Skip to main content

Bovenste beeldlijnen van ongeveer 4 a 5 cm hoog worden niet goed weergegeven.  

Beeld komt van een 4k decoder 

Als ik netflix kijk, via de app van philips tv heb ik er geen last van. Dus lijkt uit de 4k decoder te komen.

Hebben meer mensen hier last van?

 

Bovenste beeldlijnen van ongeveer 4 a 5 cm hoog worden niet goed weergegeven.  

Beeld komt van een 4k decoder 

Als ik netflix kijk, via de app van philips tv heb ik er geen last van. Dus lijkt uit de 4k decoder te komen.

Hebben meer mensen hier last van?

 

Ik heb een Philips tv 50pus8804/12 en de KPN Arris  VIP5202 decoder 


@mvdwildenberg Welkom op het forum! Zou je eens kunnen kijken of een frisse start helpt om het probleem op te lossen? Zou je daarnaast eens kunnen kijken of het helpt om een andere HDMI kabel te gebruiken of een andere HDMI poort op de televisie? Ik hoor graag van je. :relaxed:


Dag Bram,

 

Bedankt voor je adviezen.  Met een controleren van de HDMI kabels kom ik tot de volgende conclusie. De 4K VIP5202 was aangesloten naar de Onkyo TX-NR646 versterker en vervolgens naar de Philips TV. Helaas ontstaat er dan de storing in het beeld. De 4K VIP5202 rechtstreeks aangesloten op de HDMI van de Philips TV. Nu is het beeld wel goed. 
De Onkyo TX-NR646 gebruik ik voor beter geluid en voor het switchen van beeld tussen de playstation en 4K VIP5202. 
Voorheen had ik geen probleem met het beeld van de oude KPN decoder (voordat ik de 4K VIP5202 had) via de Onkyo TX-NR646 versterker.  Ik zal binnenkort eens de HDMI kabels eens vervangen om te kijken de storing in beeld wel opgelost kan worden als ik de Onkyo versterker wil blijven gebruiken.

Voor nu heb ik in ieder geval een workaround gevonden om toch goed beeld te hebben. Helaas zonder geluid van de versterker. 
Bedankt alvast!

 


Ik hoop dat je snel weer een manier vind om van beiden tegelijk gebruik te kunnen maken. In ieder geval mooi dat het beeld het weer doet. Fijne jaarwisseling gewenst!:relaxed:


Lijkt mij een aardfout toe @mvdwildenberg 
Is misschien de Onkyo ge-aard aangesloten?
Sluit deze eens op een niet-aardstopcontact aan?
Zit hij niet ge-aard aangesloten?
Sluit hem dan eens ge-aard aan?
Is het beeld dan goed?