer mijn abonnement en pincode opnieuw ingevoerd moest worden, dus is de ontvanger eigenlijk wel teruggekomen op fabrieksinstellingen?


De instellingen worden bij KPN opgeslagen en opnieuw ingeladen na stroom eraf of een reset.

Als je zelf een fabrieksreset uitvoert zou ik ook verwachten dat je dan alles opnieuw moet instellen maar blijkbaar is dat toch niet het geval zoals jij nu ervaren hebt.


Bij de andere ontvanger, die wel 4K weergeeft, staat deze instelling op ‘HD standaard’. Hoewel nergens terug te vinden is wat deze instellingen betekenen, heb ik de ‘defecte’ ontvanger ook maar eens op ‘HD standaard’ gezet en eureka; nu wel 4K weergave …..

De VIP2952's zijn geen 4K maar full-HD. Jouw televisie doet de upscaling van full-HD naar 4K.