Skip to main content

Waarom kan je geen 4K films kijken in het pluspakket ???

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

 

@MelskeH.

Heb je het 4k zenderpakket? Dan heb je ook een on demand deel met 4k films à € 7,99 per dag per keer. Deze zijn niet gratis.

Alleen Netflix heeft een vrij behoorlijk aanbod in 4k. Maar daar dien je dan wel een 4k TV voor te hebben. Je kunt dan de app in het televisietoestel gebruiken.
Als je dat ook wil via de ontvanger dan moet het 4k zenderpakket nemen, dan krijg je daar de 4k-ontvanger Arris vip5202 bij. De overige ontvangers zijn HD. En dat is nog steeds de TV standaard in Europa.


PeterG Bedankt voor je reactie. Ik heb geen 4K Abo. Maar heb wel een 4K tv, probleem hierbij is die neemt een extra poort in beslag van de Experiabox en dat gaat dus niet als je al 2 TV ontvangers er moet aansluiten. Waar blijf ik dan met mijn intern netwerk. Ik heb het pluspakket en daar zitten geen 4K films in. Als je telkens een film moet huren is dat te duur, Ik heb daarom Netflix in 4K en die kijk ik het liefste via de TV ontvangers.

 


Ik heb geen 4K Abo.

@MelskeH. Als je niet héél recent een abonnement hebt genomen dan zul je ook de 4k-ontvanger nog niet hebben. (Arris VIP5202). Dan kan je sowieso geen 4k kijken via de ontvanger.

Maar met TV met internet verbonden dus wel! Netflix (indien je daar het 4k-abonnement hebt), Youtube, Amazon en veel meer via de apps van je televisietoestel.

Ik heb daarom Netflix in 4K en die kijk ik het liefste via de TV ontvangers.

Via de 2952 en de 2260 kan je Netflix alleen in HD zien.

Qua poort-telling zie ik het probleem niet. Het lijkt erop dat je de Experiabox V10A hebt met "maar” 3 LAN poorten. Verder is het aantal poorten eenvoudig uit te breiden met bv. deze switch.

Maar… de tv kan via wifi. De laptop kan via wifi. De smartphone….

Voor 4k is KPN (via de decoder) niet interessant n.m.m.

Er zijn maar 3 zenders (ook) in 4k UHD kwaliteit: Insight, LoveNature en Xite.
Verder nog een 20 tal huurfilms dus niet gratis. En die films veranderen maar weinig zo heb ik begrepen. Zal ook best beetje prijzig zijn voor KPN om in te kopen. Alles kost geld.